Kleine verbouwing cockpit CBR 600 F

CBR600TON

Die hard MF'er
3 jan 2006
314
0
Almere
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om mijn cockpit van een CBR 600 F uit 97 wat aan te passen.

Waarom !!....origineel is de toerenteller wit en zijn de temp en km teller zwart.

Je kunt er stikkers voor kopen bij deltagfx.com....maar voor mijn bouwjaar haden ze niets...dus maar zelf maken

Origineel (foto)

Tellerorg.jpg
 
En ik ga maybe vanavond even naar de lokale modelbouwshop om mat zwarte verf te halen voor mijn wijzers!

En nieuwe lampjes, dan kan de boel weer helemaal afgemaakt worden :)

Zit nu te twijfelen wat het volgende gaat worden: velgranden polijsten of een schakellampie (hoe dat ook mag heten :+ )
 
Scuzz, vergeet niet dat je wijzers waarschijnlijk lichtdoorlatend zijn zodat je ze ook nog ziet in het donker!

Hmz.... good point... Tja ik wil ze wel in een andere kleur hebben witte wijzers op een witte achtergrond is ook geen porem, zie je ook niks van :N

Tja... ik denk dat ik het maar gewoon probeer, je leeft maar 1 keer _O-
 
Scuzz, vergeet niet dat je wijzers waarschijnlijk lichtdoorlatend zijn zodat je ze ook nog ziet in het donker!

Volgens mij geven zwarte wijzers op een witte achtergrond een mooi contrast, als je bedenkt dat de wijzerplaat ook nog es verlicht wordt......

Moet wel goedkomen denk ik zo....

Zwarte(of toch blauwe?) wijzers op een witte achtergond wordt ook mijn keuze...
 
Logo nodig voor je motor (teller)

kijk op http://www.brandsoftheworld.com/ ....onderaan de pagina zit een search.

het zijn tekeningen met de extensie .eps ...en inkscape kan ze niet importeren.
Met Adobe Ilustrator en Coreldraw lukt dit wel en kun je ze converteren.
Deze zijn onbeperkt te vergroten en verkleinen zonder kwaliteitsverlies.

Als je er een nodig hebt voor inskape dan laat het hier maar weten..dan zet ik hem er wel op via mijn website.

Bijvoorbeeld

cbrlogo.jpg
 
Zo ik heb net de bestanden van mijn tellers binnen.
Je kunt ze vinden op http://members.chello.nl/~t.vanderacker/Download/

Hier staan 3 bestanden (alle 3 met dezelfde inhoud)

Waar.jpg


CBR_600_97.ai Adobe ilustrator filetype
CBR_600_97.eps Encapsulated PostScript
CBR_600_97.svg Scalable Vector Graphics

Alleen de laatste kun je gebruiken in Inkscape.
Coreldraw kent ze alle drie.

Veel plezier ermee
 
Zo ik heb net de bestanden van mijn tellers binnen.
Je kunt ze vinden op http://members.chello.nl/~t.vanderacker/Download/

Hier staan 3 bestanden (alle 3 met dezelfde inhoud)

(Afbeelding)

CBR_600_97.ai Adobe ilustrator filetype
CBR_600_97.eps Encapsulated PostScript
CBR_600_97.svg Scalable Vector Graphics

Alleen de laatste kun je gebruiken in Inkscape.
Coreldraw kent ze alle drie.

Veel plezier ermee


ik krijg alleen een lap tekst met welkom op u homepagina :?
 
Mij lukt het ook *D
CBR600TON je bent geweldig!!

Nog even een vraagje om je cockpit/dashboard los te halen moet je daarvoor de kuipen ook verwijderen? En zo ja hoe doe ik dat het snelst (ik bedoel is het noodzakelijk dat alle kuipen verwijderd worden)
 
Ok, ik ben momenteel nog steeds aan het kloten. Ben maar overgegaan op AutoCAD, werkt voor mij een stukkie makkelijker.
Ik weet alleen niet hoe je hatch gebruikt met een verloop van kleuren... |(

Iemand een ideetje? :Y

Edit: SilverShadow misschien????
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ben momenteel nog steeds aan het kloten. Ben maar overgegaan op AutoCAD, werkt voor mij een stukkie makkelijker.
Ik weet alleen niet hoe je hatch gebruikt met een verloop van kleuren... |(

Iemand een ideetje? :Y

Volgens mij kan dat niet eens bij ACAD hoor. Er bestaat voor zover ik weet geen hatch met kleurverloop!!
Maar ik zal eens kijken in mijn ACAD-bijbel thuis........daar staat het vast wel in!!
 
En ik heb mijn wijzers zwart geverfd! Het ziet er echt veel duidelijker uit nu alleen nog een nieuw toerenteller lampie! Die is helaas overleden, heb al 4 motorzaken gebeld en gewoon niemand (ook niet de automaterialen zaak) heeft die lampjes op voorraad... schiet niet op :(
 
die hatch betstaat wel hoor...

gewoon op hatch klikke, dan krijg je een mooi schermpje.. ff areas aanklikke..en da op de TAB GRADIENT klikke..alles instelle zoals je t wil en VOILA!

ik heb nu dat kleur verloop net zoals die printscreen op me wijzerplaten en ik heb alles in autocad gedaan... w8 es ff..das IS mijn hatch LOL die printscreen :+
 
Mij lukt het ook *D
CBR600TON je bent geweldig!!

Nog even een vraagje om je cockpit/dashboard los te halen moet je daarvoor de kuipen ook verwijderen? En zo ja hoe doe ik dat het snelst (ik bedoel is het noodzakelijk dat alle kuipen verwijderd worden)

Binnenkort komen de files inclusief logo en snijranden en boorgaten etc.....ben ze in coreldraw aan het aanpassen en zet ze dan weer op het net...ik laat wel weten als ze klaar zijn.

Cockpit verwijderen

Zijkappen eraf..ruitje eruit (hoeft niet echt maar maakt het wel makkelijk..spiegels eraf..alle schroeven eruit van de voorkuip en dan kun je hem 5 cm naar voren trekken (koplamp zit met steekpluggen aan frame vast) zonder alles te hoeven loshalen (dus koplampunit plus 2 bovenkuipdelen aan elkaar laten...scheelt een hoop werk)...stekker koplamp eruit...en dan kun je de cockpit met 3 schroeven loshalen...2 meerpolige stekkers achterop de cockpit met weerhaak sluiting indrukken en lostrekken...en je hebt hem in je handen.
Dan voorkuip weer terugplaatsen zodat die niet ergens ophangt (beschadeging)

ALs je alle kuipdelen loshaalt dan kun je er gemakkelijk bij..maar is een hoop werk ivm luchtinlaat die onder de koplamp zit zit nogal vervelend weggeschroefd.

Ik heb beide manieren gedaan....de eerste heeft de voorkeur.

In ieder geval als je teveel kracht moet toepassen om iets los te krijgen is de kans groot dat er ergens nog een schroef in zit...dus met beleid. :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan