Klein vraagje over auto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabelhout

MF veteraan
28 jan 2002
1.754
4
Apeldoorn
Jaja...ik weet dat dit een motorforum is, maar aangezien ik niet bij een autoforum aangesloten zit stel ik de vraag toch maar hier.

Mijn vriendin heeft een Opel Corsa uit '87. Het is een vierbak, althans denk je op het eerste gezicht. Op de pookknop staat het patroon van een vierbak, en je kan ook maar vier versnellingen inschakelen (ok, 5 inclusief achteruit).

Als je onder de motorkap kijkt, zie je dat er een keer een nieuwe versnellingsbak op is gekomen. Deze bak is namelijk veel schoner dan de rest van de motor. Nu staat er op deze bak eenzelfde soort patroon als op de pookknop. Alleen is dit patroon het patroon van een vijfbak.

Nu komt het probleem/vraag: is deze auto nu uitgerust met een vijfbak? En zo ja, hoe zorg ik ervoor dat ik die vijfde versnelling ook in kan schakelen, want de 'weg' naar de vijfde versnelling is dus geblokkeerd.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Dacht ut niet......heb voor mijn auto een Corsa sedan uit '88 gehad, een 1.3. Nou die liep 190 op de teller, en qua topsnelheid reed ik een Suzuki Swift GTi eruit (ok ok, het was wel het oude model Swift, dat hoekige model!)

De Corsa van mijn vriendin loopt minimaal 150, harder hebben we er nog niet mee gereden :)

gozer as je t mij vraagt was t geen GTI , ik heb er 1 (inderdaad de mk1 t vierkante model) en ik rij 200+ op de teller , uitgegaan van een afwijking bij beide auto's (de corsa en mijn GTI) blijft de verhouding gelijk en zou de mijne theoretisch gezien sneller zijn , praktisch gezien is de mijne sneller dan een corsa GSI uiteraard t oude type , deze was van een vriend van mij en werd vrij snel kleiner in mn achteruitkijkspiegel.

dus mocht je echt twijfelen aan mijn verhaal , je bent welkom om het uit te proberen })
 
Tis bijna een jaar geleden dat Sabelhout voor het laatst op MF gereageerd heeft. Het topic zelf is iets van 2 jaar oud én het gaat over auto's. Lekker belangrijk om dat nog omhoog te schoppen. :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan