koelvloeistof reservoir

masceline

MF veteraan
6 mrt 2009
1.155
0
Wanroij
ik heb een vraag: ik wil een andere koelvloeistof reservoir op mijn gsx-r 600 uit 1998 maken

zie mijn topic gsx-r 600 1998 project


deze zal ik dan ook verplaatsen naar een andere plek.
zijn hier nog regels voor?

ik denk aan :

hoogte in verhouding met mijn radiateur
lengte van de slang van reservoir tot aan de radiateur.
de inhoud (moet ie hetzefde inhoud behouden of mag dit afwijken)
........ waar moet ik aan denken en mee rekening houden?

en dan de rest van de vraag:

hoe kan ik makelijk een mooie ronde reservoir maken (denk aan de groote van een bidon of een kruik die je baby's gebruikt.)

wil zelf graag eentje van aluminium. zijn hier tips of ideeën over.
welk matriaal kan ik gebruiken of welk kant en klaarproduct kan ik hier voor in kopen die ik op een makkelijke manier kan modificeren en hoe te werk gaan dan.

alvast bedankt ted
 
nou dan ben ik maar de eerste...

ik heb nl een lege spuitbus gebruikt als resevoir... het moet zich nog bewijzen, maar ik hoop dat het voldoende inhoud heeft, ik heb er een ontluchtingsgaatje c.q. overloopje ingemaakt....

wellicht dat ik het nog verander en er een rvs bidon, of nog beter een luchtcilinder kan scoren...

zo staat ie er nu bij iig:
Foto-IDXN4YCH.jpg

Foto-AQDTDP8Z.jpg

Foto-QB486JC3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een rvs bidon voor wandelaars bij de xenos gekocht.
2 gaatjes onderin.
m6 dorboord. 1 boutje loopt door naar boven (overloop)
enz enz. staat ergens wel in mn tocpic lang slopend.....
 
Ik ben even aan het rommelen geweest met een kleine thermosfles van de HEMA en wat gevlochten staal leidingen.

Of het werkt weet ik nog niet. Daar ga ik dze week achter komen.

Mazzels,
Zurp.
full
 
Dan heb ik ook ff een vraag.....

Aangezien het koelsysteem een gesloten systeem is, wat heb je dan aan een koelvloeistof reservoir
Anders dan het makkelijk kunnen zien van de hoeveelheid koelvloeistof in je systeem???


Dus met andere woorden, hoe nodig is je reservoir?????
 
ik denk zelf dus dat het systeem dan bij druk het naar het reservoir kan brengen anders zou er te veel druk op komen te staan.
tenminste lijkt me dat de logischte reden ?

zo niet dan hoor ik graag de reden die er wel voor staat
 
volgens mij zit het zo: als de koelvloeistof warm wordt, zet het uit
om te voorkomen dat de druk te hoog oploopt, zit er een overloop aan de radiator
als de motor weer afkoelt, krimpt de koelvloeistof weer
normaal trekt de radiator dan vloeistof uit het reservoir
zonder reservoir trek je lucht bij afkoelen
dit kan dus wel, alleen moet je regelmatig bijvullen (zie Gixerron)
 
correct

volgens mij zit het zo: als de koelvloeistof warm wordt, zet het uit
om te voorkomen dat de druk te hoog oploopt, zit er een overloop aan de radiator
als de motor weer afkoelt, krimpt de koelvloeistof weer
normaal trekt de radiator dan vloeistof uit het reservoir
zonder reservoir trek je lucht bij afkoelen
dit kan dus wel, alleen moet je regelmatig bijvullen (zie Gixerron)
 
Terug
Bovenaan Onderaan