Kopen... ----> dealer of particulier??

Het Kopen een motor, dealer of particulier??

  • Ik ga voor de dealer!

    Stemmen: 10 21,7%
  • Ik ga voor particulier!

    Stemmen: 28 60,9%
  • Het maakt mij niet uit, ik weet waar ik op moet letten!

    Stemmen: 3 6,5%
  • Ik weet het niet... Zit te twijfelen!

    Stemmen: 5 10,9%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Ik heb zelf daar is een mooie berekening op los gelaten. Ben er toen achter gekomen dat je beter een nieuwe R6 kan kopen (i.v.m. korting op all-risk verzekering) dan dat je een R6 particulier koopt en de volledige mep betaald.

Moet je wel zorgen dat je ongeveer 2000 euro korting op de fiets krijgt :)
 
Ik mis eigenlijk een optie...ik lees alleen maar dealer of particulier. Dealer is vaak te duur, particulier kan risico´s met zich meebrengen. Ertussen in heb je ook nog de motorzaken zitten die geen dealer zijn maar alleen tweedehandsmotoren verkopen. Geven wel garantie en zitten qua prijs vaak tussen particulier en dealer in. Het beste van twee kanten. Kijk voor een R6 eens hier:

http://www.motorfietsen.net

of

http://www.hpmotoren.nl/
:^ dat had ik eigenlijk ook in m'n gedachten. Bij zoiets als Safe voel ik me net alsof ik bij de Opeldealer rondloop :X
 
Ik heb mijn motor bij Safe gekocht. De reden was dat ik er gewoon niet genoeg verstand van heb als ik ga kijken bij zo'n motor. En terecht bleek later. Er zat een probleem in mijn versnellingsbak, de accu bleek niet goed en nog wat kleine zaken. Allemaal keurig gerepareerd en elke keer een leenfiets mee. Had ik hem bij een partiulier gekocht dan had ik echt een gvroot probleem gehad en waarschijnlijk nu niet meer op die motor rondgereden.

Maar inderdaad, hier kopen lijkt me ook redelijk veilig. Ik denk tenminste niet dat men elkaar hier naait. In ieder geval de wat aktievere groep hier.
 
Ik ken meer mensen die een hoop gezeik hebben met de zgn "Dealers" als mensen die particulier gekocht hebben.
Neem ieder geval iemand mee die er een berg verstand van heeft of laat de motor ergens anders keuren
 
Ik ken meer mensen die een hoop gezeik hebben met de zgn "Dealers" als mensen die particulier gekocht hebben.
Neem ieder geval iemand mee die er een berg verstand van heeft of laat de motor ergens anders keuren


Is ook wel logisch natuurlijk.

Als je bij een dealer koopt, wil je alles 100% in orde gemaakt zien door betreffende dealer (terecht trouwens)

Maar als je particulier koopt, kan je niet terug gaan om iets te laten repareren of om ergens over te klagen.
Dus, als je niet kan klagen, heb je ook geen klachten })

En de meeste mensen komen er ook niet zo makkelijk voor uit, dat ze in feite een niet zo goede koop hebben gedaan (particulier dan)
 
Ik denk dat meer dan 3/4 e van alle motorrijders hun stalen ros zo goed mogelijk onderhouden.. ook omdat het voor je eigen veiligheid is

ik zou dus lekker voor de particulier kiezen..
- de echte reden van verkoop achterhalen
- motor grondig bekijken / checklist nalopen
- proefritje maken
- minder betalen dan bij de dealer
- lekker rijden

:]
Dat minder betalen bij een particulier komt ook niet altijd uit.
Je hebt van die mensen die een andere motor bij de dealer zien, maar eigenlijk vinden dat ze te weinig krijgen voor hun oude motor.
Dan zegt de dealer zet die motor op Marktplaats voor het geld dat jij denkt wat die waard is.
En als dat lukt zijn er twee blij , de particuliere verkoper en de dealer.
 
Als je zekerheid wil op draaiend gedeelte en service, dan moet je bij de dealer kopen. Heb ik zelf gedaan voor mijn eerste motor, wilde toch wat zekerheid en mezelf beschermen tegen mijn eigen onkunde op motorgebied.

Echter, nu weet ik er heel wat meer vanaf. Ik weet ook een beetje waar je bij aanschaf op moet letten. Dus nu zou ik aanschaf bij particulier wel aandurven. Scheelt een hop geld, mits je je ogen goed openhoudt!
 
Het ligt er natuurlijk aan wat voor motor je koopt maar over het algemeen is particulier veeeeeeeeeel goedkoper. Kan wel eens tussen de 1500 en 2000euro schelen. Met dat verschil kan je een heel blok reviseren als het moet. Het fabeltje dat bij een dealer goede motoren staan is bull. Die motoren waren ook ooit eens van een particulier. Als je soms denk dat die ingekochten motoren grondig worden gecontroleerd heb je het fout. Ze worden opgepoetst en in de show room gezet. Het enigste positieven is dat je garantie heb. Waar zo'n dealer altijd op allerlij manieren probeerd onder uit te komen. Dus gewoon particulier kopen mensen. Ik weet nog en mooie motor te staan trouwens ;)
 
Je moet gewoon ergens tegenaan lopen. Ik heb destijds op marktplaats gekeken naar een suzuki gsx r 600 van het bouwjaar 2001 met de kleurstelling die ik percee wou hebben. Doorgaans stonden er ongeveer 6 van die motoren op marktplaats. Allemaal redelijk prijzig.

Toen was ik op den duur ergens tegenaan gelopen. Stond dezelfde motor met die kleurstelling bij een dealer te koop. Veel goedkoper als dat ik ze op marktplaats gezien had, met nog veel minder kilometers (5200 km.)
En natuurlijk kun je bij marktplaats altijd nog onderhandelen. Dat kon ik ook bij de dealer. Heb wat van de prijs afgekregen, heb een 6000 km beurt gratis erbij gekregen en 9 mnd garantie!

Jager Motoren in Hoogeveen! Daar heb ik em weg :) Kijk eens op die site, daar staat ook nog een yamaha r6 voor 6950 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan