je importeert een vulcan,...je rijdt er vervolgens niet op omdat je geen rijbewijs had,....
en inmiddels heb je die wel ,.....en nu kom je tot de ontdekking hoe of ie rijdt....
Een soort surprise-kadootje lijkt 't wel....
Heeft deze ook een tussen pot tussen de uitlaat bochten? (onder het blok ergens).
Ik heb er ook 1 en met die tussenpot knalt ie er inderdaad flink (ik bedoel: type kanonschot) op los bij het loslaten van het gas.
Ook bij het starten had ie er wel eens last van, totdat de buren er over gingen klagen.
Daarna maar andere uitlaat gemonteerd.
Het is zo met die import vulcan's, daar kan je verdraait weinig aan afstellen en ze staan eigenlijk best arm afgesteld.
Je kunt er zo'n 120 mijl mee rijden, de benzine meter staat dan wel diep in het rood voordat de kraan op reserve moest.
Waar heb jij dat ding gekocht?
Gezien de uitlaten, zadeltasbeugels en voorspatbord i.c.m de kleurstelling kon het mijn oude Vulcan wel zijn die ik eind vorig jaar aan een knaap uit de buurt van Ureterp had verkocht.
je importeert een vulcan,...je rijdt er vervolgens niet op omdat je geen rijbewijs had,....
en inmiddels heb je die wel ,.....en nu kom je tot de ontdekking hoe of ie rijdt....
Een soort surprise-kadootje lijkt 't wel....
Ik heb die motor in 1999 in Veenwouden gekocht voor 5500 gulden van een aannemer die hem eigenlijk niet meer gebruikte en alleen nog maar misbruikte.
Dat was ook goed te zien aan de staat waarin die motor destijds verkeerde.
Er zaten toen originele dempers + balanspot onder maar beide dempers waren totaal verrot vanwege het misbruik van de vorige eigenaar.
Die zijn dus ook vervangen door een setje half open pijpen, nieuw gekocht voor een prikkie bij de Stoomfiets in Drachtstercompagnie.
Voorts zijn in de loop der tijd de dynamo, kabelboom, voorspatbord, benzineslangen +vacuumslang vervangen evenals de twee automatische nokkenaskettingspanners.
Heb de motor in oktober 2007 verkocht omdat ik steeds meer last van m'n rug begon te krijgen aan een knaap uit de buurt van Ureterp.
Motor is toen verkocht met zadeltassen, wphb, scherm en een dekhoes.
Hou er wel rekening mee dat de Vulcan geen racer is maar een toermotor.
Ik ben bang dat wanneer je door gaat met die machine het rode gebied in te jagen dat het snel gebeurt is met het blok.
Af en toe eens aan het gas sjorren is niet erg maar doe dit niet eerder dan wanneer de motor goed op temperatuur is.
Ik ging in de regel niet verder dan 8000 rpm, was me snel zat want je zit dan niet lekker meer.
ben geen vulcan-deskundige ,......maar volgens mij zitten hier gewoon CV carburateurtjes op .
Die zullen mogelijk afgedopt zijn bij de mengsel-schroeven ( nèt achter de gasklep ,...)
Bij bijv onze Harley's slopen we die doppies er meteen uit , en draaien we die schroeven ( waaraan een klein naaldje zit meer naar buiten .
Stationair( 1e trap ) sproeier en hoofdsproeier dienen de eerstvolgende grotere maat te worden gemonteerd ,...en je kunt ook nog een goedpassend ringetje onder je gasnaald plaatsen van de 2e-trap.
Een uitlaat-systeem veranderen VERPLICHT je altijd tot het aanpassen van het mengsel ,....anders heb je je brommer niet verbeterd ,...maar ben je 'm zachtjes aan naar de bliksem aan het helpen ....