• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Kleppen Xr 250 bj 1981

engine freak

Rookie
Lid geworden
6 mrt 2004
Waarderingsscore
0
Eyyzz k ben een hartstikke newbie hier en k heb me eerste viertakter gekocht,..........k heb al veel ervaring met 2 takt maar dit is tog nieuw

nu heb k een honda xr 250 gekocht uit 1981 en die lag dus uit elkaar,...vond het de manier om te leren over viertakt daarom wil k ook alles het liefts zelf doen.

toen k hem kocht zat de cilinder,en kop er niet op en de nokkenas was eruit en natuurlijk de distrubutie ketting er oowk af.

nu gaat het mij er dus om van hoe ik die kleppen moet afstellen.
heb al bij How to`s gekeken maar nix gevonden, mss dat jullie me meer info kunnen geven ivm hoe en wat bdp of eventuele merktekentjes die erop zouden moeten zitten.
k zou oowk nog graag willen weten hoe de ontsteking moet,.dit is niet noodzakelijk al shet moet kan ik het oowk wel uitzoeken.

of heeft iemand misschien voor mij een werkplaasthandboek over deze motor ? :9

k zou je egt lief vinden :}

ik heb hier een wph'tje liggen van de xr/xl 250/500.

Formule 1 begint toch pas vannacht tegen een uur of 2 dus ik scan vannacht wel ff de pagina's over het kleppen stellen en van de ontsteking in.

En je gaat me toch niet te lief vinden he :P

ik heb hier een wph'tje liggen van de xr/xl 250/500.

Formule 1 begint toch pas vannacht tegen een uur of 2 dus ik scan vannacht wel ff de pagina's over het kleppen stellen en van de ontsteking in.

En je gaat me toch niet te lief vinden he :P

heheh ligt eraan of ik die wph op een of andere manier in me bezit zou kunen krijgen :9

Of mss zelfs dat k het hele boek van je overkoop of een copie daarvan, zou mss ooit van pas kunnen komen
*D

ok.. het is een paar dagen later geworden :z

excuus :P

http://viccie.motor-forum.nl/xl.zip (ongeveer 2,9mb)

Wat is het?
Hoofdstuk 1: onderhoudsschema. Als ik het goed gezien heb staat kleppenstellen daar ook bij.
Hoofdstuk 3: ontsteking.

Hopelijk is het wat je zoekt, zo niet geef ff een seintje dan kijk ik ff verder in dat boek :)

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan