Hoe kom je daar nou bij !!!!
Iedereen kan zich vergissen, en je mag gewoon je keuze van afslaan veranderen als je daar al mee bezig was.
Wat een onzin hier zeg
ehhh volgens mij moet jij het verhaal nog een keer lezen!
ik had inderdaad ergens gelezen dat bij deze situatie uiteindelijk de man/vrouw op de rotonde fout zit. maar dat heb ik ook maar gehoord.
Tegenwoordig doen veel mensen ook zo met de knipperlichten (dus voor het rotonde oprijden)
rechtsaf: knipperlicht naar rechts (logisch..)
linksaf: knipperlicht eerst naar rechts, en na 2de afslag knipperlicht naar rechts (zo heb ik het ook geleerd, mijninsiens ook logisch)
rechtdoor: knipperlicht naar links, na eerste afslag (Wat meestal uitloopt op tegelijk met 2de afslag) knipperlicht naar rechts en 2de afslag nemen
die voor rechtdoor vind ik vooral erggg vervelend, sta je net stil omdat je denk dat ze naar (voor hun) links gaan, gaan ze ineens rechtdoor
alleen heeft dit niks met dit verhaal te maken
Waarin staat dat voor 3/4 rond links aangeven en dan rechts fout is. Zo heb ik het met de auto en motor geleert en gedaan. ??????
Dacht dat het zelfs in mijn theorie boek staat
Quote" Als u bij de de derde zijweg de rotonde wiltverlaten of wel de rotonde driekwart rond wilt, dan geeft u op de toeleidende weg richting aan naar links en betreed u de rotonde.
Op de rotonde schakelt u de richting aanwijzeruit uit, zodra u de tweede zijweg ben gepasseerd, gaat u als deweg vri is naar rechts. NA dat u RICHTING voor rechts heeft aangegeven."
Een rotonde is niets meer of minder als een voorrangsweg met alleen afslaande wegen naar rechts, knip m maar door en trek m recht dan weet je wat ik bedoel. Gezien een richtingaanwijzer geen of weinig rechtszakelijke betekenis heeft ben je altijd het haasje als er wat gebeurd wanneer je als niet voorranghebber deze weg oprijd.
Hopelijk is dat sarcastische bedoeld, want gekozen rijrichting is echt wel verplicht!!!!!!
mooi k*t, had je een advocaat/rechtsbijstand erbij?
over richting aangeven op rotonde zegt de wikipedia:
" alleen rechts aangeven is verplicht, in nederland wordt door sommige rijscholen inderdaad aangeleerd om links aan te geven bij 3/4 ronden, echter dit hoeft dus niet. in D en B en FR zelfs verboden.
mooi k*t, had je een advocaat/rechtsbijstand erbij?
over richting aangeven op rotonde zegt de wikipedia:
" alleen rechts aangeven is verplicht, in nederland wordt door sommige rijscholen inderdaad aangeleerd om links aan te geven bij 3/4 ronden, echter dit hoeft dus niet. in D en B en FR zelfs verboden.
Tja, dat opletten is tegenwoordig volgens mij toch een van de grootste problemen in het verkeer.Klopt. De rest is allemaal keloel.....
Omdat je voorrang moet verlenen, moet je altijd letten op het verkeer dat er aan komt. De richtingaanwijzer ontslaat je niet van de verplichting om voorrang te verlenen, zo simpel is het. Rijd je dan toch op, dan heb je niet erg goed opgelet.....
Het lijkt me beter dat je in het vervolg niemand meer vertrouwd op de weg. Is voor jezelf veel veiliger, en daardoor creeer je zelf ruimte om te anticiperen.
Is maar een tip.
verder iedereen vrolijke pasen !!!!
Tja, zoveel mensen verlaten rotondes zonder richting aan te geven dat het bijna noodzakelijk is om aan te geven dat je dat niet van plan bent! Ik doe het ook als er iemand staat te wachten, zodat ze weten dat ik erop blijf.je knipperlicht naar links aanzetten op het moment dat er een zijstraat van rechts komt waar je niet in wil
Hier heb ik dan weer nooit bij stil gestaan, het lijkt me dan ook een vrij idiote gedachtengang. Dit gebeurt dus echt??Bij driekwart eerst links aangeven wordt vaak wel zo aangeleerd. Het is denk ik verstandiger, vooral met de motor (knippers dicht bij elkaar), om alleen richting aan te geven voor het verlaten van de rotonde. Je zult niet de eerste zijn die moet uitwijken omdat de koekblikker dacht: " Ik zag 'n knipperlicht dus ik dacht hij slaat af " terwijl je naar links hebt aan staan.
Klopt. De rest is allemaal keloel.....
Omdat je voorrang moet verlenen, moet je altijd letten op het verkeer dat er aan komt. De richtingaanwijzer ontslaat je niet van de verplichting om voorrang te verlenen, zo simpel is het. Rijd je dan toch op, dan heb je niet erg goed opgelet.....
En juist daarom ga ik niet enkel en alleen op knipperlichtjes af.Vandaag, zo rond rond uurtje of 16:00 midden in zeikende regen reed vrolijk richting huis. Op een gegeven moment kom ik een rotonde tegen. Aan de andere kant van die rotonde rijd een auto de rotonde op en zet na zijn 1e afslag zijn knipperlicht naar rechts aan. Logischerwijs vermoedde ik dat hij dan ook de 2e afslag moet hebben, en rij de rotonde op.
Plots, pieeepende remmen en mijn hartslag tegen het maximum aan. Diezelfde auto wil gewoon zonder pardon de rontonde driekwart nemen. Ik dank mijn geluksvogel dat ik de rotonde aan de rechterkant van de weg opreed, als ik in het midden had gereden had deze auto mij zeker een paar ledematen gekost.
Nu is het gelukkig net goed afgelopen, maar stel dat het niet zo was, wie is dan de schuldige?
Let wel, aan de rotonde staan haaientanden, dus volgens mij betekend dat verzekeringstechnisch dat ik fout ben, want deze dingen mag je natuurlijk alleen over als de weg daarop aangrenzend vrij is.
Maar hoe zwaar weegt het onjuiste gebruik van de knipperlichten van die auto dan?
Er is maar EEN goeie logische manier om op rotondes knipper te lichten
(los van wat wettelijk mag/moet )[afbeelding]