Welke draad van het relais en welke solenoideNet de startmotor 25xgetest tot de accu hem niet meer rond kreeg, inderdaad niets aan de hand met de startmotor. De weerstand van de draad vanaf de relay tot de solenoide is 0.6/0.7 ohm, is dat een acceptabele weerstand? Zo niet kan ik proberen die draad te vervangen door een dikkere.
Ik hou er mee op.
Als je in je openingspost zet om wat voor motor het gaat maak je het een stuk duidel;ijker, zeker bij een motor als de jouwe.
Heb je een bedradingsschema ?
Dit is echt klinkklare poep.Ook word de 20A fuse aangedragen als oplossing omdat de 15A zekering gewoon iets te krap is en bij iets te veel weerstand in het elektrisch systeem (vuile contacten etc.) al knalt.
Dit is echt klinkklare poep.
Als de voedingsdraad dikker word, kan er ook een zwaardere zekering in. Dat zal het idee wel zijn.
Dat startrelais schakelt enkel de solenoid van de bendix.
De bendix bediend weer een schakelaar die de startmotor schakelt.
Door de zekering en die kabel loopt maar een paar ampere voor de spoel.
Als je startmotor soms helemaal niet draait maakt de schakelaar in je startmotor geen contact.
Je bendix komt er da wel uit maar hij gaat niet draaien.
Wat gebeurt er bij jou als hij niet start?
Door enkel de solenoid of met de startmotor erbij?Bij mijn auto is dat 80 ampere