klein raadsel ktm 520/525

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
heel bizar raadsel.
Ik heb een KTM 520 cross en rijdt er sinds kort zo nu en dan op, 2 x heeft die me laten staan en waarom weet niemand :S. Ik was gewoon net te laat met koppeling inknijpen tijdens aankloten/crossen perongelijk af laten slaan. daarna gewoon half uur niet aan te krijgen. vervolgens start die gewoon en kan je weer overal heen en stoppen/ starten bij bekenden, bij de pomp etc

Na de eerste keer de carb schoongemaakt, filter etc .. had wel water in filterbak gevonden en hoopte dat dat het was samen met een kopere lange schroef achtig iets (vlakbij hoofdsproeier ) die er schuin in je vlotterbak zit , die zat los en had ik aan gedraaid.
hoofdsproeier 172, en 45 stationair.

Iemand enig idee?

(bougie wel schoongemaakt :) de nieuwedie ik gekocht had past niet en moet ik nog omruilen)
 
Laatst bewerkt:
heb je gekeken waar die lange kopere schroef voor dient ?

iets zegt mij namelijk dat die te maken kan hebben met afstelling (stationair/ luchtaanvoer)
Maar ik heb geen verstand van dat type motor, dus is even mijn eerste ingeving.
 
die zat inwendig in de vlotterbak .. heb uitwendig alleen een stationair stelschroef als ikhet goed heb.
vandaag stel ik de vraag hier :P
 
Ik heb een 520. Ook een keer gehad dat pulsgever ontsteking kapot was.
rijdend weggezet en ook soms startproblemen.
Na vervangen nergens meer last van gehad. Is een ding van rond de 35 euro.
 
Dat probleem komt wel eens voor ja ,

Dit mannetje is meestal de oorzaak.
Succes.
full
 
vandaag wederom probleem terug ..
Off The Road rit uit gereden in varsseveld, even gestopt bij de stands daarna willen starten om naar de auto te gaan om in te laden etc maar toen niet meer aan kunnen krijgen.
Ik wil er later deze week na kijken maar WAT zou het kunnen zijn iemand enig idee?

Hij rijdt super! bult power,compressie zat etc.
Denk dat ik eens poging ga wagen om het gehele onstekingsgedoe te vervangen als de kosten leuk blijven. dus nieuwe onsteking,cdi,bombine en kabelboom
(iemand sites met prijzen toevallig?)
 
alleen chocke en kleplifter aanwezig.

:) antwoord die pb nou eens dan kan ik meteen effe afspraak maken voor mijn auto...
 
Laatst bewerkt:
bobine zou het goed kunnen zijn(volgens een monteur).... die ga ik een dezer dagen vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan