knipperlicht storing linksvoor

jupie

MF'er
7 jun 2004
73
0
spaubeek
heb een R1 van 2004, ik heb `m vorige week uit de winterstalling gehaald, heeft 3,5 maand stil gestaan in een garage met spouw maar niet verwarmt.
het knipperlicht rechts doet het goed.
het knipperlicht links voor doet het niet en links achter knippert heel snel en het indicatorlampje op het dashboard ook.

ik heb de polen bij de accu effe gepoetst en opgeschuurt.
en de schakelaar op het stuur heb ik los gehad en ook effe schoon gemaakt met
kruipolie en ontvetter.
de lampjes zijn niet kapot.
als ik de alarmschakelaar aanzet dan doet alleen linksvoor het niet en de andere
3 knipperen normaal ook de indicators op het dashboard.

verder doet alles `t goed wat kan het probleem zijn
 
Laatst bewerkt:
En toen deed het lampje het wel (rechtsachter)? En het andere lampje wat wel werkt heb je rechtsvoor erin gedaan en toen deed deze het ook?
Het gloeidraad kan namelijk loshangen. Als je de lamp toevallig net zo draait dat het gloeidraad contact maakt lijkt er weinig aan de hand te zijn. :)
Even ervan uitgaande dat je gloeilampjes hebt, ipv leds.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het contactje linksvoor van je knipperlicht even doormeten om te controleren of er uberhaupt stroom doorheen loopt, mischien is het draadje wel gewoon op een knelpunt langs je subframe/kuipdelen kapot.
 
ik heb het lampje van links voor en links achter omgewisseld, en van links voor en rechts voor.
het probleem blijft hetzelfde, het lampje is zeker niet kapot.
ik heb een spanningsmeter maar die begint bij 110v, daar heb ik niks aan, toch?
maar als ik aan de rechterkant (de goede kant) een lampje er uit haal en ik zet dan het knipperlicht aan dan knippert het lampje wat er nog inzit ook snel.

ik neem aan dat het ook niet ik de schakelaar kan zitten omdat ie linksachter wel knippert.
waarschijnlijk dan toch een kabelbreuk of los contact van linksvoor??
 
Laat de andere knipper voor wat het is, het is normaal dat deze sneller gaat knipperen.
Je zult echt even moeten meten of er spanning op de fitting komt te staan van degene die 'kapot' is.
Zo niet, dan moet je op de bedrading meten. Meet je daar ook niet, dan moet je de bedrading gaan volgen tot aan het beginpunt en daar ook meten. Ergens daar tussen zal het niet in orde zijn. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan