Koppelingshendel vervangen op zondag

6 sep 2020
17
9
Hai allemaal,

Gisteren is mijn motor omgevallen en mijn koppelingshendel gebroken. Nu wilden we met zn 3en morgen richting de eifel gaan touren alleen zoek ik nu een mogelijkheid om mijn hendel te repareren. De ANWB heeft het nu provosorisch gemaakt (wel goed bedacht overigens, zie foto) alleen is dit niet echt iets om mee naar Duitsland te rijden denk ik zo.

Type motor: bmw f650gs uit 2008 (1 cilinder dus oude type)

Heeft iemand een idee hoe en waar ik dit op een zondag kan fixen? En weet iemand of ik echt speciaal de hendel van mn motor zelf nodig heb of dat ik er ook andere op zou kunnen zetten?

Groetjes Joyce

IMG-20200905-WA0005.jpeg
IMG-20200905-WA0015.jpg
 
Off topic, maar welke hellingshoeken rij jij trouwens als de voetsteunen van een S1000RR aan de grond komen?
Het was geen standaardmateriaal, een langer stuk onder de voetsteunen zou gemonteerd zijn om de laarzen te sparen volgens de raceservice. Die zijn zoals je bekend na de eerste sessie vervangen voor kortere exemplaren. :)
 
Laatst bewerkt:
Off topic, maar welke hellingshoeken rij jij trouwens als de voetsteunen van een S1000RR aan de grond komen?
Het waren ook wel rare dingen, maar ik ging er toen ze er nog opzaten tenminste niet te ver mee. ;)

De monteurs hadden deze ook nog nooit gezien. :P

IMG20200831102347.jpg
IMG20200831102609.jpg


Bij Hyperpro vorig jaar hadden ze niets gezegd toen ik klaagde over de grondspeling.
Na het vervangen van de veer op de schokbreker was het toen wel een stuk minder. :Y

Maar zodra het sneller gaat is het ook wel logisch op deze manier..
 
Met alle tips heb ik inmiddels dit gevonden: Koppelingshendel Diverse modellen kopen | Louis motor – kleding en techniek

Gecheckt en zag al 2 filialen relatief in de buurt waar ze op voorraad zijn. Vanmiddag gaan we rijden en gaan we vandaag langs de Louis aken (daar issie helaas niet op voorraad maar kan ik vast zaken doen om eentje elders te reserveren😊)

Thanks!!

Overigens met een tip van een maat mn tijdelijke koppelingshendel nog iets comfortabeler gemaakt met overgrip (tape voor een tennisracket)
 

Bijlagen

  • IMG-20200906-WA0026.jpeg
    IMG-20200906-WA0026.jpeg
    170,9 KB · Weergaven: 6
Ziet er toch gaaf uit :? ;) het enige waar ik mij zorgen over maakte was dat het erg scherp was / geen afgeronde hoeken.
Maar dat is nu ook gelijk opgelost. 8-)

Blijft wel over dat een inklapbaar handle veel valschade oplost.
Dan kan je gewoon nog koppelen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch gaaf uit :? ;) het enige waar ik mij zorgen over maakte was dat het erg scherp was / geen afgeronde hoeken.
Maar dat is nu ook gelijk opgelost. 8-)

Blijft wel over dat een inklapbaar handle veel valschade oplost.
Dan kan je gewoon nog koppelen. :Y
Haha ja dat wel. Meest originele koppelingshendel denk ik zo... Ik ga hem ook gewoon bewaren 😂.

Ja die tennisracket tape is top eromheen! Het heeft me keirig zonder problemen naar Duitsland gebracht vandaag 😄👌
 
Ziet er toch gaaf uit :? ;) het enige waar ik mij zorgen over maakte was dat het erg scherp was / geen afgeronde hoeken.
Maar dat is nu ook gelijk opgelost. 8-)

Blijft wel over dat een inklapbaar handle veel valschade oplost.
Dan kan je gewoon nog koppelen. :Y
En uiteindelijk nog een koppelingshendel kunnen scoren?
Jaaaa!!! Gelukt 😊 voor 25 euries bij Louis in Keulen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200908_132017.jpg
    IMG_20200908_132017.jpg
    726,9 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan