#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen iedee Neliz, maar als het van de accu zou zijn moet het na een stukje rijden niet meer in de disply verschijnen. Bij de XTX had ik een heel boekwerk met alle foutmeldingen. Maar van de SMC heb ik nog niet veel. Even bi een dealer langs zou ik zo zeggen.

gr, Look.

deze site kan je boekwerken van de smc halen Index of /Garconis/smc/manuals
de fout codes staan in 2008_690SMC_Manual_9703H4_OM_EN.pdf
fout codes beginnen op pagina 145.
mischien dat je er iets aan hebt.
ik heb zelf een filter deksel gemaakt (zie afb) loopt met open uitlaat en akra mapping wel wat bokkig onderin (ietsjes arm) bovenin echt super. en er bovenop kan ik in de toekomst de xenon module schroeven.
zit er over te denken op er een power commander op te zetten, zodat hij ook onderin beter loopt. iemand ervaring hiermee? en is dit aan te raden of weinig effect voor die ruim €300.
full
 
Mooi gemaakt inderdaad :)

Dus bovenin hard lopen? Nice

Ik houd het voorlopig nog bij mijn Evo deksel - bovenin minder maar erg sterk in de lagere toeren en middengebied (waar ik de meeste tijd zit)
 
beste mensen, ik heb nog een vraag. Ik ben nu bezig met het inrijden van de motor (nu 600 km gereden) en af en toe slaat de motor af als ik op een kruising of stoplicht aan rijdt. Dus eigenlijk als de motor tot stilstand komt. Als ik hem dan weer start slaat hij gelijk aan.

Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben, en wat zou ik er aan kunnen doen?

gr, Look.

Dat deed de mijne ook, vlgs de dealer lag dat aan mij, ik gaf te weinig gas.............
Andere dealer opgezocht, nu is het probleem over.
 
Dat deed de mijne ook, vlgs de dealer lag dat aan mij, ik gaf te weinig gas.............
Andere dealer opgezocht, nu is het probleem over.

Uhh :? , Welke dealer had je dan en welke heb je nu als ik vragen mag. En wat heeft de dealer van nu dan veranderd waar de dealer eerst niet van wist?

gr, Look.
 
deze site kan je boekwerken van de smc halen Index of /Garconis/smc/manuals
de fout codes staan in 2008_690SMC_Manual_9703H4_OM_EN.pdf
fout codes beginnen op pagina 145.
mischien dat je er iets aan hebt.
ik heb zelf een filter deksel gemaakt (zie afb) loopt met open uitlaat en akra mapping wel wat bokkig onderin (ietsjes arm) bovenin echt super. en er bovenop kan ik in de toekomst de xenon module schroeven.
zit er over te denken op er een power commander op te zetten, zodat hij ook onderin beter loopt. iemand ervaring hiermee? en is dit aan te raden of weinig effect voor die ruim €300. [afbeelding]

Helemaal top, bedankt voor de link.

groeten, Look.
 
Look, ligt aan je mapping + dat de motor nog nieuw is.
Alles moet nog best goed inslijten en dat duurt nog wel ff!

Volgens mij dealer toen zou het rond de 5000km wel perfect moeten lopen, en op 4500 ongeveer had ik daar geen last meer van.

Evo 1 mapping staat erop trouwens, wat een verschil zeg.
Nou snel een k&n filter bestellen. Hij rijdt zo lekker rustig nu zonder te bokken, kan hem zelfs helemaal laten uitrollen en hij valt niet uit.
 
Ow ja, heb het ff gehad met de KTM monteur over die 15min reset met ijskoud blok.
Volgens hem is dat kant en klare onzin. Het zal alleen werken als alle waardes op 0 zijn.
Dus als de ecu compleet is verwijderd of een nieuwe mapping erop geplaatst is.
 
Ow ja, heb het ff gehad met de KTM monteur over die 15min reset met ijskoud blok.
Volgens hem is dat kant en klare onzin. Het zal alleen werken als alle waardes op 0 zijn.
Dus als de ecu compleet is verwijderd of een nieuwe mapping erop geplaatst is.

Je was net weg en ik kwam aan :+
 
@TLGA

Ben blij dat mijn advies gewerkt heeft dan, ben benieuwd wat voor effect het K&N filter gaat hebben.

Die 15 min reset is volgens mij bedacht onder omkoping door een oliemaatschappij ofzo, beetje onnodig benzine verstoken. Ik zelf doe het alleen na het reflashen van de EFI ECU, als je ook de EPT ECU reflashed moet je hem op contact zetten, gas rustig helemaal open en weer dicht, dan contact uit om de throttle te calibreren.
 
@TLGA

Ben blij dat mijn advies gewerkt heeft dan, ben benieuwd wat voor effect het K&N filter gaat hebben.

Die 15 min reset is volgens mij bedacht onder omkoping door een oliemaatschappij ofzo, beetje onnodig benzine verstoken. Ik zelf doe het alleen na het reflashen van de EFI ECU, als je ook de EPT ECU reflashed moet je hem op contact zetten, gas rustig helemaal open en weer dicht, dan contact uit om de throttle te calibreren.

Ja bedankt. De smc rijdt nu echt 1000x beter.
zsm een k&n filter erin zetten, mis nog ff wat koppel onderin.
 
Dat iedee had ik ook, dat hij wat te schraal/arm loopt. Mapping gaan ze bij de 1000 km beurt er in zetten. Ik vraag me alleen af of dit zo veel zal verschillen wat betreft het afslaan.

de motor maakt redelijk veel touren als die stationair loopt. ongeveer tussen de 1000 en 1500 rpm. (en de DB killer zit er gewoon in.)

gr, Look.
look je oude xt draaide 1700 toeren stationair dus tussen de 1000 en 1500 is nog weinig voor een mono :)
 
look je oude xt draaide 1700 toeren stationair dus tussen de 1000 en 1500 is nog weinig voor een mono :)

Oke, 1700 zou ook kunnen hoor. Hij blijft nl niet heel de tijd mooi stil staan. Laat ik het zo zeggen, ik heb niet het iedee dat die te langzaam stationair loopt.
Ik heb inmiddels op het net al het een en ander over gelezen Het schijnt dat dit vaker voor komt. Ook al wat tips om het te verhelpen (zelfde als hier gegeven) Dus ik heb er alle vertrouwen in.

gr, Look.
 
Heel simpel, zorg dat je de juiste mapping bij de juiste setup heb, ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat het dan werkt.
 
deze site kan je boekwerken van de smc halen Index of /Garconis/smc/manuals
de fout codes staan in 2008_690SMC_Manual_9703H4_OM_EN.pdf
fout codes beginnen op pagina 145.
mischien dat je er iets aan hebt.
ik heb zelf een filter deksel gemaakt (zie afb) loopt met open uitlaat en akra mapping wel wat bokkig onderin (ietsjes arm) bovenin echt super. en er bovenop kan ik in de toekomst de xenon module schroeven.
zit er over te denken op er een power commander op te zetten, zodat hij ook onderin beter loopt. iemand ervaring hiermee? en is dit aan te raden of weinig effect voor die ruim €300. [afbeelding]


mooie oplossing, denk alleen wel dat je hem regelmatig schoon moet maken.
 
Tweede ritje KTM en gelijk aan de beurt..... , niks was in orde (uitlaat, spiegels, kenteken, "rijvaardigheid" ;-) ), maar eigen schuld dikke bult. Heb de KTM voor straf binnen gezet en laat hem voorlopig maar even staan.
 
Laatst bewerkt:
Tweede ritje KTM en gelijk aan de beurt..... , niks was in orde (uitlaat, spiegels, kenteken, "rijvaardigheid" ;-) ), maar eigen schuld dikke bult. Heb de KTM voor straf binnen gezet en laat hem voorlopig maar even staan.

Dat is natuurlijk nooit leuk
 
Tweede ritje KTM en gelijk aan de beurt..... , niks was in orde (uitlaat, spiegels, kenteken, "rijvaardigheid" ;-) ), maar eigen schuld dikke bult. Heb de KTM voor straf binnen gezet en laat hem voorlopig maar even staan.

Tis me toch nog toe bespaart gebleven............

De nieuwste truc is; die gasten gaan met hun privé motor rijden, sluiten zich aan bij een groepje, hup met z'n allen aan de kant, kassa...
 
KTM%20690%20SMC-R%2012.jpg


Vandaag telefoontje dat hij binnen is, helaas nog geen kenteken. '(
Morgen iig alles vast afhandelen en proef/inrijden met groene plaat. O-)

Zal hier dus ook wel vaker te vinden zijn in de toekomst. Akra is iig al besteld. })
 
Tis me toch nog toe bespaart gebleven............

De nieuwste truc is; die gasten gaan met hun privé motor rijden, sluiten zich aan bij een groepje, hup met z'n allen aan de kant, kassa...



Daarom rij ik alleen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan