• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

KMteller vooruitdraaien???

LadyMonster_oud

Die hard MF'er
Lid geworden
26 aug 2003
Waarderingsscore
27
Ik ga van het weekend mijn Ducje ophalen uit Duitsland maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............er staat nog maar 5100 km op de teller!@#!%!&#5 :(

Ik wil dus de kilometerteller een KM of 1000 naar voren hebben om onder de BTW uit te komen.

Wie van jullie weet hoe dat moet dan???En als iemand dat voor me wil komen doen dan zou dat natuurlijk helemaaaaaaaaaal geweldig zijn :}

ik weet dat je de oude kilometer tellers terug kon draaien door gebruik van een boor machine , hoe het met de nieuwere soorten zit dat kan ik je niet mee helpen.

als t een digitale is , kijk es in de krant , of op marktplaats.nl

bedrijfjes genoeg voor 'kilometerstanden-correctie'

ahum.

Nope het is gewoon nog een ouwerwetse geloof ik...............

idd, ahum...........

is ff zwaar illegaal wat ik hier weer op het forum zet geloof ik O-)

Even een klein ommetje in Duitsland maken.... Denk dat je zo aan die 1000km komt... Je kan immers snel doorblazen op die autobahnen daar!

als t een digitale is , kijk es in de krant , of op marktplaats.nl

bedrijfjes genoeg voor 'kilometerstanden-correctie'

ahum.

Verdacht dat jij dit weet. Ik zou niet snel een motor van jou kopen. ;)
Overigens is er niets illegaals aan een kilometerstandcorrectie. Degene die het laat doen en er kwade bedoelingen mee heeft (verzwijgen bij achteruitzetten en vervolgens verkoop) is strafbaar. ( Verdacht dat ik dat weet? O-) )

bv alsje kilometerteller stuk is en je haalt er 1 van de sloop kun je hier de juiste stand op laten zetten. kost voor een motor meestal rond de 90 euro

Even een klein ommetje in Duitsland maken.... Denk dat je zo aan die 1000km komt... Je kan immers snel doorblazen op die autobahnen daar!

:^

Op de dag van de keuring mag je wel rijden (om naar de keuring te rijden). Je krijgt dan een eendagskenteken. Als dan ff 900 km rijdt zit je ook aan de 6000km. :)

Of je dan ook in het buitenland mag rijden weet ik niet :?

Ik zou inderdaad ook gewoon lekker een flink rondje touren!

Verdacht dat jij dit weet. Ik zou niet snel een motor van jou kopen. ;)
Overigens is er niets illegaals aan een kilometerstandcorrectie. Degene die het laat doen en er kwade bedoelingen mee heeft (verzwijgen bij achteruitzetten en vervolgens verkoop) is strafbaar. ( Verdacht dat ik dat weet? O-) )

bv alsje kilometerteller stuk is en je haalt er 1 van de sloop kun je hier de juiste stand op laten zetten. kost voor een motor meestal rond de 90 euro

Verdacht dat JIJ de prijzen weet. Deze staan er namelijk vrijwel nooit bij in de advertentie. Daarmee zou ik dus nooit een motor bij jou kopen!

neehee mag nog niet, heb me stempeltje nog niet............

anders ga'k wel op het parkeerterrein in Hoek van Holland rondjes maken :X

Als het een ouderwetse is zou je kunnen kijken of je aan de tellerkabel een soort boormachine (b.v. dremel) kunt aansluiten (flexibele as gebruiken)
Waarschijnlijk moet die dan wel linksom draaien.
Als je hem dan zo hard laat draaien dat die b.v. 100 km /uur aan geeft, moet dat dus zo'n 10 uur blijven draaien.
Dus goed koelen die boel en zorgen dat het niet vast loopt.
Desnoods wat langzamer laten draaien en dan wat langer wachten.
BTW wat voor Duc gaat dit worden? We willen plaatjes zien!

Rondje Italie en Zuid Frankrijk moet het probleem wel oplossen. Met 5100 is dat toch wel een luxe probleem (ik zit op 87k ;) )

En ik ben het helemaal eens met damted: 'We willen plaatjes zien!'

Als het een ouderwetse is zou je kunnen kijken of je aan de tellerkabel een soort boormachine (b.v. dremel) kunt aansluiten (flexibele as gebruiken)
Waarschijnlijk moet die dan wel linksom draaien.
Als je hem dan zo hard laat draaien dat die b.v. 100 km /uur aan geeft, moet dat dus zo'n 10 uur blijven draaien.
Dus goed koelen die boel en zorgen dat het niet vast loopt.
Desnoods wat langzamer laten draaien en dan wat langer wachten.
BTW wat voor Duc gaat dit worden? We willen plaatjes zien!

Idd. Een andere optie is even met een Duc dealer praten, deze beloven dat je de motor bij hem in onderhoud gaat brengen en een teller met een hoge kilometerstand lenen en na de keuring terugbrengen. Wil je dit niet, kan je ook
een digitale fietsteller monteren en deze op 8721 kilometer instellen, en bij de keuring zeggen dat je de motor met een defecte teller hebt gekocht (binnenkabel verwijderen?) en dat de vorige eigenaar voor een voordelige oplossing heeft gekozen. Vergeet niet een lampje boven de fietscomp. te monteren, want volgens de RDW regelgeving moet de teller snachts afleesbaar zijn...

Gewoon naar Italie rijden met dat ding. Capuccino'tje drinken, en weer terug. Of moet ik het voor je doen? :]

Idd. Een andere optie is even met een Duc dealer praten, deze beloven dat je de motor bij hem in onderhoud gaat brengen en een teller met een hoge kilometerstand lenen en na de keuring terugbrengen. Wil je dit niet, kan je ook
een digitale fietsteller monteren en deze op 8721 kilometer instellen, en bij de keuring zeggen dat je de motor met een defecte teller hebt gekocht (binnenkabel verwijderen?) en dat de vorige eigenaar voor een voordelige oplossing heeft gekozen. Vergeet niet een lampje boven de fietscomp. te monteren, want volgens de RDW regelgeving moet de teller snachts afleesbaar zijn...

Zit wel wat in, in deze tekst :} .

Beste zal zijn om af te spreken met een Duc dealer. Zo'n teller is op 10 min overgebouwd !!! En voor een nieuwe klant mogen ze toch al eens iets doen he.
Anders eens op eBay.de kijken, daar verkopen ze ook geregeld tellers voor Monsters.

Gewoon rije inderdaad, lijkt me het makkelijkst voor dermate weinig KM's.

Op dinsdag 25 november 2003 18:52 schreef lady(soontobe)rider het volgende:
Ik ga van het weekend mijn Ducje ophalen uit Duitsland maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............er staat nog maar 5100 km op de teller!@#!%! :(

Ik wil dus de kilometerteller een KM of 1000 naar voren hebben om onder de BTW uit te komen.

Wie van jullie weet hoe dat moet dan???En als iemand dat voor me wil komen doen dan zou dat natuurlijk helemaaaaaaaaaal geweldig zijn :}

Dit vraag je toch gewoon aan de verkoper, hij heeft hem net 20.000 km teruggedraaid, dus hij zal wel weten hoe je hem vooruit moet draaien :?

:+

Terug
Bovenaan Onderaan