Gieliovd
MF veteraan
Ik heb onlangs een Kawasaki KLR650 gekocht uit 2003, waar al een ander topic over loopt omdat hij fluit, maar goed dat is een eigenschap van de stock pijp.
Ander probleempje!
De bak klappert heel erg. Vooral van neutraal naar 1 geeft een flinke klap, op zich niet uniek. Dat hebben wel meer motoren.
Maar van de 1 naar de 2 is hetgeen me echt stoort. Dat geeft een zeer pijnlijke klap! En soms heb ik het idee dat het naar de 3e ook nog een beetje klappert.
Hij loopt verder gewoon rustig stationair en trekt niet (dus hij ontkoppelt goed?). Als ik hem in de 1 zet en ermee loop dan gaat dit ook zonder moeite.
Toen ik de olievuldop eraf draaide gisteren en ik kneep de koppeling in dan zag ik wel dat de platen mee kwamen met de beweging, niet altijd maar meestal wel. Conclusie: koppeling kleeft?
Maar ja, dan kloppen de symptomen weer niet, dat hij gewoon vrij loopt.
Iemand hulp??? Ik moet straks 2 weken doorbrengen op dat ding in Tunesië en dan zou ik het wel tof vinden als hij niet meer zo klapt, of ik kan gewoon met een gerust hart accepteren dat het nou eenmaal inherent is aan deze motorfiets of zelfs aan big bore stampertjes.
Thanks
Ander probleempje!
De bak klappert heel erg. Vooral van neutraal naar 1 geeft een flinke klap, op zich niet uniek. Dat hebben wel meer motoren.
Maar van de 1 naar de 2 is hetgeen me echt stoort. Dat geeft een zeer pijnlijke klap! En soms heb ik het idee dat het naar de 3e ook nog een beetje klappert.
Hij loopt verder gewoon rustig stationair en trekt niet (dus hij ontkoppelt goed?). Als ik hem in de 1 zet en ermee loop dan gaat dit ook zonder moeite.
Toen ik de olievuldop eraf draaide gisteren en ik kneep de koppeling in dan zag ik wel dat de platen mee kwamen met de beweging, niet altijd maar meestal wel. Conclusie: koppeling kleeft?
Maar ja, dan kloppen de symptomen weer niet, dat hij gewoon vrij loopt.
Iemand hulp??? Ik moet straks 2 weken doorbrengen op dat ding in Tunesië en dan zou ik het wel tof vinden als hij niet meer zo klapt, of ik kan gewoon met een gerust hart accepteren dat het nou eenmaal inherent is aan deze motorfiets of zelfs aan big bore stampertjes.
Thanks