• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

klepgereedschap

lees mijn topic is ik heb deze zelfde vraag een week of twee gesteld toen kreeg idd de tip van de lijmklem en een stukje pijp waar een sleuf in geslepen is

werkt perfect en scheelt weer een hoop centen !!

sc6

[Dode link verwijderd]

daarvan heb ik nu net geen foto's maar spreekt allemaal voor zich.

het is gewoon een beetje proberen principe is gewoon dat je de veerschotel indrukt. Net zover totdat je via de sleuf in het buisje de spietjes kan pakken met een punttangetje.
Voor het indrukken gebruik je dus de lijmklem.

buisje met sleuf op de veerschotel lijmklem erop op, andere zijde lijmklem op de zitting van de klep en draaien maar.

Niet te moeilijk denken gewoon verstand gebruiken, ik heb dit ook pas vorige week geleerd ofzo hahahhaha

zie [TOPIC=162932/3]Reviseren blok voor dummies[/TOPIC]

cheers

Hi SAV,

Zie ik het goed dat jij gaten in de lijmtang hebt geboord en er twee tapeinden door de hebt gestoken en dat die worden vergrendeld door bouten?

Ik heb Brikker Motoren gebeld vandaag.
Zij zijn leverancier van speciaal voor Kawasaki ontwikkeld gereedschap en leveren een tang, speciaal voor klep-démontage....

PLUSMINUS € 400,=

Hoe bestaat het :z

Wat doen jullie moeilijk :P

Maak van een doek een prop wat in de verbrandingskamer past, en leg de kop daar dus op.
Pak een waterpomptang, zet die in een stand zodat als je waterpomptang gesloten is hij genoeg speling heeft voor de klepsteel en de halve maantjes.

Paar x duwen op de waterpomp tang (zodat de veer flink inveert) en tadaa, je halve maantjes vallen er zo uit.
Met er in zetten van de kleppen leg je de halve maantjes in het schoteltje in de juiste positie, ff duwen, en ze vallen precies op de juiste plaats.

Zo heb ik dit weekend nog 16 kleppen er uit en er in gezet, totaal geen probleem, zo gefixed :)

En dit kost je dus helemaal NIKS :)

Ik heb het laatst ook met een lijmklem en een buisje gedaan. Het bewegend zadeltje van de klem gehaald en het de punt een beetje rond gemaakt hierdoor centreerd hij zich zelf op de klep die een beetje hol is.

Werkt perfect en kost geen drol

Terug
Bovenaan Onderaan