Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JaWordt na verloop van de kilometers de klepspeling ruimer of strakker van een Suzuki Bandit GSF600?
Specifiek bij een Bandit 600 kunnen ze zowel ruimer als losser komen te staan.Wordt na verloop van de kilometers de klepspeling ruimer of strakker van een Suzuki Bandit GSF600?
Wordt na verloop van de kilometers de klepspeling ruimer of strakker van een Suzuki Bandit GSF600?
Waarom vraag je dit?
Wat voor jou simpel is, is voor een ander misschien niet simpel. Ervaring en kennis moet opgebouwd worden en is dus niet vanzelfsprekend.Voorgeschreven onderhoud aan houden en controleren, in beide gevallen dient je het binnen spec te houden. simpel toch.
Hij zegt niet dat het te plegen onderhoud simpel is maar dat je je gewoon het beste aan het onderhoudsschema kan houden, dus als het nodig is klepspeling meten en eventueel corrigeren. Dat gaat trouwens wel vrij makkelijk bij een B6 met stelboutjes en je kan overal goed bij.Wat voor jou simpel is, is voor een ander misschien niet simpel. Ervaring en kennis moet opgebouwd worden en is dus niet vanzelfsprekend.
Hij heeft het verkeerd gedaan en hoopt dat het vanzelf goed komt
Ja dat weet ik en ik heb ze ook gesteld. Maar ik ben gewoon benieuwd of ze strakker of ruimer worden na verloop van tijd. Ik wil weten of het verstandiger is om aan de boven of onderkant van de marge te gaan zitten. Uitlaat is 0,18 tot 0,23. En inlaat 0,10 tot 0,15Voorgeschreven onderhoud aan houden en controleren, in beide gevallen dient je het binnen spec te houden. simpel toch.
De monteur die aan mijn Gsx-r 750 sleutelde gaf aan dat bij de japanse 4 cilinderblokjes de klepspeling meestal alleen maar kleiner word.Ja dat weet ik en ik heb ze ook gesteld. Maar ik ben gewoon benieuwd of ze strakker of ruimer worden na verloop van rijd
Ik heb de kleppen gesteld en ik ben gewoon benieuwd of ze ruimer of strakker gaan zitten. Ik vind 6000 km namelijk wat overdreven en als ze ruimer worden zou er buiten ,dat die misschien minder lekker gaat rijden, geen schade optreden. Gaat die strakker staan dan zou er wel schade kunnen optreden. Er zit namelijk een boven en ondergrens in de ruimte. Uitlaat 0,18 tot 0,23. Inlaat 0,10 tot 0,15Specifiek bij een Bandit 600 kunnen ze zowel ruimer als losser komen te staan.
Bij de uitlaatkant meer de kant op van strakker.
Waarom vraag je dit?
Ik weet ook wel dat ik mij aan het onderhoud moet houden en dat doe ik ook. Maar ik wilde dit gewoon weten van het losser of strakker gaan zitten.Wat voor jou simpel is, is voor een ander misschien niet simpel. Ervaring en kennis moet opgebouwd worden en is dus niet vanzelfsprekend.
Maar ik ben gewoon benieuwd of ze strakker of ruimer worden na verloop van tijd. Ik wil weten of het verstandiger is om aan de boven of onderkant van de marge te gaan zitten. Uitlaat is 0,18 tot 0,23. En inlaat 0,10 tot 0,15Hij heeft het verkeerd gedaan en hoopt dat het vanzelf goed komt
Dat te ruim niet erg is klopt ook niet, met teveel speling gaat het harder op elkaar inslaan met meer slijtage als gevolg.Ik heb de kleppen gesteld en ik ben gewoon benieuwd of ze ruimer of strakker gaan zitten. Ik vind 6000 km namelijk wat overdreven en als ze ruimer worden zou er buiten ,dat die misschien minder lekker gaat rijden, geen schade optreden. Gaat die strakker staan dan zou er wel schade kunnen optreden. Er zit namelijk een boven en ondergrens in de ruimte. Uitlaat 0,18 tot 0,23. Inlaat 0,10 tot 0,15
Dat ding kost letterlijk een paar Euro.Nu we het toch over kleppen stellen hebben. Veel handleidingen adviseren een klepsteltool. (Voor het instellen en vasthouden van de tuimelaar. Is dit aan te raden of is het gebruik van regulier gereedschap ook afdoende?
Slijtage van de glijvlakken van de tuimelaars en inslaan van de bovenkant van de klepsteel zijn twee dingen die ik zo al kan bedenken.Ben wel benieuwd hoe ze de speling dan groter wordt. Is dat met het bewegen van de evt stelmoertjes ofzo?
De klepstelboutjes zelf worden ook eerder korter dan langerSlijtage van de glijvlakken van de tuimelaars en inslaan van de bovenkant van de klepsteel zijn twee dingen die ik zo al kan bedenken.
Het gaat er niet om of ze wel of niet goed stonden maar ik wil weten of je de kleppen gesteld moeten worden op de euimste of krapste ruimte. Inlaat moet tussen 0,10 tot 0,15 zijn en de uitlaat 0,18 tot 0,23. Als na verloop van tijd de kleppen krapper worden zet ik ze liever op de ruimste speling en worden ze ruimer dan zet ik ze op de krapste speling. Vandaar mijn vraag.Dat te ruim niet erg is klopt ook niet, met teveel speling gaat het harder op elkaar inslaan met meer slijtage als gevolg.
En of het meer of minder wordt is al meerdere malen antwoord op gegeven.
Maar je hebt dus al de kleppen gesteld? Hoe stonden ze? Te krap, te los of allebei?
Het is niet te zeggen of ze ruimer of krapper gaan staan bij jouw model motor. er zijn zat modellen waar ze wel altijd één kant op slijten vanwege een duidelijk zwakste punt in de kleppentrein maar dat is hier niet het geval, ik zou ze dus mooi in het midden van de aangegeven tolerantie van de klepspeling zetten, dat heb ik ook gedaan.Het gaat er niet om of ze wel of niet goed stonden maar ik wil weten of je de kleppen gesteld moeten worden op de euimste of krapste ruimte. Inlaat moet tussen 0,10 tot 0,15 zijn en de uitlaat 0,18 tot 0,23. Als na verloop van tijd de kleppen krapper worden zet ik ze liever op de ruimste speling en worden ze ruimer dan zet ik ze op de krapste speling. Vandaar mijn vraag.