Kop voor een Fzr 1000 uit '87

victor67

Rookie
5 nov 2010
24
0
Wie heeft er nog een goeie kop voor een Fzr 1000(1987)liggen?

De mijne heeft allemaal kapotte tapeinden,gebroken,en kapot schroefdraad

Alvast bedankt voor de reactie :}
 
Ben ik gedeeltelijk met je eens,echter de ophangingspunten v/d kop bij de Yzf 1000 zijn anders dan bij de fzr 1000 '87,1 ten opzichte van 2 bij de Y,mocht ik hier iets missen dan hoor ik het graag :} ,nog iets in de aanbieding *O*
 
Klopt, Thunderacekop heeft 2 ophangpunten.
Ik heb trouwens wel een mooi acekoppie te koop, is evt pas te maken.

80 euro incl nokkenassen.

Ik hoor het wel.

Groet, Frans
 
Hoi Frans,bedankt voor je reactie,ik heb begrepen dat een Yzf750 kop ook past,met aanpassing, en dat het ook wat meer vermogen geeft,heb jij hier ervaring mee?

Mijn idee is een Fz750 6 bak,kop van een Yzf750 en de rest van een Fzr1000 uit '87,dit alles in een '86 er Fz750 frame en een Yzf750 achterbrug,voorparty ben ik nog niet uit,usd-vork of een dikke Hayabusa,of......................... |( .

O ja,heb ook nog een Ducatie kont liggen,mogelijkheden genoeg dus.

iedere input wordt zeer op prijs gesteld :Y

Groet,Rob
 
Hoi Frans,bedankt voor je reactie,ik heb begrepen dat een Yzf750 kop ook past,met aanpassing, en dat het ook wat meer vermogen geeft,heb jij hier ervaring mee?

Mijn idee is een Fz750 6 bak,kop van een Yzf750 en de rest van een Fzr1000 uit '87,dit alles in een '86 er Fz750 frame en een Yzf750 achterbrug,voorparty ben ik nog niet uit,usd-vork of een dikke Hayabusa,of......................... |( .

O ja,heb ook nog een Ducatie kont liggen,mogelijkheden genoeg dus.

iedere input wordt zeer op prijs gesteld :Y

Groet,Rob

Ik heb zelf een FZ750 met FZR 1000 blok (met 6 bak) gehad, was een monster om me te rijden }) .
Een YZF750 kop past ook, het voordeel is dat de nokkenassen wat heter zijn.
Ikzelf heb heel veel geexperimenteerd met mijn Thunderaceblok(ken), OW01 kop (750cc), superbike kitspul van Colin Edwards oa nokassen, uitlaatsysteem billit carter etc.
Ik moet zeggen dat ik ermee gestopt ben omdat ik toch iedere keer motorschades kreeg als het vermogen een stuk hoger werdt.
Daarom heb ik ook een Suzuki GSXR oliekoeler gekocht waar ik op dit moment een turbo op gebouwd heb.

Mijn hint, lekker doen wat je wil doen, maar ga niet te extreem, 150 pk op een FZ is helemaal niet verkeerd!!!!!! ;)
 
Laatst bewerkt:
He Turbo Frans,

Als ik het goed begrijp zet je een turbo op een oliekoeler O-) ,welke fiets zit daar omheen.Ik ben zelf beginnend sleutelaar,stroop wel veel sites af om te lezen.

Ik ben echter benieuwd of jij ervaring hebt met het plaatsen van een Yzf750 kop op een Pre-Exup blok.De 6-bak op je 1000,was dit een Fz-bak of een Yzf-bak,en welke modificaties zijn er eventueel nodig.

Mijn eerste blok kan er bijna onderuit,met de kapotte kop B| ,heb nu 3 Fzr1000s staan
mocht je iets nodig hebben dan hoor ik dat graag :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan