Koppeling slip yamaha fzr 600 3he

Mikemenl

Rookie
16 jul 2021
10
2
Goeden dag,

Ik ben nieuw in forums en hoop dat ik hier goed zit voor mijn vraag.
Ik heb een yamaha fzr 600 uit 1993 aangeschaft om mee tebeginnen met motor rijden.
Ik heb er een paar dagen mee gereden en ineens begon me koppeling teslippe bij het door trekken naar hoge toeren.
Dus heb ik nieuwe set platen gekocht met veren, koppelings kabel en drukplaat. Dag als ik het dan doe dan maar gelijk goed.
Maar nu alles gemonteerd alles op moment vast gezet zoals in het werkplaats handboek maar nog steeds slipt de koppeling sterker nog nu rilt die alleen als ik een klein beetje gas geef lopen alleen de toeren op en verder gebeurt er niks. Waar zou dit nou aan kunnen liggen ik heb alle onderdelen die ik nodig had bij een yamaha dealer gekocht.
 
Wel goed in elkaar gezet,nieuwe platen eerst ff laten weken in een oliebad voor de montage?,Stalen platen ook vervangen en
allemaal in de juiste richting gemonteerd?
 
Ja heb inderdaad de platen laten weken in olie stalen platen ook vervangen en goed gekeken hoe ze gemonteerd moesten worden en gedaan?
Stalen platen hebben een afgeronde en scherpe rand,deze moet je allemaal in de zelfde richting monteren,verder zit er soms bij motoren een merkteken op de drukplaat deze moet dan met het corresponderende merkteken op het koppelingshuis gemonteerd worden,
mocht je dat nog niet hebben zorg dan dat je een werkplaatsboek krijgt en loop alles nog eens goed na.
 
Heb je ook nummer 7 op deze tekening goed afgesteld?,dus wat Bas Tussengas aangaf?
1626450129302.png
 
Bedoelde nummer 17,deze zit aan de andere kant van het blok en moet met de juiste speling afgesteld worden.
Dat doe je met 18 en 19,in het wph staat hoeveel speling deze moet hebb

Bedoelde nummer 17,deze zit aan de andere kant van het blok en moet met de juiste speling afgesteld worden.
Dat doe je met 18 en 19,in het wph staat hoeveel speling deze moet hebben.
Want met de koppelimgs kabel vervangen heb ik het een beetje schoongemaakt en ingesmeert maar zover ik me kan herinneren zat er totaal geen speling op
 
Terug
Bovenaan Onderaan