Ktm 1290 super adventure s model 2022

KTM bj

Rookie
10 aug 2022
3
0
Hallo, heb 4 maanden geleden nieuwe ktm 1290 super adventure s 2022 gekocht.
Prachtige motor, rijd super maar alleen vind ik hem slecht schakelen.
Te vergelijken met een bmw 1200 gs.
Als je schakelt geeft hij een harde klik. Dus schakelt niet soepel.
Quickshifter schakelt op redelijk. Maar terug ook stug.
Hiervoor een 1190 gehad. Die schakelde perfect.
Heeft er iemand van jullie zo’n nieuwe 1290 van af 2021. Herkend iemand dit probleem en wat is je ervaring daar mee.
Alvast bedankt.
 
Al 4 maanden oud zei je? Bereid je dan maar vast voor op een complete bak revisie.
Check het 1290 topic, conclusie; KTM maakt kut motors. Wegligging slecht, remmen slecht en nu ook al de versnellingsbak slecht :N
 
Even serieus; jij vind een BMW beter schakelen? Dan is er echt iets mis met de bak want vooral de nieuwe 1290 schakelt met de QS boterzacht.
 
Kan iets misgegaan zijn met het inleren van de QS, of bij een update. Ik dacht dat de dealer dat voor jou kon opnieuw doen.
 
Ik gebruik een 1290 s voor trainingen en na 45000km moet ik KTM echt een compliment geven. Hij stuurt tot 200 km/h prima ( als je maar geen koffers monteert! ), schakelen gaat perfect ( hoe hoger in de toeren hoe mooier! Daar kan BMW met de GS nog wat van leren...), blok loopt netjes zonder olie verbruik. Alleen wat elektronische storingen, die verder niet te hinderlijk zijn in het gebruik.

Maar om op de bak terug te komen....af en toe van 5 naar 6 iets minder fraai, dit doet hij al vanaf het begin en is nooit hinderlijk geworden.
 
Ik heb wel eens iets gezien van een oliesproeier bij de koppelingsplaten die verstopt kan zijn of waarbij in het productie proces de gaten zijn vergeten te boren. Dat zou stug schakelen kunnen veroorzaken
 
Hoeveel km staat erop? Ik heb mijn 2021 bij de 15k beurt opnieuw in laten leren en dat was een hele verbetering
 
Terug
Bovenaan Onderaan