#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind je zijkant ietwat druk TLGA.
Spatbordje netjes.

Heb Mijnes ook bijna ready 2 drive.
Gister aan het poetsen geweest:).
Toen de uitlaat er weer op.
Ff testen...... *schrik*....... Hij gaat niet aan:o
Misschien omdat er geen teller opzit, teller erop.
Contact aan..... Weer geen krimp .
Zekering dan kapot, ik hem hen immers met hoge druk gereinigd.
Zekeringen check.... Hmmmmmz..... Koplamp dan.
Koplamp erop, contact om, koplamp aan, teller en startknop dood.
Wellicht de ecu van slag? Accu pool 5min los en er weer op.
Geen verandering:(, en net net wanneer de moed me in de schoenen begint te zakken.
En ik een akelig gevoel krijg, zie ik in me ooghoek dat rooie knopje op het stuur.
Juist de "killswitch" die stond toch anders?
Knopje om de teller springt aan, je hoort de injectie, ik druk op start en het is lopen:)

Beetje jammer dat ik het zolaat opmerkte;)

Nu nog braaf wachtende op oliefilters en uiteraard het kenteken.
Heb mooi weer besteld dus dat gaat hopelijk goedkomen:).
 
Ik vind je zijkant ietwat druk TLGA.
Spatbordje netjes.

Heb Mijnes ook bijna ready 2 drive.
Gister aan het poetsen geweest:).
Toen de uitlaat er weer op.
Ff testen...... *schrik*....... Hij gaat niet aan:o
Misschien omdat er geen teller opzit, teller erop.
Contact aan..... Weer geen krimp .
Zekering dan kapot, ik hem hen immers met hoge druk gereinigd.
Zekeringen check.... Hmmmmmz..... Koplamp dan.
Koplamp erop, contact om, koplamp aan, teller en startknop dood.
Wellicht de ecu van slag? Accu pool 5min los en er weer op.
Geen verandering:(, en net net wanneer de moed me in de schoenen begint te zakken.
En ik een akelig gevoel krijg, zie ik in me ooghoek dat rooie knopje op het stuur.
Juist de "killswitch" die stond toch anders?
Knopje om de teller springt aan, je hoort de injectie, ik druk op start en het is lopen:)

Beetje jammer dat ik het zolaat opmerkte;)

Nu nog braaf wachtende op oliefilters en uiteraard het kenteken.
Heb mooi weer besteld dus dat gaat hopelijk goedkomen:).

Ha ha. Ja, mooi verhaal. Zo kan ik iemand die alleen maar een kickstarter er op had. Na een klein uurtje trappen en alles er op en af gehaald te hebben er achter komen dat de run/off switch verkeerd staat.

full


plaatje voor de nieuwe pagina.

gr, Look.
 
Ha ha. Ja, mooi verhaal. Zo kan ik iemand die alleen maar een kickstarter er op had. Na een klein uurtje trappen en alles er op en af gehaald te hebben er achter komen dat de run/off switch verkeerd staat.

[afbeelding]

plaatje voor de nieuwe pagina.

gr, Look.

Ik vind deze stickerset echt heel mooi.
Jammer van de reclame die op oa het achterspatbord zit, anders zou ik hem wel willen..
 
Ik wilde gister mijn rempomp van de achterrem naar achter plaatsen, maar toen ik aan de slangetjes aan de achterkant van de pomp voelde om te checken of er genoeg speling op zit om de pomp naar achter te plaatsen, begon er 1 remvloeistof te lekken. (druppelen)
Dit is een dun slangetje dat naar het vloeistofpotje loopt.
Volgens mij is het slangetje zelf niet lek maar lekt het langs de nippel oid.

Wat denken jullie, kan ik het slangetje met ty-rips oid vast zetten?

Volgens mij staat er geen druk op met remmen toch?
(het is de dunste van de 2 slangetjes, aan de achterkant van de pomp)
 
Ik wilde gister mijn rempomp van de achterrem naar achter plaatsen, maar toen ik aan de slangetjes aan de achterkant van de pomp voelde om te checken of er genoeg speling op zit om de pomp naar achter te plaatsen, begon er 1 remvloeistof te lekken. (druppelen)
Dit is een dun slangetje dat naar het vloeistofpotje loopt.
Volgens mij is het slangetje zelf niet lek maar lekt het langs de nippel oid.

Wat denken jullie, kan ik het slangetje met ty-rips oid vast zetten?

Volgens mij staat er geen druk op met remmen toch?
(het is de dunste van de 2 slangetjes, aan de achterkant van de pomp)

Probeer het, kijk anders eerst ff waarom hij lekt. Ff er af ofzo, kijken en weer goed vast zetten.

Zou ik iig doen
 
Ik wilde gister mijn rempomp van de achterrem naar achter plaatsen, maar toen ik aan de slangetjes aan de achterkant van de pomp voelde om te checken of er genoeg speling op zit om de pomp naar achter te plaatsen, begon er 1 remvloeistof te lekken. (druppelen)
Dit is een dun slangetje dat naar het vloeistofpotje loopt.
Volgens mij is het slangetje zelf niet lek maar lekt het langs de nippel oid.

Wat denken jullie, kan ik het slangetje met ty-rips oid vast zetten?

Volgens mij staat er geen druk op met remmen toch?
(het is de dunste van de 2 slangetjes, aan de achterkant van de pomp)

Ik zou wel even goed opletten, de achterrem is dan wel minder belangrijk als voor. Hij is toch tevens verdomde handig;). En let ook goed op, is het daadwerkelijk remvloeistof, dit spul vreet in op de lak.


Ha ha. Ja, mooi verhaal. Zo kan ik iemand die alleen maar een kickstarter er op had. Na een klein uurtje trappen en alles er op en af gehaald te hebben er achter komen dat de run/off switch verkeerd staat.

[afbeelding]

plaatje voor de nieuwe pagina.

gr, Look.
Jaaaaa die is super gaaf, misschien dat ik in de nabije toekomst nog wel voor een zwart setje ga kijken:)
 
Had vandaag weer 2doosjes binnen:)
Een VAG OBD2 kabel en connectorplugjes tbv de ktm computer.

Dus kon thuis lekker hobbien

Obd2 stekker uit elkaar en op aansluitingen 16,7,4 draden gesoldeerd.
1f50238c.jpg


Vervolgens draden geïsoleerd en door een zelf gemaakt gaatje (klink heeel fout Hahah) heen getrokken
3d7f25ff.jpg


Stekker dicht
eb11a7a6.jpg


Ktm pluggen eraan solderen
dbe5d218.jpg


Krimpkous erom en klaar voor de test:)
298910f5.jpg


Motor het huis in hahahah, en de mappen gedownload.
358e715b.jpg


Als hij dalijk mag rijden(kenteken), ga ik is wat mappen uit proberen.

Heeft geen vriendin hebben toch zo ze voordelen, wie kan dit doen thuis?
3043b5b8.jpg


Owja ik maak gebruik van het programmatie tuneecu, vast bekend hier:)
 
Had vandaag weer 2doosjes binnen:)
Een VAG OBD2 kabel en connectorplugjes tbv de ktm computer.

Dus kon thuis lekker hobbien

Obd2 stekker uit elkaar en op aansluitingen 16,7,4 draden gesoldeerd.
[afbeelding]

Vervolgens draden geïsoleerd en door een zelf gemaakt gaatje (klink heeel fout Hahah) heen getrokken
[afbeelding]

Stekker dicht
[afbeelding]

Ktm pluggen eraan solderen
[afbeelding]

Krimpkous erom en klaar voor de test:)
[afbeelding]

Motor het huis in hahahah, en de mappen gedownload.
[afbeelding]

Als hij dalijk mag rijden(kenteken), ga ik is wat mappen uit proberen.

Heeft geen vriendin hebben toch zo ze voordelen, wie kan dit doen thuis?
[afbeelding]

Owja ik maak gebruik van het programmatie tuneecu, vast bekend hier:)

:} Ziet er allemaar erg proffie uit.

Wat me gelijk bij het volgende brengt. Ik zie daar self made stekkers, weet jij of iemand anders of er ook dit soort stekkertjes te krijgen zijn die op de orginele knipperlicht stekkers passen. Voor de meeste japanse motoren kan ik die wel vinden. maar voor de KTM ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Ik heb nl kleine knipperlichten gekocht, maar daar zitten gewoon van die ronde A&P stekkertjes aan. Het zou mooi zijn als je daar verloopstekkertjes voor kon krijgen. Dan blijft de rest orgineel.

gr, Look.
 
Had vandaag weer 2doosjes binnen:)
Een VAG OBD2 kabel en connectorplugjes tbv de ktm computer.

Dus kon thuis lekker hobbien

Obd2 stekker uit elkaar en op aansluitingen 16,7,4 draden gesoldeerd.
[afbeelding]

Vervolgens draden geïsoleerd en door een zelf gemaakt gaatje (klink heeel fout Hahah) heen getrokken
[afbeelding]

Stekker dicht
[afbeelding]

Ktm pluggen eraan solderen
[afbeelding]

Krimpkous erom en klaar voor de test:)
[afbeelding]

Motor het huis in hahahah, en de mappen gedownload.
[afbeelding]

Als hij dalijk mag rijden(kenteken), ga ik is wat mappen uit proberen.

Heeft geen vriendin hebben toch zo ze voordelen, wie kan dit doen thuis?
[afbeelding]

Owja ik maak gebruik van het programmatie tuneecu, vast bekend hier:)

Ik zie wel waar ik met mn vragen over stroom en stekkers heen moet vanaf nu :}

Ps Hoe ga je tussen die mappen switchen als ik vragen mag? Via de laptop of kan dat op je motor :?

@ Look; Ik heb daar ook naar gekeken, maar kon nix vinden. Weet bijna zeker dat ze er wel zijn, maar ik had geen zin meer om te zoeken toen :$
 
Laatst bewerkt:
Wat me gelijk bij het volgende brengt. Ik zie daar self made stekkers, weet jij of iemand anders of er ook dit soort stekkertjes te krijgen zijn die op de orginele knipperlicht stekkers passen. Voor de meeste japanse motoren kan ik die wel vinden. maar voor de KTM ben ik ze nog niet tegen gekomen.
gr, Look.

Bij de KTM dealer kun je alle stekkers krijgen die op de SMC zitten. Kost trouwens wel serieus knaken, maar het kan wel.
 
knip gewoon het stekkertje wat je gaat vervangen? maak je die gewoon vast aan je nieuwe knipperlichten
 
Had vandaag weer 2doosjes binnen:)
Een VAG OBD2 kabel en connectorplugjes tbv de ktm computer.

Dus kon thuis lekker hobbien

Obd2 stekker uit elkaar en op aansluitingen 16,7,4 draden gesoldeerd.
[afbeelding]

Vervolgens draden geïsoleerd en door een zelf gemaakt gaatje (klink heeel fout Hahah) heen getrokken
[afbeelding]

Stekker dicht
[afbeelding]

Ktm pluggen eraan solderen
[afbeelding]

Krimpkous erom en klaar voor de test:)
[afbeelding]

Motor het huis in hahahah, en de mappen gedownload.
[afbeelding]

Als hij dalijk mag rijden(kenteken), ga ik is wat mappen uit proberen.

Heeft geen vriendin hebben toch zo ze voordelen, wie kan dit doen thuis?
[afbeelding]

Owja ik maak gebruik van het programmatie tuneecu, vast bekend hier:)

Kijk hem gaan *O*
 
Ik gebruik helemaal geen stekkertjes.
Dat spul gaat uiteindelijk bijna altijd corroderen en dan krijg je slecht contact.
Gewoon solderen en netjes met krimpkousjes dichten, dan weet je tenminste dat het blijft werken.
 
Ja bij extreem gebruik ben ik er ook bang voor bij de KTM, niet alle stekkers zijn van even goede kwaliteit zoals bij een Honda bijvoorbeeld waar je nooit last van wat voor corossie dan ook zult hebben.
 
Ik gebruik helemaal geen stekkertjes.
Dat spul gaat uiteindelijk bijna altijd corroderen en dan krijg je slecht contact.
Gewoon solderen en netjes met krimpkousjes dichten, dan weet je tenminste dat het blijft werken.

dan blijf je knippen en solderen bij sleutelen;)
solderen kan altijd nog als de connector echt niet meer te redden is
 
Laatst bewerkt:
@TLGA
Zal ergin hebben in de idle test & throttle test bij uploaden van een nieuwe map
echter ga ik eerst wat km maken met huidige map alvorens ik er een nieuwe opgooi.
Dan heb ik vergelijkings materiaal;)~[/quote]

@gix
wat ik begrepen heb is dit niets anders dan wat de dealer ook voor je kan doen.
echter heb ik nu een vrije keus aan mappen, en kan je evt zelf settings "tweaken".
Echter is dat voor gevorderde :O
Wel kan je bv je toerenbegrenzer verhogen, en sensoren in of uitschakelen
 
Laatst bewerkt:
Mwah, die verbindingen van de knippers achter hoef je in principe nooit los te halen,
behalve als je echt het frame opnieuw gaat coaten ofzo..

mensen hier die met 15-42 tandwielverhouding rijden? Hoeveel minder heb je op top?

edit, YamahaGriff: die van jou heeft 15-42 ipv de standaard 16-42, laat even weten wat je top is :)
 
Laatst bewerkt:
Bij de KTM dealer kun je alle stekkers krijgen die op de SMC zitten. Kost trouwens wel serieus knaken, maar het kan wel.

Ik had het bij RB motoren al na gevraagd, maar die wisten nergens van. Ik weet dat je ze voor zo'n beetje alle japanse merken kan krijgen. Staan gewoon bij Site Offline op de side. Maar helaas staan ze er van KTM niet bij.
Eigenlijk wil ik de standaard knipperlichten helemaal orgineel houden. Ook de hele achterkant heb ik zo orgineel liggen. Mocht er nu ooit zo iets als een APK voor motoren komen dan heb ik hem is 2 minuten weer helemaal orgineel. Dan zij die stekkertjes best wel handig.
Anders ga ik er gewoon zelf a&p stekkertjes aan zetten.

Hier de plinkertjes die het moeten gaan worden en het orgineel.

full


gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Bij André Motors KTM in Harderwijk kunnen ze die stekkers gewoon krijgen, dan is jou dealer niet goed op de hoogte.
 
dat iedee kreeg ik ook al een beetje.

Toppie, ik ga ze even bellen. alvast bedankt.

gr, Look.

Net gebeld. Ze liggen niet op voorraad maar kunnen wel besteld worden. Artikel nr en prijs zijn inmiddels ook bekend.

gr, Look.
 
Ik had het bij RB motoren al na gevraagd, maar die wisten nergens van. Ik weet dat je ze voor zo'n beetje alle japanse merken kan krijgen. Staan gewoon bij Site Offline op de side. Maar helaas staan ze er van KTM niet bij.
Eigenlijk wil ik de standaard knipperlichten helemaal orgineel houden. Ook de hele achterkant heb ik zo orgineel liggen. Mocht er nu ooit zo iets als een APK voor motoren komen dan heb ik hem is 2 minuten weer helemaal orgineel. Dan zij die stekkertjes best wel handig.
Anders ga ik er gewoon zelf a&p stekkertjes aan zetten.

Hier de plinkertjes die het moeten gaan worden en het orgineel.

[afbeelding]

gr, Look.

Ik heb dezelfde knippers Look :) En dus gewoon ouderwets draadjes strippen en in elkaar draaien en afwerken met krimpkous.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan