Koelvloeistof + Honda Shadow VT500C

gvh

MF'er
7 jun 2004
48
0
Beste mensen,

Heb gisteren dus een Honda Shadow gekocht, en nu merk ik dat de koelvloeistof op is... Aangezien ik dit snel wil bijvullen hierbij de dringende vraag:

Wat voor soort koelvloeistof moet erin??? Mag het gewoon dezelfde als van de auto zijn???

Alvast hartelijk bedankt!
 
nou, die kerel (kennis) reed er bijna nooit op, en hield dat zelf dus nooit bij... Dat deed zijn pa voor hem...

Nu heb ik net met de overbuurman (ook grote motorfreak) en die zei dus dat hij erg snel wam werd... We hebben dus koelvloeistof bekeken, en daar zat bijna niets meer in (zeg maar gerust niets...)

Nu wil ik dat dus zo snel mogelijk bijvullen, maar ja, als je niet weet wat er in moet, dan doe je niet veel he :)

Alvast hartelijk bedankt, ga er nu koelvloeistof in doen, want de motor moet nu wel afgekoeld zijn....
 
ok, de koelvloeistof was dus doorzichtig :)

Nu zit hij (te) vol, kan ik dan gewoon gaan rijden en de overloop zijn werk laten doen, of moet ik het echt zelf eerst eruit gaan halen....

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Ik zou het teveel er uit halen maar anders is het nog geen ramp.
Wel zou ik me afvragen waarom hij heet loopt?
Werkt de thermostaat wel okee?
Slaat de ventilator op tijd aan?
Lekt hij nergens?
Is de radiateurdop wel okee/bouwt hij druk op in het systeem?
Mocht er nog steeds koelvloeistof verbruikt worden wel even deze dingen checken okee?
 
nou, de zekering van de ventilator was stuk en ik reed te hoge toeren. Beiden zorgden ervoor dat de temperatuur na een uur toch wel richting rood ging (nog niet erin hoor!)...

Maar nu rijdt hij weer perfect. Ik heb echter nog 1 ding: het parkeerlicht doet het niet, maar de zekering is ook niet kapot volgens ons.... Zijn er nog andere mogelijkheden waar die aan kan liggen??

Alvast bedankt voor het helpen!
 
ok, dan is ie nu mooi vervangen. De overloop heeft ook zijn werk gedaan :)

Ik heb echter het idee dat de ventilator nog niet draait. Gaat deze direct draaien, of pas als de motor wat heter wordt?

Ik heb namelijk 20 minuutjes gereden, en toen ik hem daarna bekeek (stationair draaiend), liep de ventilator niet. De temp was trouwens nog niet halverwege van de meter....

Alvast bedankt voor de reacties alweer :D
 
ok, dat ga ik morgenochtend direct doen!

Nou is mijn kilometerteller er net mee opgehouden :(

Dit had ik dus bij mijn brommertje (ook een Honda) ook gehad. Daar was het probleem dat bij het wiel de asjes helemaal dolgedraaid waren (van de km-teller dan). Er waren toen echter totaal geen onderdelen meer te bestellen!

Is dit nog wel mogelijk voor mijn motor (Honda Shadow VT500C)???

Kan het ergens anders aan liggen dan aan die radartjes in het wiel?? Ik was lekker aan het toeren, en ineens viel me op dat ie het niet meer deed...
 
heerlijk dat alles nog te koop is! :)

ik had dus een Honda MTX, en dat was een RAMP!

niets was meer te krijgen, en alles ging zo heeel langzaam kapot. Dan hield dat op, dan ging dat slechter lopen, en op een gegeven moment maar gewoon naar de sloop gebracht ;(

Bedankt voor je reacties jb37 (en de rest ook natuurlijk!), ik zal nu niets meer posten in dit topic :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan