Hoi,
Zojuist de klepspeling opgemeten van mijn Street Triple R 2009. De motor heeft 39K gelopen. Volgens Haynes zou de Inlaat - 0.10 ~ 0.20 moeten zijn en de Uitlaat - 0.275 ~ 0.325.
Ik twijfel of ik de speling aan moet passen aangezien het toch wat extra gedoe is. Aan de uitlaatzijde staan ze allemaal op 0.30 en voelt de voelermaat wat strak aan, de 0.25 voelermaat voelt wat losser aan, dus ik denk dat ze of op 0.275 staan (het minimale). De uitlaatzijde was wat lastig meten. Bij sommige was de voelermaat 0.30 strak als ik vanaf de buitenkant van het blok naar binnen mat. Bij sommige kon ik wel vanaf het midden van het blok naar buiten toe meten en dan voelde de 0.30 net iets losser.
Aan de inlaatzijde staan ze allemaal goed, maar staat er ook één op de bovenste waarde (0.20).
Ik twijfel dus of ik ze moet laten staan. Wat zouden jullie doen?
Om een totaalbeeld te geven:
Zojuist de klepspeling opgemeten van mijn Street Triple R 2009. De motor heeft 39K gelopen. Volgens Haynes zou de Inlaat - 0.10 ~ 0.20 moeten zijn en de Uitlaat - 0.275 ~ 0.325.
Ik twijfel of ik de speling aan moet passen aangezien het toch wat extra gedoe is. Aan de uitlaatzijde staan ze allemaal op 0.30 en voelt de voelermaat wat strak aan, de 0.25 voelermaat voelt wat losser aan, dus ik denk dat ze of op 0.275 staan (het minimale). De uitlaatzijde was wat lastig meten. Bij sommige was de voelermaat 0.30 strak als ik vanaf de buitenkant van het blok naar binnen mat. Bij sommige kon ik wel vanaf het midden van het blok naar buiten toe meten en dan voelde de 0.30 net iets losser.
Aan de inlaatzijde staan ze allemaal goed, maar staat er ook één op de bovenste waarde (0.20).
Ik twijfel dus of ik ze moet laten staan. Wat zouden jullie doen?
Om een totaalbeeld te geven:
Laatst bewerkt: