Ik heb uit Duitsland een nieuw type blok gekocht, compleet met kabelboom, stuurbediending en display (gewone Duke 690). Was weer even diep in de buidel tasten inderdaad, maar ach ja het is bijna kerst en dan mag datben alles aan het ombouwen, oude kabelboom eruit, nieuwe zo goed als mogelijk erin en passen meten en nog eens passen. Diverse stekkers moeten eraf en andere weer erop, stuurbediening al op het stuur etc. Alleen de benzine meter wordt wel een probleem..denk dat ik een vaste weerstandswaarde over de draden moet zetten. het reserve lampje van de smc zal een binair contact zijn? Nog niet in verdiept. jammer trouwens dat KTM de software volledig heeft dicht getimmerd. Binnenkort eens proberen bij een dealer of er de Duke R software op kan worden gezet, dan kan ik met een sensor uitbreiden naar bochten ABS. Ook een SAS remove kit gekocht want voor al die extra slangen en kleppen is niet veel ruimte Benieuwd of het allemaal gaat lukken...
[afbeelding]
Software is al dichtgetimmerd vanaf 2012( duke ABS) & 2014 ( SMC-R ABS) . daarom reed ik ook met een powercommander.
Ben wel benieuwd wat die kwa vermogen gaat doen.......en misschien wel de grootste PLUS geen nokkenastuimelaars vanwege de aangepaste kop
Heb het blok al erondermooi met de kerstdagen kunnen doen, twee volle dagen mee bezig geweest. Ik heb het buisje van het frame aangepast. Nu nog wachten op SAS remove set en ben met de tank niveau meting bezig. Ben toch aan het proberen om de bestaande niveausensor (NTC) op het display te krijgen zodat hij vol of leeg aangeeft. Heb ik tenminste iets van een reserve indicatie. Maar ben nog met het vlotterniveaumeting signaal bezig dat de duke ervan maakt. De 2016 computer kan niets met het NTC signaal, dus moet het met een printplaatje gaan omzetten. In jaren kan ik eindelijk zeggen: Gelukkig is de winter nog niet voorbij
Allereerst iedereen de beste wensen en een BRAAPEND 2018!
Hier een nieuw Youtube filmpje van mij online voor de geïnteresseerden
Met een KTM 690 SMC-R kun je racers aardig bijhouden
https://youtu.be/_icpcU8_Wzs
Heb het blok al erondermooi met de kerstdagen kunnen doen, twee volle dagen mee bezig geweest. Ik heb het buisje van het frame aangepast. Nu nog wachten op SAS remove set en ben met de tank niveau meting bezig. Ben toch aan het proberen om de bestaande niveausensor (NTC) op het display te krijgen zodat hij vol of leeg aangeeft. Heb ik tenminste iets van een reserve indicatie. Maar ben nog met het vlotterniveaumeting signaal bezig dat de duke ervan maakt. De 2016 computer kan niets met het NTC signaal, dus moet het met een printplaatje gaan omzetten. In jaren kan ik eindelijk zeggen: Gelukkig is de winter nog niet voorbij
Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Ik zou gewoon hierheen gaan Husqvarna.SparePartsFinderFrontend
Dan de husqvarna 701 2018 aanvinken en daar de vlotter opzoeken
Tank wijkt iets af maar dichterbij dan dan ga je met een printplaatje niet komen denk jk
Wat heb ik hieraan?? Er zit echt geen vlotter in de 701 hoor, de sensor in een 701 is exact hetzelfde als in de smcr. Dus helaas...
ik ga proberen met een drukverschil meting om daadwerkelijk het niveau linear om te zetten, zodat ik ook echte te rijden km´s kan zien in het display, ben benieuwd of het gaat lukken. Anders ntc aansluiten en signaal omzetten met volle of reserve signaal.
leuke filmpje smpowah!
ja.. de foto's komen nog!druk druk....
Lieve Bikerlife ook het dashboard is volledig anders dan bij een Duke 690 2017.Heel raar he.. De Motor is inderdaad hetzelfde, maar het frame, kabelboom, tank, display en diverse dingen zijn weer anders.Ahhhh ik was in de veronderstelling dat ze alles wel overgezet zouden hebben....
toch raar dat een 701 met dezelfde motor en dash dan blijkbaar alleen een lampje heeft :S
Er ontstaan hier toch ook mooie relaties heLieve Bikerlife
KTM 690 ABS auxiliary tank FF
Not cheap !
open zagen en je hebt mooie opbergbak ?
echt gebruiken als reserve tank ?
Vullen met drink water ?
Zelf vind ik het wel weer handig bedacht , gaaf.