• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Knopje foetsie op Scarabeo :-(

Skippy '73

MF veteraan
Lid geworden
28 okt 2007
Waarderingsscore
173
Reed ik vandaag naar huis op m'n Scarabeo vanaf m'n werk zie ik ineens dat er op de plek waar eerst een rubber knopje zat voor de km teller/trip meter dat daar nu alleen nog maar een gapend gat zit. Heel vreemd als ik er naar kijk lijkt er of er wat kunstof is gebroken dat onderdeel uitmaakt van het complete knopje maar er zijn verder geen sporen van beschadigingen of zo aan het zilverkleurige dashboard. In ieder geval erg vervelend en ik ben benieuwd of dit kan zijn gekomen door verkeerde montage in de fabriek of dat er aan gekloot is maar dat lijkt me vrij sterk aangezien je niks ziet van schade in en rond het gaatje waar de knop redelijk verzonken in zit. Mischien iemand anders ook al eens zoiets gehad op z'n Scarabeo?Moet maar eens langsgaan bij de dealer en kijken wat die zegt, vraag me af of het garantie(ben daarom benieuwd of er ook ander zijn die dit ook al eens hebben meegemaakt) is en zo niet wat het gaat kosten.

Ik bedoel dus het zwarte knopje tussen de snelheidsmeter en de benzine meter in:
640x542.aspx

Misschien een collega een geintje uitgehaald ? Ik heb nog gekeken bij mijn knopje maar die krijg je er alleen met grof geweld uit.

Ik verwacht niet dat mijn collegaas er iets mee te maken hebben. Zoals je al zei Laagvliet gaat dat als je er naar kijkt alleen met grof geweld en aangezien het knopje redelijk verzonken zit zie ik dat niet gebeuren zonder sporen na te laten op het gebied er omheen.
Al met al vreemd en vervelend maar ja niks aan te doen.
Weet overigens niet of het knopje er op de heenweg naar het werk nog opyat al valt het toch wel redelijk op en heb ik ook wel meerdere malen de snelheidsmeter bekeken.

Skippy,
Bij mijn diversion zat er boven de vijs om de spiegel vast te zetten ook een stop. Dit om te voorkomen dat de vijs, niet onder het water zou zitten en roesten
Deze stop was niet van de goedkoopste. Gegarandeerd op een groot motor evenement was je er één of beiden kwijt. Na twee maal heb ik het opgegeven en heb ik die gaten opgevuld met grafiet vet om het roesten van die vijzen tegen te gaan. Die stoppen kon ik er niet inplakken met loctide daar deze vijzen wel eens moesten aangespannen worden. Als er bij jouw niets speciaal onderzit is er dus de mogelijkheid deze met loctide vast te kleven.
Groeten
Jos

Ben vandaag ff bij de locale dealer geweest(niet mijm dealer want die zit 135km verderop) en daar konden we zien dat er geen losse knop te bestellen is maar alleen een compleet dashboard van bijna 300 euro(of iets in die richting)! Binnenkort maar bij m'n eigen dealer langs en kijken wat die zegt ivm garantie want het blijft raar dat je verder geen schade o.i.d. ziet.
Als het geen garantie is douw ik het gat vol met siliconen kit en mischien een staafje om het dieper gelegen echte knopje te bedienen. Zal vanavond een foto proberen te plaatsen(eerdere foto was van een heel dashboard).
Ik baal er wel stevig van:-(.

Op het ontbreken van het knopje na, vind ik dat je Scarabeo een heel mooi overzichtelijk dashboard heeft! Jammer dat nou net dat knopje pleite is.. waar is dat voor eigenlijk als ik vragen mag?!

Martin

Dashboard is zeker overzichtelijk en behoorlijk compleet. Knopje is om trip teller op nul te zetten en te wisselen tussen trip en totale km teller en ook nog eens om de klok in te stellen.

Ik vermoed toch dat het losgetrild is of misschien af fabriek al niet goed gemonteerd zat.
Je hebt nog garantie, er zijn geen sporen van braak dus laat de dealer het maar oplossen.
Afkitten is mijns insziens geen oplossing voor zo'n mooie nwe scooter.

Ik hoop dat de dealer er net zo over denkt Zzz maar als het geen garantie blijkt te zijn dan geef ik er echt geen paar honderd euro aan uit met het risico dat ik het een paar maanden later weer heb :N .

