Kilometeraanduiding klopt niet?

M Neuman

Die hard MF'er
15 aug 2005
378
0
Göteborg
Ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt met mijn kilometerteller. De snelheidsmeter doet het goed, net als de toerenteller.. maar het lijkt net alsof mijn kilometerteller in mijlen telt. Wanneer ik op de borden kijk en Göteborg is nog 9 kilometer, dan ben ik er met bijvoorbeeld met 5,5 km al. Of ik rij 150 kilometer (wat er veel meer voelen), en kan vervolgens weer 16 liter benzine tanken.

Ik moet het es checken wanneer ik samen met iemand rij (desnoods een auto). Ik rij trouwens een VFR 750 uit 1994... en die moeten toch gemiddeld geen 1 op 10 rijden :N

Heeft er iemand tips of gelijke ervaringen?
Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
 
Ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt met mijn kilometerteller. De snelheidsmeter doet het goed, net als de toerenteller.. maar het lijkt net alsof mijn kilometerteller in mijlen telt. Wanneer ik op de borden kijk en Göteborg is nog 9 kilometer, dan ben ik er met bijvoorbeeld met 5,5 km al. Of ik rij 150 kilometer (wat er veel meer voelen), en kan vervolgens weer 16 liter benzine tanken.

Ik moet het es checken wanneer ik samen met iemand rij (desnoods een auto). Ik rij trouwens een VFR 750 uit 1994... en die moeten toch gemiddeld geen 1 op 10 rijden :N

Heeft er iemand tips of gelijke ervaringen?
Dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!


...Iets met snelweg....rechtervangrail....groene bordjes met getalletjes....om de 100 mtr.... :X
 
ik denk dat je te snel rijdt,
als andere er 9 km over doen, en jij 5,5 dan rij je te snel,
geen wonder dat je 1 op 10 rijdt








:+
 
Kan je geen gps van iemand lenen? Daarop kan je de juiste snelheid en afstand perfect aflezen.

8-)
 
Bij verkoop gewoon zeggen dat het een kilometerteller is en geen mijlenteller

Verder is het niet interessant toch? ;)
 
Grrr... kun je berichtjes ook deleten??? Ik druk 1x op enter en heb zomaar 2 nietszeggende berichtjes erbij..



...Iets met snelweg....rechtervangrail....groene bordjes met getalletjes....om de 100 mtr.... :X
 
Laatst bewerkt:
Bij verkoop gewoon zeggen dat het een kilometerteller is en geen mijlenteller

Verder is het niet interessant toch? ;)


dan blijven je onderhoudsbeurten ook langer weg,
het duurt immers toch langer voordat jij op de 10.000 km zit
het heeft dus wel weer voordelen



:+
 
...Iets met snelweg....rechtervangrail....groene bordjes met getalletjes....om de 100 mtr.... :X


Ik heb inderdaad gekeken of honderd meter overeenkomt met die paaltjes die langs de weg staan, maar dat gaat ook niet helemaal op. Ik ben dan alweer bijna 2 paaltjes verderop voor mn metertje 100 meter verder is. Goed, op zich maakt het me niet heeel veel uit, maar waar kan het aan liggen?

:?
 
Dan is het een mijlen teller denk ik.

1 mijl is 1608 meter dus probeer maar weer eens.

En staat het er niet gewoon op de teller : MPH ???
 
idd.. is het geen gedeelde teller.. kmh / mph.. bij sommige motoren (bijvb yamaha radian) word dan de km + dagteller ook in Miles aangegeven
 
Laatst bewerkt:
Waar komt bij jouw motor het signaal voor de teller weg? Als dat een opnemer is bij je voortandwiel en je tandwiel verhouding is niet origineel................
 
idd.. is het geen gedeelde teller.. kmh / mph.. bij sommige motoren (bijvb yamaha radian) word dan de km + dagteller ook in Miles aangegeven

Bij een versie voor de europese markt staat er alleen km/h. Zodra er mp/h vooraan staat telt de teller dus ook in miles en heb je enkel een 2e schaal op je wijzerplaat voor de km's. Dat is dan voor als je ergens gaat rijden (zoals hier) waar de maximum snelheid in km/h wordt aangegeven. (productaansprakelijkheid van de fabrikant)

Je kunt dit bevestigen door op je kentekenbewijs te kijken bij "bijzonderheden". Daar staat een datum bij als de datum van eerste toelating op de nederlandse weg afwijkt van de datum dat het voertuig ergens ter wereld op kenteken is gezet.
(Dus als je motor in 1984 in amerika op de weg is gekomen en op 3 maart 1990 is geïmporteerd naar nederland, dan staat er bij "bijzonderheden" 03-03-1990)
Als je daar een datum aantreft, zul je met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een mijlenteller hebben.
 
Ik heb ook zoiets gehad op mijn R1100RT.

snelheid klopte wel, maar afstand niet.

Op een bepaald moment moesten tellerkabel en aandrijving
(dingetje in de vooras dat de tellerkabel ronddraait)
vervangen worden.
Toen werden de getallen opeens heel anders.

woon-werk afstand ging opeens van 65 naar 54 km.
(zelfde route :? )
En ook de snelheidsaanduiding was anders dan daarvoor.
 
ff voor 20 euri ofzo fiets teller op je motor gooie. heb er ook een simga bc1200 ofzo. gaat tot 200km/u wijkt ongeveer 1km af bij mij.
 
Ha, ha, iedereen trapt er weer in :}

Gewoon een mijlen tellertje 9 / 5.5 = 1.636.

Roodkapje heeft zeven mijls laarzen en met zit er mijlen naast.

Gelukkig zijn het geen zeemijlen.
 
De snelheidsmeter staat in Kmp/h. Volgens mij is de motor in 1999 ingevoerd vanaf Duitsland. Ik heb op het VFR forum gevraagd of iemand weet waat het meetpunt voor de kilometerteller zit bij mijn RC36... ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

Thanks iig voor jullie reacties!!
 
zal ongetwijfeld gemeten worden aan je voortandwiel.
Niet standaard vertanding zou een kleine afwijking teweeg brengen, maar nu klopt er iets niet aangezien dat hooguit 10-15km/h is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan