Is idd heel veel elektronische storing zoeken dit jaar. Afgelopen 2 jaar wel meer mechanisch hoor, maar ook toen gingen ze zich al heel gauw richten op technisch specialist met storingen terwijl ik het basissleutelen nog niet eens onder de knie had (net als nog een hoop anderen). En bovendien kwam ik daarvoor van MAVO af, en had ik daarvoor ook echt nog nooit gesleuteld.
Nouja, hoop dit jaar te slagen (opleiding werkplaatsmanager is ingekort, dus nu 3e en meteen laatste jaar), en dan volgend jaar naar HBO logistiek en technische vervoerskunde. En dan ga ik als hobby zelf aan de gang met de motor omdat ik het leuk vind, maar ook om mijzelf een stuk meer te leren
Die motor heeft toch zijn standaard onderhoud nodig en er komt vanzelf wel weer iets wat kapot/vervangen moet worden of een of andere elektrische/mechanische storing wat verholpen moet worden... en als ik daarnaast nog een projectje koop ook, kan ik me lol op
edit: Wel weer een wijze les geleerd: Onderschat nooit standaard onderhoudswerkzaamheden wat betreft ze kunnen voorkomen of kunnen verhelpen. Mijn motor viel voorheen altijd uit bij koude motor (zeg 1e 10/15 minuten) als ik moest afremmen voor een kruispunt oid..moest dat voorkomen door beetje gas bij te geven..
Vandaag nog eens een testritje gedaan met een compleet koude motor omdat ik al vermoedde dat het klepstellen de motorloop stukken heeft verbeterd, en ja hoor, de motor valt nu in koude toestand niet meer uit! En ik was er toch een beetje van overtuigd dat ie maar een keer naar de dealer moest om via de afstelbank de carburateur perfect af te laten stellen... niet dus!