KLX650R achtervelg kapot

marky

MF'er
10 feb 2004
168
70
Ik ben de trostse bezitter van een Kawasaki KLX650R. Na een zeer lange reparatie van enkele jaren is mij KLX nu bijna eindelijk klaar. De motor heeft zeer groot onderhoud gehad en is nu z.g.a.n. Alles is vervangen zowel optisch als motorisch. Nu is alleen de achtervelg kapot. Er zijn 2 spaken geknapt en bij 1 daarvan is een deel uit de velg geknapt. Is het uberhaupt veilig hiermee te rijden? Het lijkt mij niet en ben daarom opzoek naar een andere velg. Mijn vraag bij deze is dan ook: Welke velgen passen allemaal? Alleen van een KLX650 of ook van een KLX250 ofzo, of van een ander merk cross/enduro? Omdat dit project mij zeer veel geld heeft gekost (5000,-) heb ik er niet veel geld meer voor over. Het lieft bouw ik hem om tot supermotard maar dit gaat mij te veel geld kosten denk ik. Omspaken kost 550 voor 2 velgen maar dit vind ik ook te duur. Passen er evt. ook velgen van een supersport motor in? Weet iemand misschien een velg voor mij te liggen?
full
 
gewoon een velg van de zelfde maten zoeken en die er in laten spaken. en opletten dat de vervanings velg evenveel gaten heeft als de oude.

2e hands goed velgje kost je miss 2 tientjes en dan voor het inspaken 25,- ongeveer.
 
Wie weet een goede velgenboer voor reparatie van enduro/cross velgen in de buurt van Groningen?
 
Hey, mijn klx250 (nu verkocht) had ook een verotte velg.
Toen ben ik naar een cross zaak gegaan en die kon er zonder problemen een kx250 velg om spaken.
Als je naar een crosszaak gaat kunnen die je vast wel helpen, ff naar een 2e hands velg vragen.
Dan bestel je er een spakensetje bij voor 80 euro oid. en een velg van 40 euro ofzo (2e hands) + 40 euro werkloon heb je een goed achterwiel.
Een compleet kx250 past denk ik minder goed omdat de wielas wel eens kan verschillen'.
Maar de velgranden zijn hetzelfde.

Een 2e hands achterwiel kun je misschien op ebay vinden ofzo (ebay.de = duits = meer succes).
Kijk daarnaast eens op www.planetklx.de, vind je ook wel wat denk ik.
Koop er dan niet 1 uit de shop van planetklx.de maar vraag ff op het forum voor een wiel, daar kun je voor veel minder een wieltje scoren!

Succes ermee, mooie bike :)

by the way : www.offroadcentrum.nl al geprobeert?
 
Laatst bewerkt:
Zelf de spaken eruit draaien en hergebruiken. Naaf bepaalt de lengtemaat .Je hebt alleen 1 spaak en velg nodig. Koop een oud crosswiel met spaaksleutel en doityourself .
Stelt echt weinig voor als je het al een keer gedaan hebt. O-)

Edit velgmaat staat in je velg.

Nieuwe pagina 1

met danK aan Luc Aerts
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn klx zat de naaf niet precies in het midden, dat maakt het al wat lastiger om te spaken?.
Daarnaast, als er 1 spaak is gebroken zullen de andere ook wel zo'n beetje aan vervanging toe zijn.
Zeker omdat er dan meer spanning op de andere komt te staan, ookal zal dat bij 1 wel meevallen.
 
Daar zijn gewoon geen woorden voor, echt belachelijk dat dit gebeurd.
Was een mooi ding, had je hem verzekerd voor diefstal?
 
Nee, alleen WA, dit omdat ik alleen bij Rialto terecht kon i.v.m. een auto ongeluk in het verleden en Rialto is al duur genoeg, betaalde voor alleen WA al 70 ,- p/m! Motor was net klaar van een totale revisie. Totaal meer dan 5000,- (incl. aankoop motor)

Ik ga er van uit dat ze de dader pakken, anders doe ik dat wel;)

Marky...
 
Terug
Bovenaan Onderaan