Knipperlicht

aprila rs125

Rookie
4 feb 2003
24
0
Breezand
Hallo, ik heb een probleempje met mijn knipperlicht. Het zit namelijk zo: Wanneer ik gewoon rijd en al rijdend mijn knipperlicht aanzet, dan gaat het nog wel goed, (hij is niet helemaal helder, maar ik denk dat dat bij al deze modellen zo is) maar wanneer ik mijn knipperlicht aanzet wanneer ik stil sta, en m'n motor draait weinig toeren bij het stoplicht bijv. dan blijft hij branden, maakt niet uit welke kant ik richting op geef, is bij al m'n lampjes het geval.
Dat vind ik dan nog niet eens zo'n ramp, maar wat ik wel vervelend vind, is wanneer ik moet gaan afslaan, als ik m'n knipperlicht dan aanzet, en ik rem af, dan blijft het licht dus weer constant branden, maar doordat m'n remlicht ook brandt, trekt hij stroom weg van m'n knipperlicht, waardoor deze dus heel slecht zichtbaar is voor het overige verkeer, en deze dus bijna niet kunnen zien dat ik afsla.
M'n motor start trouwens altijd in 1 keer, dus het heeft niet iets met de accu te maken.
Ik zal er niet al te veel meer mee rijden, omdat ik een jaar op stage moet, en daarna mag ik zwaarder gaan rijden, dus als het te veel moeite is om 't op te lossen doe ik 't niet.
Maar als iemand weet waar het mee te maken heeft, en weet of en hoe je het kunt oplossen...

Groenten Thomas
 
hoi thomas,het heeft toch met de stroom te maken die de dynamo levert
Al is de accu in een goede staat door de draden gaat zoveel stroom [Ampere]
verloren dat de dynamo dit aan moet vullen [simpel gezegt]
Je kan dit makkelijk controleren door een spanningmeter op de accu te zetten
mag dacht ik met een lopende motor zo'n 14 volt zijn
misschien heb je er iets aan.
suc6
 
Het kan er ook aan liggen dat je geen goede aarde hebt. Kijk alle stekkertjes en draadjes van en naar je knippers eens na. ik heb het ook een keer gehad, maar dat was met de knipperbol aan één kant. Zat een draadje los.
Anders denk ik ook dat het je dynamo is, ik heb alleen niet zo heel veel verstand van die dingen dus vraag niet verder...
 
Afgelopen weekend nog exact hetzelfde gefixt bij de CBX 550 FII van mijn vriendin. Ik had nog een sloop-relais liggen, en dat verrichte wonderen ! (Ik heb nog wel even gekeken naar massa-spanning-bedrading etc.. ;) )

De fiets knippert nu weer als de beste !

Dat relais is (bij de honda's die ik tot op heden los heb getrokken) links onder het zadel naast de gelijkrichter te vinden.. Het is een zilverkleurig cilindertje met twee steekaansluitinkjes aan de onderkant.. WPHB wil ook nog weleens handig zijn.
Aprilla's heb ik overigens nog nooit open gehad.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan