# KTM 690 smc 2008 #

Weer een echte Supermotard

  • Ja, dit is weer wat KTM moet maken.

    Stemmen: 103 89,6%
  • Nee, lijkt er van geen kant op.

    Stemmen: 5 4,3%
  • Ik rijdt een ander merk.

    Stemmen: 7 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad de veerring winkel eens bezoeken, afgelopen zondag, twee tankjes leeg, Maxxis regenband staat al redelijk scheef op z'n noppen.

Is zo'n Trax achterveer wat voor op de straat? (kost wel knake, trouwens)
 
wat zijn dan jullie klachten over de orginele vering? heb natuurlijk weinig ervaring ermee maar kan nou nog niet 123 zeggen wat ik precies anders zou willen hebben, de vering is nog lang niet de beperkende factor in de rondetijden dat ben ik toch echt zelf :P
heb zelf wel veel geprobeerd met aan de knopjes draaien, en dat maakt wel het verschil met wel of geen lekker gevoel door de bocht, heb dan ook de veervoorspanning achter afgesteld zoals in het boekje staat omschreven (hoogte achterwiel onbelast/belast e.d.) en dat merk je ook behoorlijk
 
Laatst bewerkt:
wat zijn dan jullie klachten over de orginele vering? heb natuurlijk weinig ervaring ermee maar kan nou nog niet 123 zeggen wat ik precies anders zou willen hebben, de vering is nog lang niet de beperkende factor in de rondetijden dat ben ik toch echt zelf :P
heb zelf wel veel geprobeerd met aan de knopjes draaien, en dat maakt wel het verschil met wel of geen lekker gevoel door de bocht, heb dan ook de veervoorspanning achter afgesteld zoals in het boekje staat omschreven (hoogte achterwiel onbelast/belast e.d.) en dat merk je ook behoorlijk



Ik had een lekke keering en stickslip (het duurde even voordat de vering voor inveerde hij bleef plakken)
Dus heb ik ze weggebracht en laten reinigen nieuwe keerringen erin nieuwe lagers erin en op gewicht laten afstellen.

Dus geen klachten gewoon onderhoud.
 
Na het wassen van m'n brommer, droog ik altijd de veerpoten goed af.
Daarna inspuiten met een weinig siliconenspray. (let op je remschijf)

Zo voorkom je kalkafzetting op je binnenpoten en wordt ie minder 'sticky'.
 
hallo KTM dudes,
Ik ben nieuw op het forum en als jullie vragen hebben, ben ik altijd bereid die te beantwoorden.
ik weet eigenlijk zo'n beetje alles over KTM.
 
Men zegt dat het morgen en overmorgen mooi weer wordt.
Ik heb wel storingsdienst maar wil wel even een stukje rijden. :]
 
heb van't weekend een kleiner voortandwiel gemonteerd, 2 tanden minder, maar nog niet kunnen testen... als het teveel van het goede is heb nog een tandwiel met 1 tand minder dan origineel liggen voor in de plaats :p
 
heb van't weekend een kleiner voortandwiel gemonteerd, 2 tanden minder, maar nog niet kunnen testen... als het teveel van het goede is heb nog een tandwiel met 1 tand minder dan origineel liggen voor in de plaats :p



2 tanden minder! ik vind dat wel aardig veel.
 
Iemand bekend met deze aanbieder? http://link.marktplaats.nl/423676188
Heeft vaker SMC's te koop staan. (handelaar??)
Hij heeft in ieder geval een complete 690 staan... (waar ik dus naar op zoek ben)
Zou het niet erg vinden als hij erin handelt, maar wil wel graag een eerlijke machine kopen....
Iemand nog tips waar meer motoren staan??
 
Laatst bewerkt:
vandaag testrit gedaan met de 14t vanvoor (42/14)
't is inderdaad te radicaal voor straatgebruik, vmax redline is 130 daarmee :)
rijdt wel verrassend soepel in de eerste versnellingen, veel bruikbaarder rond de 30 en de 50 voor in de bebouwde kom, weg met de jerkyness die zo eigen is aan de SMC's...
op een kort kartcircuit kan het de moeite zijn om deze verhouding te gebruiken, maar voor mijn wekelijkse 'toer' ritje is het toch niet wat ik wil.
na het testritje maar meteen 42/15 gestoken (ik kom origineel van 42/16), ben eens benieuwd of dat beter is.

EDIT: dat doet me eraan denken, heb ook wel de map select switch op 3 gezet (weet niet wat hij daarvoor stond, kon best wel eens 2 geweest zijn), dus misschien vandaar dat de jerkyness beter is...

wel is gebleken dat mijn radiator toch nog niet 100% dicht is :( dus die moet eerst nog eens bekeken worden
 
Laatst bewerkt:
~
vandaag testrit gedaan met de 14t vanvoor (42/14)
't is inderdaad te radicaal voor straatgebruik, vmax redline is 130 daarmee :)
rijdt wel verrassend soepel in de eerste versnellingen, veel bruikbaarder rond de 30 en de 50 voor in de bebouwde kom, weg met de jerkyness die zo eigen is aan de SMC's...
op een kort kartcircuit kan het de moeite zijn om deze verhouding te gebruiken, maar voor mijn wekelijkse 'toer' ritje is het toch niet wat ik wil.
na het testritje maar meteen 42/15 gestoken (ik kom origineel van 42/16), ben eens benieuwd of dat beter is.


Daarom heb ik m'n cil.kop laten flowen, loopt en trekt hierna aanzienlijk beter onderin.
Voorheen vond ik hem pas vanaf 4000 tpm mooi lopen, nu vanaf 3000 Tpm.
Je kan nu ook met weinig toeren door de bebouwde kop heen tokkellen, zonder hak en zaag geluiden/bokken.
 
Daarom heb ik m'n cil.kop laten flowen, loopt en trekt hierna aanzienlijk beter onderin.
Voorheen vond ik hem pas vanaf 4000 tpm mooi lopen, nu vanaf 3000 Tpm.
Je kan nu ook met weinig toeren door de bebouwde kop heen tokkellen, zonder hak en zaag geluiden/bokken.
Waarschijnlijk is het je eerder gevraagd, maar wat kostte zo'n 'flowjob' ook al weer?
 
pak het dan helemaal goed aan:P

past nog net ietsje grotere kleppen in (Ti pakken natuurlijk) andere nokas, toerental omhoog, mooiere zuiger, en er is nog best wat te halen in de poorten, mname net boven de klep.
vind het zelf niet waard om te doen, ding is snel zat :)
 
Ik rij nu met 2 tandjes achter meer en het rijdt echt lekker! Net ietsje meer dan standaard en 10 x zoveel fun! Alsof je een niuewe motor heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan