Knipperlicht probleem

#4

MF veteraan
28 feb 2004
5.450
231
Assen
Ok ik ben bezig met een CBR600 f3. andere knipperlichtjes er op e.d
Nu heb ik een probleem waar ik zelf zo 1,2,3 niet uit kom..

Ik heb een storing in me knipperlichten die vrij vaag is..het volgende is het probleem:

Als ik de knipper relais er af haal en ik zet spanning op de schakeldraad voor de knippers.. dan gaat bij inschakelen link de linkerlampjes branden (niet knipperen maar dat is logisch omdat het relais er niet tussen zit), als ik de schakelaar naar rechts doet gaat keurig alles rechts branden..

Op het moment dat ik gewoon weer alles aansluit naar behoren gaat alleen links knipperen (bij inschakelen links, bij inschakelen rechts gebeurt er niks)..

Dit kan niet het relais zijn, want die weet het verschil tussen links en rechts niet, maar wat kan het dan wel zijn?

Te lage spanning/stroom accu? ..

Ik weet het niet meer :(
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ben bezig met een CBR600 f3. andere knipperlichtjes er op e.d
Nu heb ik een probleem waar ik zelf zo 1,2,3 niet uit kom..

Ik heb een storing in me knipperlichten die vrij vaag is..het volgende is het probleem:

Als ik de knipper relais er af haal en ik zet spanning op de schakeldraad voor de knippers.. dan gaat bij inschakelen link de linkerlampjes branden (niet knipperen maar dat is logisch omdat het relais er niet tussen zit), als ik de schakelaar naar rechts doet gaat keurig alles rechts branden..

Op het moment dat ik gewoon weer alles aansluit naar behoren gaat alleen links knipperen (bij inschakelen links, bij inschakelen rechts gebeurt er niks)..

Dit kan niet het relais zijn, want die weet het verschil tussen links en rechts niet, maar wat kan het dan wel zijn?

Te lage spanning/stroom accu? ..

Ik weet het niet meer :(


vaag.....
hoe zit dat met de andere knipperlichtjes die je er nu op hebt, zijn dat ook lampjes van bijv 21 watt of heb je totaal andere wattages in de knippers zitten dan voorheen ?
 
overgangs weerstand in de RAW schakelaar.
het spul aansluiten een aanzetten dan met multimeter spanning over de schakelaar en/of lampen meten.

maw opzoek naar spanning verlies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan