MeanBlueMan
Moderator a la Pastafari
Ik vind dit wel een beetje krom. Ondanks dat ik het een beetje begrijp.
Jij als agent met al jou macht haalt een voertuig van de weg omdat jíj denkt dat het onveilig is, ondanks dat hij aan de wetten voldoet.
Ik neem aan dat hij dan een wok status krijgt? Dan kan de eigenaar een hoop moeite doen om te bewijzen dat het toch goed is? Moet hij naar rdw enzo?
Een lege volume transport vrachtwagen waait ook van de weg als het hard waait, ga je die dan ook van de weg halen als je ze ziet rijden?
Een grote caravan met lichte auto waait ook van de weg als het hard waait, ondanks dat hij voldoet aan de wet. Ga je die dan ook van de weg halen?
Nee, wokmelding komt er niet aan te pas. Ik zou niet weten waarom en op grond waarvan ?
Vreemd dat ik nu plots overal uitleg over schijn te moeten geven. En zeker niet als er dingen bijgetrokken worden die echt helemaal niets hiermee te maken hebben, zoals vrachtwagens. Laatst keer dat ik vrachtwagen reed had die meer dan 2 wielen.
We gaan hier ook geen timmermannen of dokters het vuur aan de schenen leggen om hun motivaties en werkwijzen uit te leggen.
Ik ben motorrijder, al best lang. Heb vreemde dingen gezien en gedaan op gebied van motoren.
Ik zal er wat afbeeldingen bij pakken:
Als ik dit zo zie rijden, en nadenk over gewicht en waar dat geplaatst is op een evenwichtsvoertuig dan veronderstel ik, op basis wat ik van motorrijden weet, dat deze manier niet de meeste stabiliteit oplevert.
Niet eens op persoonlijke gronden ( wat iedereen hier schijnbaar wel denkt ) maar op basis ervan dat het mijn taak is om de verkeersveiligheid in de gaten te houden, zou ik m voor een technische onderzoek 'uit het verkeer' nemen, zoals dat heet. Ik beslis dus niet dat het onveilig is. Ik beslis alleen dat ik het aan specialisten voorleg.
Ik laat het dus bekijken door technisch specialisten, ook met rijproeven onder verschillende omstandigheden.
Naar mijn idee zou een fatsoenlijke windvlaag genoeg invloed hebben om van je rijlijn af te wijken of m over te blazen, bv bij een verkeerslicht in de stad.
Ik ga uit van veiligheid, voor de bestuurder maar ook voor de andere weggebruikers.
Even iets verder denkend:
Uiteindelijk...als het veilig word verklaard, dan is dat ook in TS zijn voordeel !! ( klus )
Als het niet veilig zou worden verklaard, kan TS daar beter op deze manier achter komen dan na een aanrijding.
In beide gevallen heeft TS er dus zelf ook baat bij.