KTM 450 EXC

EnduroCross

Rookie
18 mei 2008
12
0
Waarschijnlijk ben ik er wel uit, na het lezen van alle reacties op mijn eerdere posts. Ik denk dat de KTM 450 EXC precies overal tussenin zit. Toch een 4-takt, maar niet meteen de zwaarste.
Maar heeft iemand ervaringen met de KTM 450 EXC?
 
Ik heb een 450 EXC-R. Bevalt goed. Inderdaad net er tussen in maar als je veel op de weg gaat rijden zou ik een 530 of 525 kopen. Een KTM 450 moet je kopen als je veel technisch offroad rijdt
 
Het plan is wel om er ook mee de weg op te gaan. Het zullen dan vooral 80 km wegen worden, dus maar zelden een snelweg. Is het alleen om het vermogen om beter voor een 525 te kiezen? Of zijn er nog meer dingen die mee spelen?
 
Het plan is wel om er ook mee de weg op te gaan. Het zullen dan vooral 80 km wegen worden, dus maar zelden een snelweg. Is het alleen om het vermogen om beter voor een 525 te kiezen? Of zijn er nog meer dingen die mee spelen?

Afgelopen 2 jaar 2x een Off Road vakantie gedaan. Op een EXC400 (Tunesie, dus veel zand...) en op een EXC450 (Brazilie, merendeel van die rode "Lateriet" paden). In beide gevallen moest er ook wel es een stukje of zelfs flink stuk verhard worden gereden.

In Tunesie was dat met de EXC400 goed te doen in verhouding tot overig verkeer. Het zelfde gold voor de EXC450 in Brazilie. Braziliaanse verharde wegen in binnenland zijn 2-baans maar er wordt wel harder gereden dan 80. Zeg maar 100 en harder. Ik had niet het idee dat de 450 daar moeite mee had, denk dat de 400 dat wel een beetje zou hebben op den duur.

Zonder er ooit op gereden te hebben denk ik dat het zelfde stapje op zou gaan wanneer je Nederlands snelweg tempo zou willen rijden (wil je dat...) en dat je daar dan liever een 525/530 zou willen hebben. Maar de "trade off" merk je dan nadrukkelijker naast de weg, waar je het apparaat eigenlijk voor hebt. Als Off road noob vond ik het verschil in bruutheid tussen de 400 en 450 behoorlijk groot. Waarmee ik maar wil zeggen dat voor je zelf wel moet weten of je zo'n zwaardere fiets ook nog wel lekker vindt off road voor wat je ermee doet en kunt.
 
Laatst bewerkt:
Ligt dat verschil tussen de 400 en 450EXC puur in de andere slag/boring, of zijn er meer verschillen?
 
Ligt dat verschil tussen de 400 en 450EXC puur in de andere slag/boring, of zijn er meer verschillen?

ben niet zo op de hoogte van alle ins en outs van de EXC blokken en ontwikkelingen.
Ik zou zeggen dat voor groot deel aan andere "state of tune" ligt. 400EXC was ook van iets oudere generatie dan de 450(1 na laatste model dacht ik). 400 voelde meer als een makkelijke enduro, 450 als een getemde crosser. Voor mij dan he. Met zeer beperkt referentie kader etc. etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan