Je hebt automatische zekeringen.Stoppen is niet voldoende. Motor echt volledig uit. Contact dus inderdaad uit/aan.
Heel suf, van de zomer naar Luxemburg, op de heenweg geen probleem. Op de terugweg pas na ongeveer 200km. Een week later naar limburg, op de heenweg geen probleem, weer op de terugweg na 100km weer uit. Er is geen peil op te trekken.
Volgens mijn schema heet die de 'instrument fuse'. 10AHeb het electrisch schema bekeken, de tellerklok heeft geen eigen zekering.
Als de klok er mee stopt werkt alle verlichting normaal, ook de RAW's en controlelampjes.
De bedrading van de klok is gekoppelt aan de "speed sensor", zou deze vuil kunnen zijn, probleempje met de bedrading, of te warm worden na het rijden? Tijd voor vervanging van de sensor?
Volgens mijn schema heet die de 'instrument fuse'. 10A
Oranje draad.
Speed sensor krijgt prik via de klok.
Tachometer (als je die hebt) van dezelfde oranje draad, afgetakt na de fuse.
Even filosoferend: resetknopje kan ook lam zijn; net alsof je die permanent indrukt.
Gaat de wijzer van de teller naar nul en is dat het, of gaat de hele tellerunit uit?
Bij het eerste is het probleem het signaal, bij het tweede de stroomvoorziening van de teler.
Aha, dan is het logischer om het te zoeken in het circuit sensor-klok.Tellerwijzer gaat naar 0, cijfers van de teller (KM stand en dagteller) lopen niet verder (logisch als de teller geen snelheid registreerd). Maar de verlichting blijft branden
Volgens mijn schema heet die de 'instrument fuse'. 10A
Oranje draad.
Speed sensor krijgt prik via de klok.
Tachometer (als je die hebt) van dezelfde oranje draad, afgetakt na de fuse.
Even filosoferend: resetknopje kan ook lam zijn; net alsof je die permanent indrukt.
De speed sensor zit achter de achterste cilinder en de startmotor. De 883 en de 1200 hebben een speciale sensor die in het versnellingsbak gedeelte van het carter zit geschroefd.
En ja ze gaan nogal eens stuk na verloop van tijd, soms doen ze niets en soms wijzen de bij 100 bv maar 10km aan.
Je moet dan eerst de connector loshalen voor je er aan sleutelt. Haal de sensor recht omhoog uit het carterdeel.
Als je klaar bent en ook de sensor weer hebt vastgezet met 90inch-pounds met de moment sleutel
zet je de connector weer vast en druk je zekering weer in de houder en plaats je de houder weer terug.
Zoals ik al zei, de sensor gaat na verloop van tijd stuk bij de 883 en de 1200.
Hij is bekrachtigd door de rode draad (+) en de witte geeft de meter de puls die deze nodig heeft.
De zwarte is een massa draad.
Het is eigenlijk gewoon een elektro magneet die reageert op de uitgaande as van de versnellings bak (telt omwentelingen).
De rode en zwarte maken de sensor magnetisch en geven de sensor een inwendige schakeling van zwart naar de witte draad. Die rode (+) is alleen voor de magneet schakeling te activeren.
De meter heeft een eigen voeding (via contact aan) ORG/WHT die ook word gebruikt voor de lampjes, die ook door massa geschakeld worden.. Dat zijn de zwarte draden op de meter.
De ORG/WHT is de voeding voor de klok, die deze weer doorzet met rood naar de sensor.
Zoals ik al zei, de sensor gaat na verloop van tijd stuk bij de 883 en de 1200.
Hij is bekrachtigd door de rode draad (+) en de witte geeft de meter de puls die deze nodig heeft.
De zwarte is een massa draad.
Het is eigenlijk gewoon een elektro magneet die reageert op de uitgaande as van de versnellings bak (telt omwentelingen).
De rode en zwarte maken de sensor magnetisch en geven de sensor een inwendige schakeling van zwart naar de witte draad. Die rode (+) is alleen voor de magneet schakeling te activeren.
De meter heeft een eigen voeding (via contact aan) ORG/WHT die ook word gebruikt voor de lampjes, die ook door massa geschakeld worden.. Dat zijn de zwarte draden op de meter.
De ORG/WHT is de voeding voor de klok, die deze weer doorzet met rood naar de sensor.
Hallgever?