Koppeling vervangen Honda CB900F

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Ik ben bezig met het vervangen van de koppelingstrommel van een CB900 Bol d'or uit 1982.. ik krijg alleen de trommel zelf niet los.

Er zit hier een borgmoer waar ik volgens het werkplaatshandboek een speciaal stuk gereedschap voor nodig heb.. en die zijn slecht te vinden met de kerst. Ook wordt er gesproken over het terugbuigen van een verankering. Er zit onder die moer een ring met tanden, maar ik denk niet dat ik die om moet gaan buigen. In het boek staat dit ook niet precies.. kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Hoe krijg ik die borgmoer nu los? Of moet ik wachten tot ik zo'n tooltje ergens vandaan kan halen?
 
Laatst bewerkt:
Ik maak die meeestal zelf van een oude dop(maatje groot) waar je met s slijpertje sleuven maakt op de juiste plaatsen.

let er wel op dat die moer meestal linkse schroefdraad heeft.

dat borginkje komt meestal vanzelf los ( wel aantikken als je m terug monteerd!

succes
 
Ik heb laatst voor mijn cb750 (met zelfde moer) zelf een hulpstukje gemaakt, een U-vormig stuk draad zoals in nmijn werkplaatshandboek beschreven stond. Was wat gekloot om de juiste afmetingen te krijgen, maar als je het eenmaal hebt kun je het blijven gebruiken.
Ik gebruikte trouwens een stukje 3.25 mm elektrode hiervoor. Daarna dus een dop met de goede maat zoeken die eroverheen past ern draaien maar. De borgring die onder de moer zit moet je wel eerst terugtikken.
De schroefdraad was bij mij in ieder geval gewoon rechtse draad.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan