Zeekakkelobbes
MF veteraan
- 9 mrt 2008
- 2.486
- 0
Ik heb het reservoir ook inderdaad los gehad, er zat mijn inziens niet teveel olie in. Wel was de olie zwart/grijs dus heb ik alles schoon gemaakt. Natuurlijk de O-ring van de slave cilinder kapot gemaakt... niet los leverbaar... Gelukkig kon ik bij de dealer een gebruikte zuiger met O-ring meenemen.
Het vloeibare goud van Motorex voor het hydraulische systeem heb ik ook meegenomen, vanavond de boel weer in elkaar en testen.
De motor heeft 15K erop zitten. De koppeling heeft gewoonweg niet zoveel 'bite' zoals ik gewend ben van m'n andere motoren.. Wel doe ik clutch-up wheelies, kon bij m'n XR geen kwaad, moet ik dit bij de SMC vermijden?
Er staat 'use mineral oil only' dus heb ik die ook maar gekozen.
Gisteren alles weer gemonteerd en ontucht. De koppelingshevel voelt goed maar helaas toch een hele lichte slip bij hoge toerentallen in hoge versnellingen.
Deze week krijg ik de stalen platen nog binnen (die had ik al besteld) deze ga ik nog even proberen. Mocht dit ook niet het gewenste resultaat geven, dan ga ik ook voor een originele set zoals jij voorstelt, XR600SM.
Ik meen me alleen te herrrineren dat ik maar één ietwat conische plaat in de dunne buitenste koppelingsplaat heb, dit zal ik controleren als ik het zaakje weer open heb.
Wat kost zo'n complete koppelingsset van KTM? Als dat uiteindelijk de oplossing is om het volle vermogen op het achterwiel te krijgen, zal het zeker het geld waard zijn
Bij minerale olie, gebruik "Magura blood" is net wat dunner als ATF.
edit: kettingspanning volgens het boekje.
Dus de ketting naar boven duwen bij de uitsparing in de kettinggeleider, net achter het voortandwiel. 5mm afstand tussen ketting en plastic.
Nou baal dag vandaag, ik dacht lekker te gaan rijden maar helaas. 10 km van mijn huis breekt de ketting.
Welke ketting en tandwielen zouden jullie aanraden voor de smcr van 2014, origineel of een betere? En hoe strak moet ik de ketting zetten als ik heel veel wheelies doe? Losser dan in het boekje is mij aangeraden waar ze mijn ketting tijdelijk aan elkaar hebben gezet om thuis te komen.
Ik zie de originele set staan voor 167 euro, met 16T/42T Maar ik dacht dat 14/46 standaard is?
( Op deze website )
terwijl je erop zit..............belast dus.
Mooi balen!!! Verder geen schade?
Ik rij met 17-45
Nee. Gewoon op de zijstandaard.
Anders hangt de ketting te slap
Oneven aantal tanden, niet deelbaar door elkaar.
Loopt rustiger, slijt mooier.
De ketting heeft altijd een "even" aantal rollen.
het boekje zegt op de standaard. Dus zonder bestuurder. Dus tja...
Checking The Chain Tension - Ktm 690 SMC R EU Owner's Manual [Page 80]
Dat moet je me even uitleggener zit toch nagenoeg geen verschil tussen 16-42 en 17-45? Of snap ik het nou niet?
Ketting kun je altijd met of zonder even aantal rollen uitvoeren. Kan zijn dat je dan wat spanningsruimte op de achteras inlevert. toch?
Als je je achterveer er tussen uit hebt,
moet je eens kijken wat er met je ketting spanning gebeurt, tijdens het in-veren......