Koplamp/Achterlicht unit vervangen. Makkelijk zelf te doen?

Popov

Rookie
24 apr 2009
9
0
Hai..

Ik ben een beginnende motorrijder.. *O* en ik wil mijn motor (Bandit 600 N) een beetje gaan customizen. o.a. de koplamp, en achterlicht units met bijbehorende knipperlichten. 8-)

Nu heb ik op verschillende sites gezien dat je losse koplamp / achterlicht units kan bestellen. Sommigen universeel, anderen weer voor bep. merken en modellen alleen.

Mijn vraag is nu: kan ik dat als leek op dit gebied gewoon zelf doen? is het gewoon een kwestie van uitschroeven, Lampen Units vervangen, inpluggen, en alles weer terug schroeven, of ben je met allerlei draadjes in de weer (denk aan knipperlicht bedrading)

Ik ben niet A-technisch, maar zo iets heb ik nog nooit gedaan. Ik wilde wel graag wat meningen peilen, alvorens ik eraan begin.

Kortom: is zoiets makkelijk zelf te monteren, of kan ik toch beter richting de dichtsbijzijnde motorzaak rijden? :$
 
Laatst bewerkt:
In principe kun je alles zelf doen. Maak een foto van de draden toestand ervoor en begin er maar aan. Ga niet knippen, maar probeer met universele stekkers enzo te werken.

full
 
Laatst bewerkt:
zolang je niet knipt / soldeert / aftapt is de situatie altijd omkeerbaar, kom je er niet uit kan het altijd nog weer terug.

gewoon aan beginnen en je ziet wel hoe ver je komt, mischien met een beetje hulp van een mede MF'er???
 
Als je een lamp van een door spier aangedreven fiets kan wissellen dan kan je dat ook wel van een door brandstof aangedreven fiets......

Mijn moto....gewoon beginnen en je ziet wel waar je vast loopt.....
 
Ik zou bij het vervangen van de originele lampunits wel kiezen voor kwalitateit. Mijn ervaring met het goedkope spul is dat de maat van de lampjes vaak afwijkend is, dat het nogal eens sluiting maakt of dat de lampjes constant kapot trillen. Ook kan het gebeuren dat er makkelijk vocht in komt. Goedkoop is dan al snel duurkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan