Het beste ben je af met de originele onderdelen / afstelling.
informeer voor de originele naald en bougie type anders even bij jtx racing in cuijk ( ff google)
Ik zou even uitleggen hoe dit werkt via foto's
1 Haal je vlotterbak van je carbarateur af.
2 in je carb zit een vlotter , haal deze eruit doormiddel van een pennetje die je eruit moet schuiven.
Hetgene waar je aan moet werken is omcircelt met een rood lijntje.
Buig nou het lipje zoals te zien op de foto in de richting van het naaldje.
Let op!!! Deze handeling moet voorzichtig gedaan worden verbuig dit lipje niet te ver want dan krijgt je motor helemaal geen benzine meer!!
Probeer dit anders in stappen te doen , omdat je geen ervaring met sleutellen hebt.
Ik doe dit op gevoel.
0.5 - 1mm moet genoeg zijn.
Dit moet duidelijk zijn , dus nu weet je hoe je je vlotterniveau aanpassen.
------------------------------------------------------------------------------------------------
De stand van je gasnaald heeft niks met vet slaan te maken , dit is voor het afstellen van het benzine mengsel in het laag - midden gebied.
Bij volgas heeft alleen je hoofdsproeier hier iets mee te maken.
Ook niet onbelangrijk controleer meteen of de maat van de hoofdsproeier de originele is , nu je toch met je carb bezig bent.
En als laatste aanduwen is een stuk makkelijker , een stukje duwen van 5 meter staat gelijk aan misschien wel 50 keer trappen.
Bijvoorbeeld als je motor verzopen is benzinekraan dicht even duwen scheeld je een hoop moeite!
Sterker nog ik heb weleens gehad dat je de motor met trappen helemaal niet meer aan de gang kreeg , douwen was toen ook de oplossing.
Tip laat je duwen , zet de motor in de 2e versnelling koppeling los! (in je eentje wordt het ingewikkelder
)
Succes!