kort filmpje zac 18 sept S1 klasse

MrHawkeye

MF veteraan
9 mei 2002
49.353
6
Bezoek site
Downloading...

Heb je hem aub (i said the magic word) in nog betere kwaliteit?



Het was iig droog ;)
 
Laatst bewerkt:

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Remmen heb je wel geleerd op Zolder Jasa :} Hoe is het met de tromboze :?

En bij de start is het GELUID gaaf!!! Dus dan even die muziek uit/zachter aub :)
Het gaat goed met mij, dank je.
Ik moet tot februari bloedverdunners slikken. Tot die tijd moet ik de risico-sporten vermijden en absoluut geen motorrijden ;)
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
De bochtensnelheid is bij mij een bekend probleem :( !
Ik blijf focused op heel laat remmen en op het allelaatste moment insturen. Daardoor verlies ik snelheid en vaak rijd ik op een verkeerde lijn. Met het uitkomen van de bocht zit ik laag in toeren en heb net iets te weinig vermogen.

Het is een kwestie van oefenen. Dit jaar heb ik niet zo vaak op een circuit gereden, ik denk 12 keer.
Ik zou graag net als iedereen gewoon dagelijks willen rijden, maar dan moet ik met een miljonair trouwen ;)
Volgend jaar hoop ik meer te kunnen rijden
 

Nack

Die hard MF'er
20 jun 2004
841
0
35
De bochtensnelheid is bij mij een bekend probleem :( !
Ik blijf focused op heel laat remmen en op het allelaatste moment insturen. Daardoor verlies ik snelheid en vaak rijd ik op een verkeerde lijn. Met het uitkomen van de bocht zit ik laag in toeren en heb net iets te weinig vermogen.

Het is een kwestie van oefenen. Dit jaar heb ik niet zo vaak op een circuit gereden, ik denk 12 keer.
Ik zou graag net als iedereen gewoon dagelijks willen rijden, maar dan moet ik met een miljonair trouwen ;)
Volgend jaar hoop ik meer te kunnen rijden
12 keer?! Man wou dat ik dat kon :+
 

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.491
18
39
Den-Haag
Bezoek site
haha 12 keer is best normaal hoor. Doordat je laat remt heb je te weining tijd om terug te schakelen en ga je TE gespannen de bocht insturen waardoor je het stuur de krampachtig vastpakt waardoor de motor niet lekker plat wil. Dus losser vasthouden en probeer goed tegen te sturen! Hierdoor stuur je harder in, ga je platter en het gas kan er voorzichtig eerder op waardoor je met meer toeren en snelheid de bocht uitkomt. Je houdt de snelheid er dus in. Waarschijnlijk hou je je gas ook te lang dicht in de bocht ik bedoel je zal erg lang in de bocht blijven doorremmen.
Ga tijdens een training aan je bochten werken en rem wat eerder tijdens de training zodat je je volledig op de bocht kan concentreren.

Met de race doe je het dan beide en ben je waarschijnlijk wat sneller geworden.

Mee eens :?
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
haha 12 keer is best normaal hoor. Doordat je laat remt heb je te weining tijd om terug te schakelen en ga je TE gespannen de bocht insturen waardoor je het stuur de krampachtig vastpakt waardoor de motor niet lekker plat wil. Dus losser vasthouden en probeer goed tegen te sturen! Hierdoor stuur je harder in, ga je platter en het gas kan er voorzichtig eerder op waardoor je met meer toeren en snelheid de bocht uitkomt. Je houdt de snelheid er dus in. Waarschijnlijk hou je je gas ook te lang dicht in de bocht ik bedoel je zal erg lang in de bocht blijven doorremmen.
Ga tijdens een training aan je bochten werken en rem wat eerder tijdens de training zodat je je volledig op de bocht kan concentreren.

Met de race doe je het dan beide en ben je waarschijnlijk wat sneller geworden.

Mee eens :?
Ik weet wat ik moet doen maar de motor is nog steeds heel erg instabiel!!!
Voorkant is niet af te stellen op mijn rijstijl(heb alleen WP veren voor, geen race-mod)
Dus, in theorie moet het lukken maar ik heb niet zo fijn gevoel en ik weet zeker dat ik nog later kan remmen,echt waar!
 

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.491
18
39
Den-Haag
Bezoek site
Ik geloof je. Maar hoezo krijg je die veren niet redelijk afgesteld? Moet lukken! Dus eerst negatief afstellen zowel voor als achter. Voor 24-26 mm negatief en achter 1-2 cm tpv het kontje ;) Druk hierna op de tank zodat je ziet of de motor zowel voor als achter evenveel inveert. Is dit niet zo dan is de motor niet in balans. Bandje om je vorkpoot en een paar keer hard remmen.(kan gewoon op de weg!) Hou je minder dan een cm over dan meer ingaande demping aan de voorkant daarna weer remmen en controleren.

Is je motor instabiel aan de voorkant bij het remmend insturen :? Zo'ja waarschijnlijk helpt iets meer uitgaande demping. Zo komt de voorkant niet te snel omhoog tijdens het platleggen dus meer rust.

Mijn motor staat keihard. Dit geeft veel vertrouwen en je kan er heel hard mee. Alleen het nadeel is als er iets niet in orde is dan wordt je keihard afgestraft dus hij waarschuwd minder!
 
Laatst bewerkt:

klepzeiker

MF veteraan
20 feb 2003
3.453
5
40
Varsseveld
Ik weet wat ik moet doen maar de motor is nog steeds heel erg instabiel!!!
Voorkant is niet af te stellen op mijn rijstijl(heb alleen WP veren voor, geen race-mod)
Dus, in theorie moet het lukken maar ik heb niet zo fijn gevoel en ik weet zeker dat ik nog later kan remmen,echt waar!
ik ook ;)
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Ik geloof je. Maar hoezo krijg je die veren niet redelijk afgesteld? Moet lukken! Dus eerst negatief afstellen zowel voor als achter. Voor 24-26 mm negatief en achter 1-2 cm tpv het kontje ;) Druk hierna op de tank zodat je ziet of de motor zowel voor als achter evenveel inveert. Is dit niet zo dan is de motor niet in balans. Bandje om je vorkpoot en een paar keer hard remmen.(kan gewoon op de weg!) Hou je minder dan een cm over dan meer ingaande demping aan de voorkant daarna weer remmen en controleren.

Is je motor instabiel aan de voorkant bij het remmend insturen :? Zo'ja waarschijnlijk helpt iets meer uitgaande demping. Zo komt de voorkant niet te snel omhoog tijdens het platleggen dus meer rust.


Mijn motor staat keihard. Dit geeft veel vertrouwen en je kan er heel hard mee. Alleen het nadeel is als er iets niet in orde is dan wordt je keihard afgestraft dus hij waarschuwd minder!
Het probleem is dat de voorkant, ongeacht hoe hard die is afgesteld, helemaal in-veert zodat de achterkant omhoog komt.

En jou, Klepzeiker, jou zal ik nog terugpakken op dezelfde manier ;) .
 

spondontrx

MF veteraan
22 sep 2002
1.434
0
Het probleem is dat de voorkant, ongeacht hoe hard die is afgesteld, helemaal in-veert zodat de achterkant omhoog komt.

En jou, Klepzeiker, jou zal ik nog terugpakken op dezelfde manier ;) .
De voorvorkluchtkamer verkleinen mischien :?
ik stond trouwens achter je tijdens de s1 start , ik dacht dat je met motor en al achterover zou klappen ,heeft me plaatsen gekost ;)
 

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
De voorvorkluchtkamer verkleinen mischien :?
ik stond trouwens achter je tijdens de s1 start , ik dacht dat je met motor en al achterover zou klappen ,heeft me plaatsen gekost ;)
Sorry ,
te veel griep ;)
ik wou iets uitproberen maar doe ik nooit meer. Ik ben 1 x achterover gevallen
toevallig staat alles op video.
Kan je checken. Hier is mijn oude site.
Jasa-kawa-wheelie-gsxr.
 

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.491
18
39
Den-Haag
Bezoek site
Het probleem is dat de voorkant, ongeacht hoe hard die is afgesteld, helemaal in-veert zodat de achterkant omhoog komt.

En jou, Klepzeiker, jou zal ik nog terugpakken op dezelfde manier ;) .
Mooie wheelie :}


Ingaande demping helemaal dicht aan de voorkant! Zwaardere veren. Maar contoleer ook eens wat ik hierboven scheef.......misschien staat je veervoorspanning wel veel te zacht :?
 
Laatst bewerkt:

Jasa-GSXR

Die hard MF'er
26 dec 2003
597
0
Oss
Mooie wheelie :}


Ingaande demping helemaal dicht aan de voorkant! Zwaardere veren. Maar contoleer ook eens wat ik hierboven scheef.......misschien staat je veervoorspanning wel veel te zacht :?
Ik heb zwardere veren voorin (wp), heb ook een aantal sesies op Zolder gereden met de demping dicht en ik ben bijna voorover gevallen .(Ik zal iig opnieuw proberen.)
Ik wacht nog 4.5 maanden en dan kan ik weer rijden.