rare vraag. eerst uitzoeken waarom hij warm loopt.Dus als jou motor warm loopt laat je de kop niet vlakken?
Dus als jou motor warm loopt laat je de kop niet vlakken?
ik heb denk ik 40-50 koppakkingen vervangen, en alleen als de gassen door "snijden " de kop had beschadigd werd er gevlakt, verder nooit..Dus als jou motor warm loopt laat je de kop niet vlakken?
Maar waar moet die stroom dan vandaan komen, uit Rusland?Toch mooi dat al dat gedoe straks voorbij is als we allemaal elektrisch rijden
ik heb denk ik 40-50 koppakkingen vervangen, en alleen als de gassen door "snijden " de kop had beschadigd werd er gevlakt, verder nooit..
Nooit problemen gehad met opnieuw lek gaan of wat dan ook, die 10 of meer bouten trekken die 0,4mm wel op de koppakking
Heren, TS heeft geen kromme kop, maar eentje met beschadigingen erin. Die kun je er sowieso uit krijgen met vlakken.
Ja, dat snap ik, maar ik doe even een poging om te zorgen dat TS geholpen wordt met z'n vraagstuk.Dat klopt, maar de discussie ging al snel over de relatie kromme koppen vlakken.
Dat gebeurd wel eens hier.
Topictitel zegt “Kop vlakken?” dus gaat het over cilinderkoppen vlakken over het algemeen.Heren, TS heeft geen kromme kop, maar eentje met beschadigingen erin. Die kun je er sowieso uit krijgen met vlakken.
Volgens mij is in de openingspost te lezen dat het om een specifiek geval gaat. Er staat in openningspost duidelijk een probleem uitgelegd en niet: plaats hier al je shit over het vlakken van koppen.Topictitel zegt “Kop vlakken?” dus gaat het over cilinderkoppen vlakken over het algemeen.
Gezien het feit dat het van een lopende motor af kwam denk ik dat die nog prima bruikbaar is.Ik zou mij eerder afvragen of deze cilinderkop van ts nog wel bruikbaar is met zulke krassen.
En ja, met vlakken zijn ze weg maar hoe komen die krassen daar?
(In een grote bak met onderdelen gekieperd oid?)
En daardoor vraag ik mij af in hoeverre deze kop nog wel bruikbaar is?
De vorige eigenaar heeft met een scherp voorwerp de pakking verwijderd denk ik.Ik zou mij eerder afvragen of deze cilinderkop van ts nog wel bruikbaar is met zulke krassen.
En ja, met vlakken zijn ze weg maar hoe komen die krassen daar?
(In een grote bak met onderdelen gekieperd oid?)
En daardoor vraag ik mij af in hoeverre deze kop nog wel bruikbaar is?
Gezien het feit dat er vloeibare pakking is gebruikt op een plek waar de temperatuur flink oploopt bij deze 2cil luchtkoeler sluit ik niet uit dat er wel meer boven water komt als je verder gaat graven in dit blokje.Gezien het feit dat het van een lopende motor af kwam denk ik dat die nog prima bruikbaar is.
Oke en de koppakking eruit blaast, dus de koppakking vervangt...rare vraag. eerst uitzoeken waarom hij warm loopt.
Heb die discussies ook vaak gevolgd over kromme koppen en vlakken.
Een kromme kop is pas krom als je hem los in je handen hebt, niet als hij gemonteerd zit.
Spanning c.q. vervorming.
Als er door bijvoorbeeld een warmloper spanning in de kop ontstaat komen die eruit zodra de kop gelegenheid krijgt zich te "zetten", dus als je hem losmaakt.
Dan is hij krom, maar wel spanningsvrij. Monteer hem daarna weer en je trekt hem vlak, en brengt de spanningen terug. 100x opwarmen en afkoelen en ze zijn weg.
Een kromme kop met bovenliggende nokkenassen vlakken is gewoon niet handig.
Ik mis een viertal lagerkappen....Hier staat een cilkop voor €50 te koop
Als je de matching deksel erbij koopt ben je voor €75 klaar.
wrmmotorsloop gebruikte onderdelen kawasaki suzuki yamaha honda
wrmmotorsloop gebruikte onderdelen kawasaki suzuki yamaha hondawrmmotorsloop.nl
ik heb al 2-takt luchtgekoelde cylinderkoppen afgedicht met enkel ordinaire siliconen dichtingspasta(geen sanitaire voor alle duidelijkheid , wel zonder cyl kop pakking) en dat werkt gewoon. ook watergekoeld met een O-ring voor de verbrandingskamer en de rest (het water dus) met pasta.Gezien het feit dat er vloeibare pakking is gebruikt op een plek waar de temperatuur flink oploopt bij deze 2cil luchtkoeler sluit ik niet uit dat er wel meer boven water komt als je verder gaat graven in dit blokje.
Scherp, ging ervan uit dat het kleppendeksel de bovenste lagerkapjes waren.Ik mis een viertal lagerkappen....
Dat verbaasd mij dat het goed blijft onder druk en hitte.ik heb al 2-takt luchtgekoelde cylinderkoppen afgedicht met enkel ordinaire siliconen dichtingspasta (zonder cyl kop pakking) en dat werkt gewoon. ook watergekoeld met een O-ring voor de verbrandingskamer en de rest (het water dus) met pasta.
99% wordt afgedicht door de pasvlakken, voor die laatst 1% heb je wat hulp nodig
Toen ik nog actief aan het tunen was, ( Z1R -1360 cc wiseco-lachgas) gebruikte ik een alu koppakking gewoon weer opnieuw met een seal die ook in de scheepvaart werd gebruikt, die koppakkingen lagen natuurlijk nergens op voorraadik heb al 2-takt luchtgekoelde cylinderkoppen afgedicht met enkel ordinaire siliconen dichtingspasta (zonder cyl kop pakking) en dat werkt gewoon. ook watergekoeld met een O-ring voor de verbrandingskamer en de rest (het water dus) met pasta.
99% wordt afgedicht door de pasvlakken, voor die laatst 1% heb je wat hulp nodig
Daar ben ik het helemaal mee eens en waarschijnlijk is die kop niet krom.Heren, TS heeft geen kromme kop, maar eentje met beschadigingen erin. Die kun je er sowieso uit krijgen met vlakken.
Nog eens goed naar de kop gekeken, maar de belangrijkste vlakken zijn die rond de verbrandingsruimten want daar onstaan grote drukken.Ha MF'ers,
Ik ben mn GS500 aan het opknappen en heb dit weekend de kop er af gehaald. Zat onder de vloeibare pakking, dus dat allemaal verwijderd. Toen bleef ik over met de kale kop, en kwamen er wat oneffenheden tevoorschijn. Waarschijnlijk ook de reden dat de vorige eigenaar met vloeibare pakking is los gegaan...
Wat denken jullie van het oppervlakte, gaat dit goed als ik er een nieuwe pakking tussen doe of moet hij gevlakt worden?
Bekijk bijlage 1793739
Bekijk bijlage 1793740
elektrische geneuzel