ZZR600 heeft toch ook bucket over shimm?
Dan is het een kleine moeite om alles te stellen, je moet de nokken as demonteren om bij de plaatjes te komen... dan kan je dus alle uitgaande en alle ingaande te gelijk doen.
In deze link kan je nog wat plaatjes vinden over hoe je mogelijk makkelijker (minder risico lopen) te werk kunt gaan... (is geen zzr, maar wel een kawa)
tmoons in "Kawa ZR-7s"
Mogelijk kun je plaatjes die nu al in je motor zitten nog hergebruiken op een andere locatie.... verder, plaatjes niet opmeten met schuifmaat, ALTIJD nameten ongeacht de waarde op het plaatje staat! (dus plaatje meten EN daarna ook nog een keer de speling meten!!)
Mocht het een stelschroefjes aangelegenheid zijn..... dan snap ik de vraag niet....
Voelermaatje 0,12 dik gaat er wel doorheen, 0,14 dik gaat er niet doorheen?
En haast je verdomme niet!
rustig uitrekenen wat de speling IS, welke shims er onder ZITTEN, welke speling je WIL, en welke shims je NODIG hebt.
Reken dat uit, 3 keer. en laat iemand anders er ook naar kijken.
Zonde als je alles weer teruggebouwd hebt en blijkt dat je een simpele rekenfout gemaakt hebt.
ZZR600 heeft toch ook bucket over shimm?
Dan is het een kleine moeite om alles te stellen, je moet de nokken as demonteren om bij de plaatjes te komen... dan kan je dus alle uitgaande en alle ingaande te gelijk doen.
In deze link kan je nog wat plaatjes vinden over hoe je mogelijk makkelijker (minder risico lopen) te werk kunt gaan... (is geen zzr, maar wel een kawa)
tmoons in "Kawa ZR-7s"
Mogelijk kun je plaatjes die nu al in je motor zitten nog hergebruiken op een andere locatie.... verder, plaatjes niet opmeten met schuifmaat, ALTIJD nameten ongeacht de waarde op het plaatje staat! (dus plaatje meten EN daarna ook nog een keer de speling meten!!)
Mocht het een stelschroefjes aangelegenheid zijn..... dan snap ik de vraag niet....
Omdat je de plek wilt meten waar de shim contact maakt, en niet de rand.Wat is de reden dat je de plaatjes niet met een schuifmaat op moet meten?
Geeft een schuifmaat schade, of is deze te onnauwkeurig?
Wat is de reden dat je de plaatjes niet met een schuifmaat op moet meten?
Geeft een schuifmaat schade, of is deze te onnauwkeurig?
volgens mij ben je in de war met een ruimtereis...
gewoon bij elke klep er bij schrijven wat er bij of af moet....om bij de ideale klepspeling te komen...
dan pak je de shim, en datzelfde getal tel je er bij op of trek je er van af.....
dat is toch rekenen uit de eerste klas lagere school..
Voelermaatje 0,12 dik gaat er wel doorheen, 0,14 dik gaat er niet doorheen?
Omdat je de plek wilt meten waar de shim contact maakt, en niet de rand.
volgens mij ben je in de war met een ruimtereis...
gewoon bij elke klep er bij schrijven wat er bij of af moet....om bij de ideale klepspeling te komen...
dan pak je de shim, en datzelfde getal tel je er bij op of trek je er van af.....
dat is toch rekenen uit de eerste klas lagere school..
Zou het echt zo simpel zijn?
Er is ene handig progje op inet.
Tik je de gewenste waarden, en de waarden per gemeten shim in, op lokatie.
Dan geeft ie zelf aan welke shims je onderling kunt ruilen, en welke je elders nog moet ruilen.
Dat is wel een heel fout antwoord!
Een schroefmaat is veel nauwkeuriger, een schuifmaat gaat tot ongeveer 1/10, een schroefmaat tot 1/100.