Koude Startproblemen GPZ 750 Unitrak

17 jun 2010
1
0
Amsterdam
Beste forumleden,
Twee weken terug heb ik een GPZ750 uit 1985 gekocht van een particulier. De motor rijdt lekker en loopt goed stationair maar hij wil absoluut niet starten als hij meer dan 12 uur heeft stilgestaan.

Wanneer hij eenmaal aan is, start hij de tweede keer daarna perfect, maar de enige manier om hem koud te starten is een paar druppels pure benzine in de buitenste cilinders te gooien. Zelfs na 2 minuten de startmotorknop inhouden zijn de bougies kurkdroog, dus het lijkt erop dat zelfs met de choke volledig open, en de benzinekraan op primer er geen benzine in de cilinder gezogen wordt zolang de motor niet gestart is.

De vorige eigenaar vertelde dat hij de carburateurs volledig uit elkaar heeft gehaald, schoongemaakt en afgesteld. Aan de overige staat van de motor kan ik zien dat jij idd veel aandacht heeft besteed aan details, maar het is blijkbaar niet gelukt om de GPZ goed te laten starten.

Mijn vraag is of het mogelijk is en zin heeft om de carburateurs iets rijker af te stellen, of dat de kans groot is dat hij dan slechter gaat lopen.

Hopelijk is er iemand onder jullie die mij een tip kan geven. :?


Sorry, ik zie dat ik de vraag in het verkeerde forum geplaatst heb, maar het lukt niet meer om het te veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan