Klepspeling check Honda CB 600 2009

Mart floor

Rookie
14 aug 2021
27
10
Nijverdal
Goedenavond allemaal
Ben nu een een kleine anderhalf jaar in bezit van mijn motor. Nu moeten de kleppen volgens het boekje worden gecontroleerd 1e keer 24000 km. Het meeste onderhoud doe ik zelf, maar dit is mij te ingewikkeld. Navraag gedaan en schrok een beetje van de prijs (rond de 300) wat raden jullie aan gewoon doorrijden of laten checken

Alvast bedankt
 
Ik was zo eigenwijs om dit eens te doen, maar wist niet hoe.
Onder toezicht van een wijs man (@Zot ), dit voorgesteld.
Zot is een man van weinig woorden: Hoeft niet, is n Honda.

Ik wilde t voor de zekerheid toch checken, zo gezegd zo gedaan. Wat bleek, klepspeling keurig binnen tolerantie.
"Zei ik toch, Honda" is het enige wat ik nog hoorde :P

Nu was dat een modelletje 1994, weet niet of de kwaliteit van Honda nog zo goed is, maar ik denk dat er iemand zo wel antwoord komt geven :+
 
Er zullen motoren zijn die pas bij het einde van de rit buiten de specs vallen.
En er zullen er zijn die structureel verlopen.
En de rest zit er tussen in.
Op basis van ervaring kan je besluiten om de boel dicht te laten of juist wél te controleren.

Goedkoopste oplossing is om zelf te controleren, en als er daadwerkelijk gesteld moet worden dat uit te besteden.
 
Goedenavond allemaal
Ben nu een een kleine anderhalf jaar in bezit van mijn motor. Nu moeten de kleppen volgens het boekje worden gecontroleerd 1e keer 24000 km. Het meeste onderhoud doe ik zelf, maar dit is mij te ingewikkeld. Navraag gedaan en schrok een beetje van de prijs (rond de 300) wat raden jullie aan gewoon doorrijden of laten checken

Alvast bedankt
300 euro is goedkoop om de kleppen te regelen/controleren.
 
Ik was zo eigenwijs om dit eens te doen, maar wist niet hoe.
Onder toezicht van een wijs man (@Zot ), dit voorgesteld.
Zot is een man van weinig woorden: Hoeft niet, is n Honda.

Ik wilde t voor de zekerheid toch checken, zo gezegd zo gedaan. Wat bleek, klepspeling keurig binnen tolerantie.
"Zei ik toch, Honda" is het enige wat ik nog hoorde :P

Nu was dat een modelletje 1994, weet niet of de kwaliteit van Honda nog zo goed is, maar ik denk dat er iemand zo wel antwoord komt geven :+
Ik deel Zot's mening. Maar. Eerst een keer controleren, en een gevoel krijgen of deze motor inderdaad niet of nauwelijks gesteld hoeft te worden. Om meteen de eerste keer over te slaan onder het mom van 'het is een Honda' gaat mij iets te ver. Hij doet alles al zelf en heeft dus al maximaal bespaard, dus een keertje laten checken zou toch best moeten kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan