#KTM 690 SMC# deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb m'n kasten vol hangen met die troep uit de uitverkoop.................
Zelfs goed spul gaat maar beperkt mee.
In de tijd dat ik zo'n 350 Km per dag reed, 5 dagen per week, zomer en winter, eigenlijk elk jaar wel een nieuw pak incl helm/laarzen, 3 X handschoenen.
 
Ik heb gisteren mijn smc-r opgehaald en ben hem nu aan het inrijden.
mij is verteld om hem goed warm te laten worden en dan sportief in te rijden en niet boven de 6000 rpm te komen.
Maarja wat is sportief? dit is vrij breed.
wat is jullie ervaring / advies hoe de motor goed in te rijden?
 
Gefeliciteerd!

koud starten, en dan een minuutje in zn neutraal in de toerenbegrenzer laten loeien, vindt ie fijn!
 
@API

Starten, 30 sec laten lopen dan wegrijden, daarna gewoon lekker vlot en soepel ermee rijden, niet boven de 6000 rpm maar zeker ook niet onder de 4000 rpm. Sportief betekend gewoon lekker optrekken maar niet volgas lopen rammen. Gewoon zoals je normaal motor rijdt eigenlijk ^^
 
Api

Heb mijn smc-r al ingereden.
Ik laat hem zoizo altijd een paar minuutjes stationair warm draaien.
Als die goed warm gereden is kun je het gas best wel eens goed opendraaien.
Constante toerentallen heb ik vermeden.
Dus vooral dijkjes en polders.
Lekker gevarieerd rijden :]
 
Maak je niet te druk over inrijden.
Het voornaamste is dat de motor rustig op temperatuur komt.
Eenmaal op temperatuur komt het niet zo nauw, maar zoals hier boven al gezegd wordt.
Vermijdt constant toerental.

Nou ik vandaag 3motorzaken aan gedaan maar helaas niet kunnen slagen:(
Wel een beter beeld van wat ik wil.
Ik ga de zoekmachine maar eens raadplegen:)
 
@Api, gefeliciteerd,

kijk, heb ik net van het net geplukt. leuk gefotoshopt.

full


gr, Look.
 
Api

Heb mijn smc-r al ingereden.
Ik laat hem zoizo altijd een paar minuutjes stationair warm draaien.
Als die goed warm gereden is kun je het gas best wel eens goed opendraaien.
Constante toerentallen heb ik vermeden.
Dus vooral dijkjes en polders.
Lekker gevarieerd rijden :]
stat warm draaien moet je niet doen. Gewoon direct rustig wegrijden.
 
En waarom als ik vragen mag?
Motor komt ongelijkmatig op temperatuur door het gebrek aan rijwind, je kvs is met 5 minuten op temperatuur, dan is je blok nog haast koud. Als ie koud is heb je dikkere olie, dus minder olie bij de 'edele delen' als je m dan ook nog eens op t laagst mogelijke toerental laat draaien voor een paar minuten pompt de oliepomp nog minder olie. Daarbij vind een blokkie t gewoon niet fijn om onbelast te draaien.
 
Motor komt ongelijkmatig op temperatuur door het gebrek aan rijwind, je kvs is met 5 minuten op temperatuur, dan is je blok nog haast koud. Als ie koud is heb je dikkere olie, dus minder olie bij de 'edele delen' als je m dan ook nog eens op t laagst mogelijke toerental laat draaien voor een paar minuten pompt de oliepomp nog minder olie. Daarbij vind een blokkie t gewoon niet fijn om onbelast te draaien.

Ok duidelijk! Zo had ik t nog nooit bekeken.
 
:) .

Gaan er nog mensen zondagmorgen naar Veenendaal?(motor-forum meeting)

Lig aan het weer. Als het me te koud is en of als het regend ga ik (met de auto) naar Boekel om daar naar de supermoto races te kijken. Mocht het toch lekker en redelijk weer zijn dan ga ik met de SMC even in Veenendaal kijken.

full


lastig om leuke plaatjes van de SMC van het net te plukken. 't Zijn er niet zo veel.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Lig aan het weer. Als het me te koud is en of als het regend ga ik (met de auto) naar Boekel om daar naar de supermoto races te kijken. Mocht het toch lekker en redelijk weer zijn dan ga ik met de SMC even in Veenendaal kijken.

[afbeelding]

lastig om leuke plaatjes van de SMC van het net te plukken. 't Zijn er niet zo veel.

gr, Look.

Boekel is ook nog de bedoeling om er smiddags heen te gaan,we zijn er vorig jaar ook geweest en het is toch echt leuk om er te kijken.
De kleine mee in de auto,die vind het helemaal geweldig.
 
Lig aan het weer. Als het me te koud is en of als het regend ga ik (met de auto) naar Boekel om daar naar de supermoto races te kijken. Mocht het toch lekker en redelijk weer zijn dan ga ik met de SMC even in Veenendaal kijken.

[afbeelding]

lastig om leuke plaatjes van de SMC van het net te plukken. 't Zijn er niet zo veel.

gr, Look.


ik zal je helpen :

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan