km teller bij de rdw

sweepie

Die hard MF'er
5 mrt 2006
254
0
mijn motor moet aanstaande maandag naar de rdw in den bosch. Nu is alles tip top in orde alleen kom ik net tot de ontdekking dat de km teller het niet doet. Niet goed dus. Er zit een andere teller op van acewell en die heb ik er niet zelf opgezet, heb er dus ook geen verstand van. Nu las ikd at die mannen van de rdw er vaak op gaan rijden. dus merken ze ook op dat die km teller het niet doet. Zouden ze het goedkeuren als ik er voor de keuring eentje opzet van van sigma(fietsenteller)? Ik moet iemand zoeken die de teller voor me kan maken maar ik vraag me af of ik dat voor maandag geregeld krijg.

alvast bedankt.
 
zo hij doet het! nu loop ik vast met de instellingen. Ik weet niet wat ik bij de wielomtrek in moet vullen. Ik was er al achter dat de wielomtrek 2072mm is maar dan schiet hi naar de 300 km terwijl ik maar 5 km per uur rijd?

iemand ervaring mee?
Ik zou proefondervindelijk afstellen met een TomTom als referentie.
 
Nee, dat is niet waar. Een motor is gebruikt als hij
- ouder is dan 6 maanden
of
- meer dan 6000 km gereden heeft.
Jij hebt dus geen enkel probleem.

Klein detail, maar toch een groot verschil. Dit citeer ik van de site van de belastingdienst:

Met NIEUW bedoelen we:

Vervoermiddelen die nieuw zijn of pas korte tijd in gebruik zijn. Ze zijn ook nieuw als ze al langere tijd in gebruik zijn, maar nog niet veel zijn gebruikt. Het gaat om:

landvoertuigen die niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen of niet meer dan 6000 kilometer hebben gereden


Dus ook al heb je een motor uit 1954, maar heeft deze 5500 km gelopen, dan nog is het voor de belastingdienst een nieuwe motor en dient er BTW betaald te worden. Jaja, lul dat maar eens recht...

Maar zo moeilijk is het dus niet blijkbaar. Je schroeft je bestaande kilometerteller eraf voor de keuring en haalt een fietsenteller met verlichting bij de Halfords. Die monteer je voor de keuring en je weet niet beter dan dat je 'm zo gekocht hebt.
Er kan dan geen reden zijn om je motor af te keuren.
Zo zie ik het. Iemand andere ervaringen mee?
Als topicstarter zijn motor ingevoerd krijgt met een verlichte fietsenteller, dan heb je daar het bewijs. En ik zie persoonlijk geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.

Ik snap dat je de BTW in het land van oorsprong kunt terugvorderen en dan weer BTW in Nederland betalen, maar waarom zou je je die ellende in godsnaam op je schouders halen als het ook op bovenstaande manier kan?
 
Laatst bewerkt:
heb ergens op een (auto) forum gelezen dat zelfs een gps/tomtom met snelheids aanduiding voor de keuring voldoende is.
er staat namelijk nergens hoe die snelheidsmeter eruit moet zien, alleen dat er een deugdelijke snelheidsmeter nodig is.
ik zou de rdw eens bellen of dat werkelijk toegelaten wordt.
:^ bij een APK keuring van een auto is het voldoende als je een navigatie heb die de snelheid aangeeft.

Dus tomtom deugelijk op je stuur plakken en gaan :P (maar ff de rdw bellen is de kortste slag volgens mij)
 
Laatst bewerkt:
:^bij een APK keuring van een auto is het voldoende als je een navigatie heb die de snelheid aangeeft.

Dus tomtom deugelijk op je stuur plakken en gaan :P (maar ff de rdw bellen is de kortste slag volgens mij)


Sterker nog, vandaag even de regels nagelopen, vanaf mei is een snelheidsmeter niet meer verplicht, is voor eigen risico, dus snelheidsmeter is niet noodzakelijk
 
Als het voertuig ooit van een niet BTW plichting persoon/bedrijf was, kan je geen BTW terug vragen in het buitenland.
Als je het wel koopt van een BTW plichtig lichaam in het buitenland, koop het dat ex-BTW, dat schilt een hoop geregel. Je betaald dan de BTW gewoon in Nederland.
 
mijn motor is vanmorgen goedgekeurd! Ze hebben alleen de nummers gecontroleerd en verder niets, niet eens naar de verlichting gekeken. Ging erg gemakkelijk! :}
 
mijn motor is vanmorgen goedgekeurd! Ze hebben alleen de nummers gecontroleerd en verder niets, niet eens naar de verlichting gekeken. Ging erg gemakkelijk! :}
Gefeliciteerd.
Maar hoe hebben ze je kilometerstand gecontroleerd dan?
Bij de laatste keuring van mijn motor was het ook alleen maar papierwerk, maar de kilometerstand werd wel afgelezen en genoteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan