Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kooptips voor 2e-hands sporttoer voor iemand met 'stijve heupen'

Er valt wel iets te winnen met Yoga, maar m'n heupbot wil niet veel verder draaien helaas. Daar was de fysio het wel mee eens.
Dus ik ga geen fiets kopen waarvan ik dan moet hopen dat ik er na 3 jaar eindelijk op kan zitten haha.

Mensen ervaring met Naked bikes van Kawasaki? Ik vind die er altijd erg smal uitzien. Maar heb me er nog niet in verdiept.

De klassieke / retro modellen vind ik wel mooi, maar dat is niet 'mijn' motor.
 
Das dan jammer ,een ZRX is iig een retefijne fiets ,en sportief en lui te rijden
 
Je kan wel vragen naar mensen met ervaring,maar gezien je probleem heb je daar weinig aan,die ervaring hebben de meeste niet,
je kan dan beter naar een dealer gaan en zelf eens kijken wat er goed zit,een Z750 is inderdaad vrij smal.
 
Als ik nou zo dat verhaal over die heupen lees, dan raad ik je aan eens een proefritje op een motorscooter te maken. Dan kan je je knieën dicht bij elkaar houden en je voeten zo zetten als je wilt. Een Honda Integra, Suzuki Burgmann of een Yamaha Tmax: power genoeg.
 
Zou iets als een Kawasaki Versys of Suzuki Vstrom dan niet wat zijn? hoge fietsen die ook gemaakt zijn om comfortabel mee rond te rijden, en beiden verkrijgbaar in 650 en 1000CC 2cilinders. Ook zou je nog kunnen kijken naar een Yamaha Diversion? zal nooit de snelste zijn, maar wel een no-nonsense fiets
 
Tracer of Tenere (oke, is meer allroad) misschien?
 
Qua zithouding die je beschrijft zou ik een TDM 900 aanraden. Rechtop, voetsteunen laag, ruit, vaak is een kofferrek al gemonteerd, dus woonwerk prima. Stuurt ook lekker. Die is alleen net niet vlot genoeg als ik je verhaal zo lees, maar je kan altijd gaan proefrijden. Mede om die reden ben ik van de TDM naar een MT-09 Tracer gegaan. Heeft meer pit en vergelijkbare zithouding. Kost wel wat meer, want ze zijn er pas 5 jaar en tweedehands erg gewild. Ook moet je goed uitproberen of het zadel je bevalt. Veel eigenaren kopen een comfortzadel (ik inmiddels ook).
Op de motorbeurs staat altijd een bedrijfje dat aanpassingen maakt voor mensen met een fysieke beperking. Misschien hebben die nog tips voor mogelijke aanpassingen of modellen waar ze goede ervaringen mee hebben?
Nog een tip: al op Motorcycle Ergonomics gekeken? Daar kun je je lengte invullen en een motorfiets en dan zie je meteen hoe de zithouding voor jou uitkomt
 
Dank voor de tips!

Heb inmiddels de volgende ervaringen opgedaan:
  • Triumph Tiger 800 XC uit 2013, heb ik alleen even op gezeten (was net voor sluitingstijd), maar wilde 'm heel graag proefrijden, want voelde super. Helaas volgende dag verkocht.
  • Triumph Tiger 1050 uit 2008 was de eerste 10 minuten een super motor; voldeed aan alle wensen, maar na 13 minuten kwam ik in de knoop, want te breed (wel hoog overigens, dat was goed)
  • Triumph Street Triple uit 2013 was de eerste 10 minuten een heel leuk fietsje, maar na een kwartier ging het fout, want de treetjes zaten veel te hoog (hij was dan wel weer heel erg smal)
  • Tracer 900 GT, was veel te duur, maar ik mocht er toch even op rijden: echt heel erg smal en hoog, dus heeft serieuze potentie!
Op dit moment wil ik dus heeeeel graag een proefritje maken op de Tiger XC (of misschien een XR, ivm de prijs, maar die zijn toch lager) en ben ik op zoek naar een betaalbare Tracer. Beide modellen zijn wel flink duurder dan ik initieel gepland had... Maar als ik op iets anders niet kan zitten...
 
Je zou ook nog een Kawasaki versys kunnen proberen, die valt ook in die categorie.
 
Het is een Triumph Tiger 800 XC uit 2014 geworden

Bekijk bijlage 1508216
Hey, ik zie dat je een Tiger 800 van 2014 hebt gekocht. Ik deed een testrit met een gelijkaardig model maar mij viel het wat tegen dat het nogal zwaar insturen was bij trage bochten . Hoe zijn uw ervaringen hiermee ? Ik moet wel zeggen dat de banden bijna versleten waren, misschien heeft dit een invloed ? Alvast bedankt.
 
Ik ben er meer voor dat je de kern van je probleem aanpakt, is het niet wat om aan je mobiliteit te werken? Ik ben bevooroordeeld maar is iets met krachtsportoefeningen niets voor je? Dan kun je op elke gewenste motor stappen (en weer afstappen ook)
 

Versleten banden rijdt altijd beroerd, ongeacht welke motor.
Dus begin met een nieuwe set banden monteren.
En eventueel het balhoofd lager controleren.
 
Versleten banden rijdt altijd beroerd, ongeacht welke motor.
Dus begin met een nieuwe set banden monteren.
En eventueel het balhoofd lager controleren.
Hey, merci voor de reactie. Inderdaad....maar ik kan moeilijk eisen van de verkoper dat hij nieuwe banden legt voor de testrit . Weet jij toevallig de richtprijs van een set degelijkebanden, geplaatst? De verkoper sprak van 50 €..........chinese rommel denk ik dan. Misschien zijn ze ook vlak afgesleten ipv rond. Balhoofdlager kan maar de kans is klein met 17000 lijkt me. Maar jouw tiger stuurt wel "licht" de bocht in ? Even nog vermelden, mijn vorige moto was een kawa ninja 650 en bij die had ik op dat vlak geen opmerking.
 
Die 50 zal voor het monteren zelf zijn op de losse velg,banden zelf koop je niet voor50,-
 

Beter maak je even een eigen topic aan, of stel je vraag in het banden topic.