• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Koppeling krijgt geen druk :(

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
Lid geworden
26 feb 2002
Waarderingsscore
804
Al van alles geprobeert.

Er zit geen lucht meer in het systeem en de vloeistof is net nieuw.
Het heeft me al bijna het hele blikje gekost maar op de een of andere manier ontkoppelt ie gewoon niet.

De hendel blijft ook slap aanvoelen, er komt dus gewoon geen druk op. Hij staat nu met een touw om de hendel in de schuur, ik hoop dat dat nog iets doet.

Nog iemand tips en/of suggesties.

En alvast voor de mod-wannabees.

Ja ik heb al gezocht B|

[edit]

Gaat om een VTR 1000 F bij de weg

[/edit]

Ik voel bij het aanknijpen van de koppeling geen beweging in de leiding en hij voel ook nog goed stevig aan.

Kans bestaat dat ergens nog lucht in het systeem zit, bijvoorbeeld bij het reservoir. Schroef de hele unit eens van je stuur af, en hou het zo dat het reservoir ook écht het hoogste punt is (wel het dekseltje er goed opzetten). Duw dan een aantal keer (váák) je koppelingshendel in. Dan de boel weer monteren en kijken of het werkt.

Succes!

Ik heb dit probleem ook en bij mij komt het omdat de banjobout het hoogste punt in het systeem is ipv het reservoir.

Ik heb hetzelfde bij een kabel bediende koppeling. :)

Het ligt dus niet aan de bediening van buitenaf..
Je metalen platen in de koppeling kunnen ingeslagen/versleten zijn, koppelingsstif versleten of krom, koppelingshevel krom of versleten..

Ik heb de afgelopen week de koppelingsplaten eruit gehad en andere olie erin gedaan.
Toen was het al wat beter, maar toch maar gisteren de motor weggebracht naar de dealer..

Ik denk dat de suggestie om hem van onderaf te vullen ( als dat mogelijk is) de beste volgende stap is. Dan weet je zeker dat er geen lucht meer in zit.

Als hij helemaal vol zit, dan zou de hendel dus ook strak moeten staan. Als dat niet zo is, dan zit er ergens een lek. Door de hendel in te knijpen verhoog je de druk in het systeem en daardoor ontkoppelt hij. Als hij helemaal vol zit en de hendel blijft slap, dan kan hij zijn druk ergens anders kwijt!
Dus alles bij langs en controleren op minimaal olieverlies.

Dank voor de reacties zover :}

Zal vanaaf alles nog eens nalopen :)

Kheb nog geen vloeistof onder mijn motor gevonden dus ik neem niet aan dat er lekkage in het systeem zit, aangezien ik er al genoeg in gestopt heb ;)

Ik ken het type motor niet, maar als een gedeelte van het systeem in het blok zit, dan zou hij daar ook kunnen lekken, hoewel me dat stug lijkt.

Kan hij niet ergens bij het reservoir lekken via een pakking, of rubbertje onder de hendel?

Was hij voordat je de remvloeistof ging verversen wel "hard"?
Dan is het toch gewoon een kwestie van ontluchten.
Anders is het misschien een lekke keerring van je drukcylinder op je blok.

Het systeem zit volledig uitwendig, de cylinder zie je van buiten zo uit het dekseltje steken.
Toch lijkt het me een typisch geval van ontluchten, en dat kan een ansoluut K-karwei zijn...

Het was idd een K-klus waarbij mijn geduld zeer op de proef werd gesteld.
Maar na lang pompen is het dan eindelijk gelukt :P

Allemaal dank voor het meedenken :}

[me]Sjoske heeft nog nooit zo's stevig voelende koppeling gehad ;) [/me]

Terug
Bovenaan Onderaan