Hier een foto van de huidige situatie. Ik denk dat er in het gat dus normaal een kunstof pen zit met daarover heen de rubber dop aangezien je onder in het gat nog wel iets ziet zitten wat vermoedelijk de echte schakelaar is die op de printplaat van het dashboard zit.

full

Ik hoop dat de dealer er net zo over denkt Zzz maar als het geen garantie blijkt te zijn dan geef ik er echt geen paar honderd euro aan uit met het risico dat ik het een paar maanden later weer heb :N .
De fabrikanten gebruiken de garantie in hun reclame uiting als een waarborg voor kwaliteit en de dealer doet het ook tijdens de verkoop.

Zoals ZZZ al zegt "laat de dealer dit maar oplossen", als je machine nog garantie heeft, dan geldt dit voor de gehele machine, inclusief het rubbertje van rond de €300. Tenzij in de garantiebepaling uitdrukkelijk vermeld staat dat het niet voor de cockpit geldt.

Laatst bewerkt:
Ik ga er zeker achter aan, hoop dit weekend bij de dealer langs te kunnen gaan. Scarabeo heeft zeker nog garantie, is pas een maand of 7 oud.

scarabeo 2 jaar garantie dus je zit goed.

tot die tijd even afdekken met ductape, als er water in komt op de printplaat voorspel ik weinig goeds.

Laatst bewerkt:
Ik ga er zeker achter aan, hoop dit weekend bij de dealer langs te kunnen gaan. Scarabeo heeft zeker nog garantie, is pas een maand of 7 oud.

Beste Skippy,
Als ik de foto's bekijk, krijg ik het vermoeden dat het eruit 'getrild' is en dat je het gewoon verloren bent.(vermoedelijk niet goed bevestigd van fabriekswege).
Ik ben van mening dat dit echt onder garantie valt. Want dit mag er niet na 7 maanden zomaar uit vallen.
Je kunt nu door het ontbreken van dat knopje nl. logischerwijs de diverse functies niet meer bedienen.
Eerst maar bij je dealer reclameren, hij zal het op moeten lossen.
Misschien zijn er meer Scarabeo eigenaren die dit overkomen is, dan sta je nog wat sterker dat het 'n bekend voorkomend probleem is evt.
Succes ermee.

Ben vandaag ff bij de locale dealer geweest(niet mijm dealer want die zit 135km verderop) en daar konden we zien dat er geen losse knop te bestellen is maar alleen een compleet dashboard van bijna 300 euro(of iets in die richting)! Binnenkort maar bij m'n eigen dealer langs en kijken wat die zegt ivm garantie want het blijft raar dat je verder geen schade o.i.d. ziet.
Is je locale dealer een officieel Aprilia dealer?
Wat is zijn opinie, garantie of geen garantie?
Staat in je garantie bepaling tot wie je moet wenden, is dit de verkoper, een officieel Aprilia dealer of de importeur Moto TriColori?

Laatst bewerkt:
Goede tip Smokey. Hou ik zeker in m'n gedachten.
Wat betreft de garantie wend ik me eerst gewoon tot de dealer die de Scarabeo geleverd heeft, het is alleen jammer dat die 135km verderop zit maar ik ben daar regelmatig in de buurt dus dat komt wel goed. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Morgenochtend ga ik het hele verhaal laten bekijken door de lokale Appie dealer na contact te hebben gehad met m'n eigen dealer stelde ze voor dat ze even zouden bellen met de locale dealer of die het wilde bekijken zodat ik niet 135km op en neer hoef te rijden maar maar 6km. Netjes en snel geregeld per telefoon en nu maar hopen dat hun er hetzelfde over denken als ik.
Dus morgen hopelijk meer positief nieuws.

Ben net geweest en het is gelukkig garantie en het kan allemaal worden afgehandeld door de lokale dealer dus hele fijne service en gelukkig hoef ik niet te gaan lopen rommelen met het dashboard. Nu nog ff afwachten hoe lang het duurt voor het binnen is. :)

Bedankt Smokey.Zeker weten, ik ben weer helemaal blij en opgelucht! Had toch jammer geweest als het anders opgelost had moeten worden op zo een nieuwe(fraaie;-) ) scooter.

Goed om te horen Skippy. Eigenlijk hoort het ook zo, daarvoor is tenslotte garantie, als je geluk hebt met je dealer... Maar ook een importeur zou daarin een rol moeten spelen. Met dit soort dingen kun je banden(niet letterlijk ;) ) maken of breken.

Ben het helemaal met je eens Vox maar sommige garantie zaken zijn gewoon wat duidelijker dan andere en dingen die afbreken of verdwijnen vind ik zelf toch altijd moeilijk.

Terug
Bovenaan Onderaan