• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Kleine wieltjes van movers over sierbestrating

Robertehv

FM DONATEUR
Lid geworden
3 sep 2009
Waarderingsscore
1.169
Hoi,

Er wordt al op diverse plaatsen over gediscussieerd, de movers.

Nu hebben die dingen allemaal van die kleine harde wieltjes die natuurlijk allemaal klöte over de voegen van sierbestrating heen hobbelen. Resultaat, fiets niet stabiel, snelle slijtage. |(

Heb eerst een stuk zeil geprobeerd maar dat rolt op aan de randen waardoor het nogal eens ergens achter wil blijven hangen.

Nu denk ik erover om onder mijn afdak waar ik de draai naar de schuur moet maken zo'n onderlegger die je wel eens onder bureaustoelen ziet, neer te leggen. :Y

Weet iemand hoe dik die dingen zijn en of ze een beetje stevig zijn? Het moet natuurlijk niet meteen doorslijten. :N

Thanks

Die onder mijn bureau is ongeveer 3mm dik.... Ze zijn stevig genoeg om met
een bureau stoel overheen te racen maar dat is zeil ook, volgens mij krijg je hetzelfde
effect als met zeil.

Ben je erg gehecht aan je sierbestrating op die plek? Anders zou ik er gladdere tegels
ingooien want zo blijf je bezig denk ik.

of andere zachtere wieltjes...? lijkt me het makkelijkste

Wat dacht je dan van... luchtbanden.
ik weet niet of luchtbanden/wielen op deze toepassing beetje te monteren is zonder de functionaliteit te verkloten, maar luchtbanden zijn natuurlijk nóg minder gevoelig voor de genoemde 'hobbels'.

Hoi,

Nu hebben die dingen allemaal van die kleine harde wieltjes die natuurlijk allemaal klöte over de voegen van sierbestrating heen hobbelen. Resultaat, fiets niet stabiel, snelle slijtage. |(

Heb eerst een stuk zeil geprobeerd maar dat rolt op aan de randen waardoor het nogal eens ergens achter wil blijven hangen.

Nu denk ik erover om onder mijn afdak waar ik de draai naar de schuur moet maken zo'n onderlegger die je wel eens onder bureaustoelen ziet, neer te leggen. :Y

Weet iemand hoe dik die dingen zijn en of ze een beetje stevig zijn? Het moet natuurlijk niet meteen doorslijten. :N

Thanks

Grotere wielen helpt en de hardheid maakt niet veel uit.

Met grote wielen komt het ding ook verder van de grond. dat zal niet werken

@ mover

Sorry, is niet persoonlijk bedoeld hoor.

Jij hebt hopelijk toch geen last met de voegen? :+

Onderleggers voor onder bureaustoelen ken ik niet, maar heb je al een triplex plaat ofzo geprobeerd? Houten platen zijn vanaf best dun te krijgen, als je mazzel hebt kan je het nog gratis meenemen bij de bouwmarkt ook (als het afval van het zagen is), anders kost het je een paar dubbeltjes. Zitten ook randjes aan, maar die kan je misschien nog wat bijschuren. Staaltplaatjes zijn trouwens vanaf nog dunner te krijgen, denk aan het soort dingen waar je vroeger bij handenarbeid op middelbare school op mocht kleien. Als je erover heen gerold bent zet je het aan de kant.

Deze bandjes eronder zetten

monster_bike_6.jpg

:+

Ik weet wel dat ongeveer een jaar geleden een kennis van me 2 van die dingen heeft gekocht. Zijn ongeveer 1cm hoog , 5mm plaat 5mm bolletjes waar bij op licht zegmaar. Is best stevig.
Hij had ze van de office centre, weet niet of je daar binnen komt maar een beetje zoeken naar een stevige plaat kan nooit slecht zijn ;)

Plak vinyl neerleggen, kun je vast wel ergens ritselen voor weinig.

Hoi,

Thanks
Je krijgt ze in ieder geval bij de ikea *O*

Duur zullen ze niet zijn en kwa slijtage valt dat wel mee denk ik, ik heb ze in de handen gehad en het is toch redelijk dik plastic :Y

edit: athans, als je zo'n gladde plastic plaat van 1 bij 1 meter bedoeld

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan