klus

Ik vind dit wel een beetje krom. Ondanks dat ik het een beetje begrijp.
Jij als agent met al jou macht haalt een voertuig van de weg omdat jíj denkt dat het onveilig is, ondanks dat hij aan de wetten voldoet.
Ik neem aan dat hij dan een wok status krijgt? Dan kan de eigenaar een hoop moeite doen om te bewijzen dat het toch goed is? Moet hij naar rdw enzo?

Een lege volume transport vrachtwagen waait ook van de weg als het hard waait, ga je die dan ook van de weg halen als je ze ziet rijden?
Een grote caravan met lichte auto waait ook van de weg als het hard waait, ondanks dat hij voldoet aan de wet. Ga je die dan ook van de weg halen?

Nee, wokmelding komt er niet aan te pas. Ik zou niet weten waarom en op grond waarvan ?

Vreemd dat ik nu plots overal uitleg over schijn te moeten geven. En zeker niet als er dingen bijgetrokken worden die echt helemaal niets hiermee te maken hebben, zoals vrachtwagens. Laatst keer dat ik vrachtwagen reed had die meer dan 2 wielen.

We gaan hier ook geen timmermannen of dokters het vuur aan de schenen leggen om hun motivaties en werkwijzen uit te leggen.

Ik ben motorrijder, al best lang. Heb vreemde dingen gezien en gedaan op gebied van motoren.
Ik zal er wat afbeeldingen bij pakken:

full.jpg

IMG_0231 klein.jpg

N.jpg


Als ik dit zo zie rijden, en nadenk over gewicht en waar dat geplaatst is op een evenwichtsvoertuig dan veronderstel ik, op basis wat ik van motorrijden weet, dat deze manier niet de meeste stabiliteit oplevert.

Niet eens op persoonlijke gronden ( wat iedereen hier schijnbaar wel denkt ) maar op basis ervan dat het mijn taak is om de verkeersveiligheid in de gaten te houden, zou ik m voor een technische onderzoek 'uit het verkeer' nemen, zoals dat heet. Ik beslis dus niet dat het onveilig is. Ik beslis alleen dat ik het aan specialisten voorleg.

Ik laat het dus bekijken door technisch specialisten, ook met rijproeven onder verschillende omstandigheden.

Naar mijn idee zou een fatsoenlijke windvlaag genoeg invloed hebben om van je rijlijn af te wijken of m over te blazen, bv bij een verkeerslicht in de stad.
Ik ga uit van veiligheid, voor de bestuurder maar ook voor de andere weggebruikers.

Even iets verder denkend:
Uiteindelijk...als het veilig word verklaard, dan is dat ook in TS zijn voordeel !! ( klus )
Als het niet veilig zou worden verklaard, kan TS daar beter op deze manier achter komen dan na een aanrijding.
In beide gevallen heeft TS er dus zelf ook baat bij.
 
Jij bent een agent, waarom mag ik dan niet uitleg vragen over iets wat met jouw beroep te maken heeft? Het was een oprechte vraag hoor...
En dat jij mijn vergelijking met een vrachtwagen niet begrijpt dat vind ik vreemd.
Ik ga het nog een keer proberen: met de 2 voorbeelden van mij en de motor van de ts heb je bij elkaar 3 voertuigen die moeite hebben met rechtuit blijven rijden als het hard waait. Alle 3 voldoen aan de wet. Waarom houd je er maar 1 aan? In mijn ogen hebben ze hetzelfde gevaar.

Wat betekend de veiligheidsverklaring? Wie geeft dat uit? Hoe ziet die verklaring er in de praktijk uit? Is het een aantekening op je kenteken of krijg je iets op een a4 oid?
Ook weer een serieuze vraag..,
 
Prima , ik ben constructeur , en heb de nieuwe motor doelstellingen hier al omschreven .
Ja , alles zit ruim binnen wettelijke kaders , zelf beter dan alle massa productie motoren .
Veiligheid van de motor bestuurder en omgeving was het meest belangrijke uitgangspunt .
Daar ik bij de eerste motor veelal materialen rondom moest aanbinden en stapelen ( zolang de lading niet tot gevaar leid en deugdelijk bevestigd ) is bij deze bijna alle lading inwendig en dus vrij van gevaar voor de omgeving .
Grotere stukken kunnen door betere uitgekiende bevestiging punten nu veel beter gesjord worden .
Geen enkele auto bagage drager en auto bevestiging punt komt zelfs maar in de buurt van de sterkte van deze bouw .

Één en twee wiel voertuigen zijn evenwicht voertuigen en daarom zodra zij bewegen in balans .
De bewegelijkheid van het voertuig is geheel afhankelijk van het balans punt en stuur geometrie .
Zoals bij meer wiel voertuigen de hoogte van het balans punt zéér belangrijk is ,is dit niet het geval bij een tweewielig voertuig.
Wel van groot belang is dat dit punt zich in het rond het midden bevind.
Bij windstil weer zal je dan ook niets merken van een hoge last mits! deze last in het midden en onbeweeglijk aan het voertuig verbonden zit.
Een zwaardere last geeft een betere rijstabiliteit .
Dus oppervlak en massa zijn wel zeer belangrijk bij belading met verschillende weersomstandigheden " groter moet zwaarder "

Nadeel ! bij het plaatsen op jiffie is vlakke draagkrachtige ondergrond zeer belangrijk met lading.
 
Jij bent een agent, waarom mag ik dan niet uitleg vragen over iets wat met jouw beroep te maken heeft? Het was een oprechte vraag hoor...
En dat jij mijn vergelijking met een vrachtwagen niet begrijpt dat vind ik vreemd.
Ik ga het nog een keer proberen: met de 2 voorbeelden van mij en de motor van de ts heb je bij elkaar 3 voertuigen die moeite hebben met rechtuit blijven rijden als het hard waait. Alle 3 voldoen aan de wet. Waarom houd je er maar 1 aan? In mijn ogen hebben ze hetzelfde gevaar.

Wat betekend de veiligheidsverklaring? Wie geeft dat uit? Hoe ziet die verklaring er in de praktijk uit? Is het een aantekening op je kenteken of krijg je iets op een a4 oid?
Ook weer een serieuze vraag..,

Ik denk dat je niemand op dit forum kan vinden die zoveel over de achtergronden van politiewerk heeft uitgelegd als ik al gedaan heb.
Maar nu gaat het schijnbaar niet over procedures en werkwijzen maar naar mijn persoonlijke beweegreden waarom ik iets doe tijdens mijn werk.
Ik heb uitgelegd welke procedures er gevolgd zouden worden en op grond waarvan ik die actie zou doorvoeren.
Ik heb geen zin om er verder op in te gaan waarom ik wel of niet iets vind. Volgens mij heb ik dat al 3 x uitgelegd.

Ik vind het vreemd dat jij het vreemd vind dat ik jouw vergelijking met een vrachtwagen niet snap.

Ik ga echt niet uitleggen wat het verschil is tussen een vrachtwagen die gebouwd is volgens allerlei doorontwikkelde regels en een zelfbouwconstructie op een motorfiets.
Die vragen heb ik allemaal al eerder beantwoord in dit topic, ga ik niet nog eens doen :)


Volgens topicstarter zijn er al vele handhavers in binnen en buitenland geweest: "er zijn al een aardig aantal handhavers in het binnen en buitenland geweest die daar ook zo over dachten .( beperking van inzicht )Echter zij hebben allen hun persoonlijke ondeskundige uitspraken kunnen intrekken . "

Terugkomend bij je vraag: Alles wat ik doe, en dat geld voor alle handhavers tegenwoordig, ook in het buitenland, dan komt dat op papier.
Als ik een voertuig uit het verkeer neem voor onderzoek, krijgt de betrokkene daar papieren van. Bij een volgende handhaver kun je die papieren laten zien om aan te tonen dat je voertuig dat molentje al eens heeft doorlopen. Als iemand mij die papieren toont, dan heb ik uiteraard geen reden meer nogmaals hetzelfde cirkeltje rond te laten draaien. Vandaar ook voor de derde keer de vraag aan topicstarter om daar s wat van te laten zien, dat zij 'hun persoonlijke ondeskundige uitspraken" hebben moeten intrekken. Maar ik ben de enige die dat interessant vind geloof ik.
 
Terugkomend bij je vraag: Alles wat ik doe, en dat geld voor alle handhavers tegenwoordig, ook in het buitenland, dan komt dat op papier.
Als ik een voertuig uit het verkeer neem voor onderzoek, krijgt de betrokkene daar papieren van. Bij een volgende handhaver kun je die papieren laten zien om aan te tonen dat je voertuig dat molentje al eens heeft doorlopen. Als iemand mij die papieren toont, dan heb ik uiteraard geen reden meer nogmaals hetzelfde cirkeltje rond te laten draaien. Vandaar ook voor de derde keer de vraag aan topicstarter om daar s wat van te laten zien, dat zij 'hun persoonlijke ondeskundige uitspraken" hebben moeten intrekken. Maar ik ben de enige die dat interessant vind geloof ik.
Helaas , op papier ! daar gaat je verhaal mank , ondanks vele aanhoudingen in binnen en buitenland , ook bij grote verkeer controle's nimmer iets op papier gehad .
zelfs de zeer grundliche Duitse verkeer politzei kon de motor niet afkeuren . voor mij geen papier maar net als de Nederlandse Verkeer politie maken ze foto's en wordt alles digitaal opgeslagen.
Wel leuk van de Duitse verkeer politie dat de stad dienders die mij aangehouden hadden en een circus opvoerden , excuses moesten aanbieden wegen onkunde van de wet.
Ben nadien in Duitsland nooit meer aangehouden , wel veel duimpjes
 
Helaas , op papier ! daar gaat je verhaal mank , ondanks vele aanhoudingen in binnen en buitenland , ook bij grote verkeer controle's nimmer iets op papier gehad .
zelfs de zeer grundliche Duitse verkeer politzei kon de motor niet afkeuren . voor mij geen papier maar net als de Nederlandse Verkeer politie maken ze foto's en wordt alles digitaal opgeslagen.
Wel leuk van de Duitse verkeer politie dat de stad dienders die mij aangehouden hadden en een circus opvoerden , excuses moesten aanbieden wegen onkunde van de wet.
Ben nadien in Duitsland nooit meer aangehouden , wel veel duimpjes

Kijk, dat snap ik dus al niet, maar dat zal vast aan mij liggen.

Als mijn verhaal daar mank gaat..... dan hanteren die handhavers toch heel andere wetten dan die waar ik aan gewend ben. En dat lijkt mij sterk....

Voor mij klinkt het erg vreemd.
Of je hebt het echt alleen over een losse toevallige verkeerscontrole langs de kant van de weg maar dan kun je echt niet spreken over al die onkunde en andere opmerkingen over die handhavers, dan is er echt nog nooit goed naar je motor gekeken.
Er zitten wel meerdere opmerkingen die niet echt stroken met de realiteit wat betreft werkwijzen van de politie, vandaar dat ik langzaam wat twijfel over wat je zegt over die controle's.


Maar goed, dat boeit ook niet.


Ik snap de weerstand niet dat ik aangeef het motorvoertuig voor onderzoek uit het verkeer te nemen.
Wellicht omdat sommige mensen er dan gelijk vanuit gaat dat het te doen is om wat vette prenten te schrijven ?
Dan kennen diegene mij slecht en zijn onnadenkend. Mijn redenen heb ik al genoeg herhaalt, het gaat iig absoluut niet om een prent |(

Nogmaals, ik vraag mij af of topicstarter dit met zijn verzekering heeft kortgesloten ? Of er ooit eens bij het RDW mee is langsgegaan ?


Stel dat ik zo'n motor laat onderzoeken en het oordeel van de wel deskundigen ( dus niet van mij ) is dat het niet veilig is om hiermee op de weg te rijden.
Dan kan TS verder kijken wat er dan precies niet veilig word geacht en het aanpassen.

De andere zijde zou zijn dat TS een keer een forse aanrijding krijgt, wat winderig weer enz.
Dan zal die motor sowieso onderzocht worden en als dan het oordeel is dat het niet veilig was ten tijde van de aanrijding..... dan heeft TS pas echt een probleem. Top om het een leuke motor te vinden, maar daar heeft TS op zo'n moment echt niets aan.


Laat ik het zo zeggen: Ik vind t grappig en leuk allemaal, maar zou er zelf niet mee willen rijden voor ik wat meer zekerheid zou hebben.
En in dit topic probeer ik aan te geven dat ik TS ook daarvoor zou willen behoeden.
Zwartdenkers.... ga uw gang !

Ik ga weer andere topics opzoeken :)
 
Laatst bewerkt:
De motorfiets incl imperiaal blijft toch wel binnen de 2.50m. De lading (fiets) staat daar niet beschreven
Hij mag niet hoger dan 2,5 meter.
Als de lading hoger mocht zijn stond er wel beschreven tot hoe hoog de beladen mag worden.
Net zoals de breedte, uitstekende lading.
 
Kijk, dat snap ik dus al niet, maar dat zal vast aan mij liggen.

Als mijn verhaal daar mank gaat..... dan hanteren die handhavers toch heel andere wetten dan die waar ik aan gewend ben. En dat lijkt mij sterk....

Voor mij klinkt het erg vreemd.
Of je hebt het echt alleen over een losse toevallige verkeerscontrole langs de kant van de weg maar dan kun je echt niet spreken over al die onkunde en andere opmerkingen over die handhavers, dan is er echt nog nooit goed naar je motor gekeken.
Er zitten wel meerdere opmerkingen die niet echt stroken met de realiteit wat betreft werkwijzen van de politie, vandaar dat ik langzaam wat twijfel over wat je zegt over die controle's.


Maar goed, dat boeit ook niet.


Ik snap de weerstand niet dat ik aangeef het motorvoertuig voor onderzoek uit het verkeer te nemen.
Wellicht omdat sommige mensen er dan gelijk vanuit gaat dat het te doen is om wat vette prenten te schrijven ?
Dan kennen diegene mij slecht en zijn onnadenkend. Mijn redenen heb ik al genoeg herhaalt, het gaat iig absoluut niet om een prent |(

Nogmaals, ik vraag mij af of topicstarter dit met zijn verzekering heeft kortgesloten ? Of er ooit eens bij het RDW mee is langsgegaan ?


Stel dat ik zo'n motor laat onderzoeken en het oordeel van de wel deskundigen ( dus niet van mij ) is dat het niet veilig is om hiermee op de weg te rijden.
Dan kan TS verder kijken wat er dan precies niet veilig word geacht en het aanpassen.

De andere zijde zou zijn dat TS een keer een forse aanrijding krijgt, wat winderig weer enz.
Dan zal die motor sowieso onderzocht worden en als dan het oordeel is dat het niet veilig was ten tijde van de aanrijding..... dan heeft TS pas echt een probleem. Top om het een leuke motor te vinden, maar daar heeft TS op zo'n moment echt niets aan.


Laat ik het zo zeggen: Ik vind t grappig en leuk allemaal, maar zou er zelf niet mee willen rijden voor ik wat meer zekerheid zou hebben.
En in dit topic probeer ik aan te geven dat ik TS ook daarvoor zou willen behoeden.
Zwartdenkers.... ga uw gang !

Ik ga weer andere topics opzoeken :)
Ben echt wel bij zeer grote controles van de weg gehaald door motor agenten , en dat waren ook technische controles .
beide klusmotoren zijn daar compleet onderzocht en het ontbreken van een aparte reflector aan de achterzijde was het enige aanmerking punt.

Denk jij nu werkelijk dat het mogelijk is hiermee al 7 jaar en 436.000 km dagelijks in het verkeer te bevinden zonder aanhoudingen ?

Als je mijn schrijven eens goed leest kan je misschien begrijpen dat mijn Suzuki een hele veilige motor is , zeker beter dan die dienst fietsen van jullie .
Voor mij althans , hij is ook maat gemaakt.
Na 39 jaar op de motor met een minimum van 30.000 per jaar mag je best wel respect hebben voor de ervaring .
Ook na vele testritten met een grote verscheidenheid aan motoren ( ook dienstmotoren ) kan ik ook daar naar mijn mening over zeggen dat ,dat veelal lomp sturende motoren zijn.

Voorts , motor met zijspan ! zeer gevaarlijk onbalans voertuig in ondeskundige handen ,,, motor met aanhanger ! lang niet voor iedereen geschikt .
Maar omdat dat ook mag en dat dat ook voor iedereen kan.

Zolang je het hoofdframe , technische , en draaiend gedeelte van de motor niet veranderd is RDW kenteken keuring niet van toepassing .
Op en aangebouwde after marked delen op de deugdelijke bevestiging punten zijn keuring vrij.

Die gedachte van mensen als jij om anderen mensen te moeten beschermen tegen onheil die kan voorkomen in jouw persoonlijke fantasie zou je eens moeten proberen te relativeren , anders wordt het voor de wereld om je heen onleefbaar.
Zelf denk ik vaak als ik een razende roland met zijn blauwe lampje aan door het verkeer zie razen " joh je leven op het spel zetten voor een paar centen naar iets waar jij zelf toch niets meer aan kan doen " onwijs ,,,,, maar ja dat zijn mijn gedachten .
 
Die gedachte van mensen als jij om anderen mensen te moeten beschermen tegen onheil die kan voorkomen in jouw persoonlijke fantasie zou je eens moeten proberen te relativeren , anders wordt het voor de wereld om je heen onleefbaar.
Zelf denk ik vaak als ik een razende roland met zijn blauwe lampje aan door het verkeer zie razen " joh je leven op het spel zetten voor een paar centen naar iets waar jij zelf toch niets meer aan kan doen " onwijs ,,,,, maar ja dat zijn mijn gedachten .

Dit onderwerp ging toch over jou motor ?

Nooit geweten dat je hier gelijk psychologische profielen kon laten opstellen.

Gebruikelijke techniek, zoveel mogelijk typen wat niets met het onderwerp van doen heeft om de ander af te leiden.
Dit is niet de manier waarop ik lekker ontspannen met forumgenoten spreek. Generaliseren en aanname's over een ander doen... :N

:W
 
Ik zeg gewoon plaatsen. Altijd leuk om te zien wat iemand met zn motor doet. Zolang iedereen n ander in zn waarde laat kan dit een interessant topic zijn waar er niet veel van zijn.
 
Klus, het ziet er stevig uit maar ik mis de driehoek in de staanders van de "imperiaal". Hoe houdt die zijn vorm???
 
De staanders staan niet evenwijdig met elkaar waardoor driehoek en het zijn rechthoek profielen , de voor en achter anders geplaatst zijn.
Met een materiaal oppervlak van 120 mm2 per staander en een treksterkte van 45 kg per mm2 kun je wel nagaan dat het werkelijk enorm sterk is .
 
De techniek zegt dat een driehoek de enige vormvaste figuur is, een trapezium wat het in jouw geval is dus niet, maar je krijgt van mij het voordeel van de twijfwl :t Ik vind het een prachtconstructie :Y
 
De motor is van de zomer met zware lading een keer door lolbroeken omgeduwd , maar ook dat gaf behalve enkele krassen geen schade , dus toen mensen mij dit kwamen zeggen dat de motor omgeduwd was kon ik daar ook niet van onder de indruk raken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan