• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

klep in demper? gsxr k1

gsxr 1000

MF'er
Lid geworden
24 nov 2011
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb een tijdje geleden een demper besteld uit japan (danmoto)gp style , dus een demper stuk pijp en db killer, maar nu zit er een klep in de originele buis.......

Wat moet ik daar mee doen? denk zelf dat er iets moet komen zodat de klep denkt dat hij nog werkt, ik wil de kabels en zo niet verwijderen omdat als het niet bevalt ik ook weer de originele demper kan terug plaatsen.

Het gaat om een suzuki gsxr 1000 k1

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je kunt hem weglaten. Krijg je meer PK van. Maar die klep zit er voor meer trekkracht op lage toeren. Dus hij gaat bokkiger lopen bij lage toeren. Niet echt ideaal voor gewoon gebruik op de weg.

Maar als je hem weg laat kan het zijn dat je CDI geen zin meer heeft om het te doen omdat hij de klep mist en denkt dat die defect is. Dus het kan zijn dat je iets moet doorverbinden ofzo. Dat zal per merk en motor verschillen en er is vast wel iemand die weet wat je moet doen bij een GSX-R 1000.

Je kunt hem weglaten. Krijg je meer PK van. Maar die klep zit er voor meer trekkracht op lage toeren. Dus hij gaat bokkiger lopen bij lage toeren. Niet echt ideaal voor gewoon gebruik op de weg.

Maar als je hem weg laat kan het zijn dat je CDI geen zin meer heeft om het te doen omdat hij de klep mist en denkt dat die defect is. Dus het kan zijn dat je iets moet doorverbinden ofzo. Dat zal per merk en motor verschillen en er is vast wel iemand die weet wat je moet doen bij een GSX-R 1000.

De klep zit er voornamelijk in voor de geluidseisen. Hij doet wel wat voor je lagetoerengebied, maar niet noemenswaardig veel. Dat was wel zo in de tijd van de EXUP op bijvoorbeeld de FZR1000, maar dat was dan ook een heel ander soort klep. Vergelijk ze maar eens.

Bij een K1 moest je volgensmij uit de grote multistekker van de CDI een kabeltje loshalen en blinderen. Op de site van akrapovic stond nog wel ergens een handleiding.

Edit: Dat was dus voor een K3/K4. Mocht er toch gelijkenis in zitten, Hierrrrrr staat de handleiding.

Terug
Bovenaan Onderaan