KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf nog een problemen ervaren met de motor. Vind hem super, je kan er mee jagen en je kan er mee cruisen. Relaxte zit houding en je kan er ook plat op liggen.

Heb zitten twijfelen tussen een paar motoren maar dit is toch wel de dikste naked op de markt.
Nieuwe 1100v4 tuono is ook gaaf maar dat is gewoon een rsv4 met minder kuipen en een ander stuur, daar kan je niet echt lang mee toeren.

moest hem wel echt overhalen hoor :P
 
Ik heb zelf nog een problemen ervaren met de motor. Vind hem super, je kan er mee jagen en je kan er mee cruisen. Relaxte zit houding en je kan er ook plat op liggen.

Heb zitten twijfelen tussen een paar motoren maar dit is toch wel de dikste naked op de markt.
Nieuwe 1100v4 tuono is ook gaaf maar dat is gewoon een rsv4 met minder kuipen en een ander stuur, daar kan je niet echt lang mee toeren.

Ik twijfelde tussen de SD en de Tuono, vorige week op beide gereden en hoewel ze beide super rijden is mijn keuze toch op de Tuono gevallen... totaalpakket vond ik beter :Y

De KTM is wel bruut overigens :9 maar de Tuono wint het bij mij..
 
hej ga is gauw weg hier dan :P

nu maar hopen dat je geen stukken krijgt met de italiaan, kende vaak wel efkes wachten op onderdelen...

Maar beide brute machines, maar heb meer met het oostenrijkse merk
 
Thanks Ralph vrouwke ook weer heel blij met jou! Hahaha

In mijn ogen is de Ktm te duur als je hem vergelijkt met bijv de s1000r en de tuono die hebben vele malen betere elektronica.

Maar voor 2014 was het top natuurlijk.

De sound van de rsv4 is natuurlijk super dik, watvoor uitlaat heb je eronder?
 
hej ga is gauw weg hier dan :P

nu maar hopen dat je geen stukken krijgt met de italiaan, kende vaak wel efkes wachten op onderdelen...

Maar beide brute machines, maar heb meer met het oostenrijkse merk

haha, had hier tijdje geleden om info gevraagd dus dacht laat het nog wel eff weten :P

Eerlijk gezegd heb ik er ook een dubbel gevoel over hoor, de KTM spreekt me qua stijl wat meer aan maar de Aprilia vindt ik gewoon beter rijden en als ik dat optel met de betere electronica (APRC bedoel ik dan) en de prijs dan tsja...

En heb nog een Aprilia (RSV) staan dus mocht 1 van beide pech krijgen pak ik de andere :)
 
Thanks Ralph vrouwke ook weer heel blij met jou! Hahaha

In mijn ogen is de Ktm te duur als je hem vergelijkt met bijv de s1000r en de tuono die hebben vele malen betere elektronica.

Maar voor 2014 was het top natuurlijk.

De sound van de rsv4 is natuurlijk super dik, watvoor uitlaat heb je eronder?

Ik heb de Tuono nog niet aangeschaft, mijn schuur is nog in aanbouw en ze hadden bij Goedhart geen model staan die aan mijn wensen voldoet (wit of gele kleurstelling met lage kms)..

Overigens vindt ik hem met standaard pijp ook prima klinken (geld ook voor de KTM btw)
 
Middag
ben in de markt voor een super duke 2015 of een bmw s1000r.
Heb een vraag: zijn er werkelijk zo veel problemen met de sdr?
Iemand ervaring met een passagier achterop?

Morgen een proefrit op beide fietsen

Bedankt voor de reactie
Jan
totaal geen problemen gehad tot ik hem kortree.
Heb ook op de bmw gereden maar dat vond ik nix.
Begrijp alleen niet hoe je erbij komt met veel problemen ?
Heb nu tijdelijk wat anders maar volgend jaar komt er weer een duke.
En aan jou sp avatar te zien denk ik dat ook jij de bmw beter kan laten staan.
 
ja dat snap ik ook niet.. Ja op internet vind je alles mbt gezeik en problemen. Maarja diegene die een SDR hebben en nooit wat hebben (ik dus, afkloppen) gaan er ook niets over schrijven..

Dat is een beetje het internet "probleem"..
 
dat doe je toch zelf? dat zijn toch geen problemen???

Het is fragiel, maar gaat niet uit zichzelf kapot..
 
ja dat snap ik ook niet.. Ja op internet vind je alles mbt gezeik en problemen. Maarja diegene die een SDR hebben en nooit wat hebben (ik dus, afkloppen) gaan er ook niets over schrijven..

Dat is een beetje het internet "probleem"..

Dat is met de Corsaro nou precies hetzelfde :P
 
ja dat snap ik ook niet.. Ja op internet vind je alles mbt gezeik en problemen. Maarja diegene die een SDR hebben en nooit wat hebben (ik dus, afkloppen) gaan er ook niets over schrijven..

Dat is een beetje het internet "probleem"..

nou geen problemen heb de mijne weg gedaan na dat er voor €6500 aan onderdelen was vernieuwt -O-
 
Dat jullie maar veel van die SD kopen, dan kan ik hem over een paar jaar kopen tweedehands voor een leuke prijs ;p

man man wat een machine, ik heb er gister stukkie achter gereden wat een power en geluid!!!!
 
Er zijn nog eigenlijk niet veel echte (dus niet de 'standaard' kapjes/ruitjes/uitlaten) custom build/specials gebouwd op basis van de SD1290? :?
 
Ik heb de Tuono nog niet aangeschaft, mijn schuur is nog in aanbouw en ze hadden bij Goedhart geen model staan die aan mijn wensen voldoet (wit of gele kleurstelling met lage kms)..

Overigens vindt ik hem met standaard pijp ook prima klinken (geld ook voor de KTM btw)
Ik zou nog maar eens achter je oren krabben. Eén vriend heeft in 3 jaar tijd twee maal een nieuw motorblok gekregen. Het eesrte blok was af fabriek al niet goed een rookte enorm bij had=rd remmen........De laatste reparatie is niet afgerond omdat de dealer al meer dan een half jaar op onderdelen zat te wachten. Van ellende is de motor ingeruild. Een tweede vriend heeft er ook een gehad. In 2 jaar tijd heeft de mtor meer dan een half jaar bij de dealer gestaan. Ook mega blok problemen. Aftersales en service bij aprilia? Vergeet het maar. De Tuono V4R is een geweldige motor.Ik heb er mee gereden. Ik had er bijna één gekocht. Door alle ellnde van mijn vrienden ben ik er maar vanaf gestapt. Als je eenmaal problemen krijgt dan wens ik je succes. De keuze is aan jou........ ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan