• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Koppeling kawasaki zx6-R

Spoeffy

MF'er
Lid geworden
16 dec 2004
Waarderingsscore
0
Heb een tijdje geleden mijn koppeling compleet vervangen I.V.M slippen (platen gevoerd en stalen, ringen, veren en zelfs de hefboom...
Maar nu sliptie nog steeds als ik hoog in zijn toeren zit?????? '(
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? heb de olie ook al paar keer vervangen door andere maar blijft slippen...
Het is niet heel ernstig maar het irriteerd wel!! of heeft elke zx6 hier last van tussen de 12 en 15000 toeren??
Vast bedankt,

oei..... is dat echt een belangrijk? de platen worden nu toch ook door olie overgoten zou je zeggen???
Is dit erg schadelijk of lost dat zichzelf op?

Nieuwe gevoerde platen moeten eerst de kans krijgen om verzadigd te raken met olie, doe je dat niet dan krijgen ze vanaf de eerste gereden kilometer zo op hun donder dat ze vaak meteen weer slippen.
Er zit niet voor niets olie in je koppeling..........
En nee, dat lost zich uiteraard niet vanzelf op, zelf sleutelen is niet altijd voordeliger!

Dus platen eruit? en in de olie dopen?
Of persee nieuwe platen?
Neej idd mja een beetje tips van de winkel waar je de platen haalt zou ook geen foute service zijn.....

Als je ze er kurkdroog hebt ingezet en meteen mee bent gaan rijden, en hij slipt nu alweer, dan ga er maar van uit dat ze "verglaasd" zijn, het oppervlak verbrand dan een beetje en is keihard geworden.
Daardoor kan er veel minder koppel overgebracht worden voor je koppeling gaat slippen, en vervangen is het enige wat er op zal zitten denk ik.
Ik ga er even van uit dat je niets verkeerd in elkaar hebt geplaatst wat dit probleem kan veroorzaken?
Ik ben het met je eens dat een goed advies erg belangrijk is, ik probeer mijn klanten dat ook altijd mee te geven............sommige luisteren alleen niet.

Okeej.. dankjewel.. dan zit er niets anders op '(
De winkel waar ik ze gehaald heb heeft hier niets over verteld terwijl ik toch nog duidelijk gevraagd heb waar ik speciaal op moet letten..... :-(
opschuren heeft ook geen zin he?

Zal ik je wat komisch vertellen?.............Ik werk ook bij een Motoport.. :)
Maar ze kosten bij elke Kawa dealer hetzelfde, (ik neem aan dat je originele gekocht hebt en geen imitatie?)

Maakt niet uit hoor, niet elke winkel is hetzelfde, en ook werkt er overal wel een incompetente verkoper.......... :)
Als je ze er uit hebt en ze zijn verbrand of verglaasd, zou ik ze mee terug nemen naar dezelfde verkoper en hem vragen waarom hij niet vertelde dat ze eerst in de olie moesten voor montage, terwijl je er zelf specifiek om gevraagd hebt of je ergens op moest letten?
Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Bij mij slipt de koppeling ook door, maar das heel af en toe en dan alleen boven de 12.000rpm.
Maar advies gelijk vervangen of kan nog wel ff wachten??

Grtzz daniel

p.s. kwak zx6r uit 96

Geen idee hoe dat je dat kan zien, maar heb je hem nu uit elkaar liggen?
Zo ja, hoe zitten de buitenste 2 gevoerde platen gemonteerd?

Maak ze goed schoon en krab er eens met een vingernagel stevig overheen?
Ze mogen dan niet echt hard en glad aanvoelen, maar moeten een klein beetje "happen".............is lastig uit te leggen hoe het moet voelen.

hetzelfde als de rest....
je begint met de ringen daarna een gevoerde daarna stalen enz enz..
de ringen vallen dan in de gevoerde

Terug
Bovenaan Onderaan